Hrvatski poduzetnik
23

Mate Rimac o kritikama zbog kašnjenja finansijskog izvještaja i "najvećem gubitku" Rimac Automobila

I. M.
Foto: R. D./Klix.ba
Foto: R. D./Klix.ba
Mate Rimac je na svom Facebook profilu odgovorio na kritike i optužbe zbog kašnjenja izvještaja njegove kompanije za 2021. godinu i dug od 540 miliona kuna.

Rimac je poručio da su zbog toga ih pljuvali, omalovažavali, ismijavali i napadali te radi tih javnih prozivki imamo i poreznu inspekciju u firmi zadnjih mjesec dana.

"I to je sasvim OK, nemam nikakav problem da pregledaju što god žele, samo mi je zanimljivo kako ljudi zabadaju nos i dižu frku oko nečega što doslovno nema koga drugog zanimati osim vlasnike firme", poručio je.

Rimac je poručio da je jučer predan revidirani finansijski izvještaj za 2021. godinu prema kojem imaju 644 miliona kuna dobiti.

"Prema tome nemamo najveći gubitak u 2021. godini, nego smo 9. po dobiti", rekao je.

On je pojasnio da je finansijski izvještaj kasnio zbog procesa u kojem je firma razdvojena na tri dijela. Iz Rimac Automobila d.o.o. nastali su Rimac Group, Bugatti Rimac i Rimac Technology. Istovremeno su zatvorili C rundu investicija (150M Eura u 2021.) i zatvarali D rundu (500M Eura) koja je na kraju završena 2022. Također je počela gradnja Campusa, lansiranje Nevere, istovremeno uvođenje novog ERP-a (što ih je možda i najviše unazadilo).

"Radi svih tih transakcija bili smo pod konstantnim due diligence-om i imali horde pravnika i financijaša VW-a, Porsche-a, Goldman Sachsa, Softbanka i njihovih big-four financijskih i pravnih savjetnika za vratom. Kad je transakcija napokon završila trebalo je urediti odnose između firmi. A dok se to sve nije ispregovaralo, dogovorilo i potpisalo (doslovno stotine ugovora) i 5 puta provjerilo, revizor nije mogao zaključiti godinu", rekao je.

Rimac je naveo još nekoliko zanimljivih podataka iz izvještaja 2021. godine.

Ukupan prihod je iznosio 1,46 milijarde kuna, dobit je bila 644 milijuna kuna, prikupljeno kapitala od investitora 1,13 milijarde kuna, EU i državne potpore su uložile 17 milijuna kuna, porezi i doprinosi (ne računajući PDV) su iznosili 78 milijuna kuna.

U istraživanja i razvoj je uloženo 298 milijuna kuna, broj zaposlenih je 31. decembra 2021. godine bio 817 (kada je već 258 zaposlenih prebačeno iz Rimac Automobili na Bugatti Rimac). Prosječna bruto plata je iznosila 18.422 kuna, neto plata 11.923 kuna. Vrijednost imovine je iznosila 3,23 milijarde kuna, a dugoročne obaveze (dug/krediti) je bio 66 milijuna kuna.

Rimac je objasnio kako su došli od najvećeg gubitka do jedne od najvećih dobiti.

"Razlika je u priznavanju 'fair market value' udjela u Bugatti Rimac. To jeste razlika između knjigovodstvene vrijednosti imovine koju smo uložili u zajedničku tvrtku sa VW-om/Porscheom (a uložili smo naše hypercar poslovanje – sve što je vezano za Neveru), dok udio od 55% u Bugatti Rimac d.o.o. vrijedi znatno više od knjigovodstvene vrijednosti uložene imovine. Razlika između te dvije brojke je, prema međunarodnim računovodstvenim standardima, morala biti prihod u godini transakcije", pojasnio je.

Mate Rimac je poručio onima "koje zanima takva lektira" da uskoro izlaze i preliminarni izvještaji za 2022.

"Eto, drama sa revizorskim izvještajem za 2021. je napokon gotova. Više nećemo kasniti i dalje ćemo se truditi biti maksimalno transparentni", zaključio je.