Prema ovogodišnjem istraživanju među 28.000 ljudi koji su polagali test inteligencije američke organizacije Truity, postoje dva specifična faktora emocionalne inteligencije koji su u najviše povezani s višim platama i karijernim napredovanjem.
Spomenutim istraživanjem je utvrđeno da oni koji imaju veću emocionalnu inteligenciju imaju veće prihode i nadređeni su većem broju ljudi. Konkretnije, oni s visokim prihodima i oni koji su lideri imaju sklonost da pokazuju dva ključna faktora emocionalne inteligencije, a to su:
-
Društvena svijest, tj, sposobnost razumijevanja emocija drugih;
-
Emocionalna kontrola ili sposobnost regulacije i upravljanja svojim emocijama.
Podaci dobijeni istraživanjem govore da je veća vjerovatnoća da će u karijeri uspjeti oni koji najučinkovitije upravljaju svojim emocijama i koji najučinkovitije upravljaju emocijama drugih. Ovo se posebno odnosi na muškarce, od kojih se može očekivati da potiskuju svoje emocije u određenom radnom okruženju.
Empatija i samosvijest
Istraživanjem je otkriveno i to da još dva faktora, koji utječu na ukupnu emocionalnu inteligenciju, i nisu toliko povezani s karijernim napredovanjem i visinom prihoda. Riječ je o empatiji (sposobnost povezivanja i izražavanja saosjećanja) i samosvijest (sposobnost prepoznavanja i identificiranja vlastitih emocionalnih iskustava).
Moguće objašnjenje zašto su empatija i samosvijest manje važni u ovom kontekstu jeste da imperativi u vođenju kompanije mogu značiti zanemarivanje empatije i samosvijesti. Naime, kako zaposlenici napreduju kroz karijeru, njihov fokus se često usmjerava ka finansijskim ciljevima i produktivnosti te će možda morati donijeti teške odluke, imajući na umu navedene ciljeve.
Ovi ciljevi mogu biti prezahtjevni za visoko empatične osobe koje se radije fokusiraju na razvoj odnosa s ljudima i podršku ljudima.
Osim toga, studije govore da dinamika moći unutar kompanije može otežati nadređenima da dobiju iskrene povratne informacije o svom vodstvu jer je iznad njih manje onih koji bi im mogli dati takve informacije. To ukazuje na to da oni možda imaju manju mogućnost da razvijaju samosvijest i da ne vide sebe uvijek kao što ih vide podređeni zaposlenici.
Ovo podrazumijeva da oni koji imaju visoku empatiju i samosvijest možda ne dolaze do karijernog vrha. No, to ne znači da su empatija i samosvijest nešto što nije vrijedno i što ne treba razvijati. Dobra je vijest da oni koji imaju nisku empatiju i samosvijest mogu naučiti kako to promijeniti.
Spolne razlike u emocionalnoj inteligenciji na poslu
Navedenim istraživanjem je konstatirano i da se muškarci i žene razlikuju u različitim aspektima emocionalne inteligencije.
Naime, muškarci imaju sklonost da imaju veću emocionalnu kontrolu i samosvijest dok žene imaju veću empatiju i društvenu samosvijest.
Muškarci s visokom društvenom sviješću imaju tendenciju da zarađuju više, što sugerira da je sposobnost razumijevanja društvenih interakcija vrijedna prednost u karijernom napredovanju.
S druge strane, žene koje više zarađuju obično imaju viši nivo emocionalnog blagostanja, što je faktor emocionalne inteligencije koji predstavlja cjelokupno psihičko zdravlje.
Podaci pokazuju da se žene, koje se ističu u empatiji, mogu suočiti s poteškoćama u određenim profesijama s visokim zaradama, a koje zahtijevaju asertivniji i konkretniji pristup. Naravno, spolne razlike u platama i napredovanju su složeno pitanje, ali ove razlike vezane za emocionalnu inteligenciju su primjetne, piše poslovni portal Inc.