Dobar glas se daleko čuje
27

Najbolji adut kojim vas poslodavac može "šarmirati": Zašto svi danas pričaju o Employer Brandingu?

I. B.
Kod promocije kompanije, glas zaposlenih uvijek je bio vjerodostojniji od "hvalospjeva" direktora
Kod promocije kompanije, glas zaposlenih uvijek je bio vjerodostojniji od "hvalospjeva" direktora
Dobra reputacija neke kompanije postala je izuzetno važna stavka kod odabira poslodavca, gotovo jednako kao i visina plaće koju nam on nudi. Zato, sve češće se susrećemo s pojmom Employer Branding koji - bio poslodavac toga svjestan ili ne - definiše svaku kompaniju. Evo šta sve trebate znati o njemu.

Employer Branding proteklih je godina postao sve važniji element na tržištu rada, a podrazumijeva proces kojim kompanija oblikuje svoj imidž poželjnog poslodavca, obuhvatajući sve aspekte koji jednu organizaciju čine atraktivnom za rad.

Laički rečeno - to je način da svojim postojećim, ali i onim potencijalnim zaposlenicima, ostavite pozitivan dojam i pružite im idealnu radnu sredinu. Da ih privučete, a potom i zadržite.

Činjenica je da svaki poslodavac ima svoj brend, bez obzira da li aktivno upravlja njime ili ne. No, mnogi zaboravljaju činjenicu da je "glas zaposlenih" vjerodostojniji od glasa direktora kada je riječ o uslovima rada na nekom mjestu, i zato se treba potruditi da on bude što bolji. Nikako - "prodavanje magle", jer priča onda nema smisla.

Oni koji se raspituju kako je raditi u vašoj kompaniji, uglavnom žele čuti o vrijednostima koje se tamo njeguju, kulturi radnog mjesta i međuljudskim odnosima. Sve to su elementi koji čine razliku i određuju jeste li stvarno uspješni (u Employer Brandingu) ili niste.

Šta kažu statistike?

Što ste bolji u Employer Brandingu, veća je vjerovatnoća da ćete imati kvalitetnu radnu snagu.

Pojedina istraživanja objavljena 2021. na platformi Glassdoor, koja prikuplja informacije i recenzije zaposlenika o kompanijama, plaćama pa čak i slobodnim radnim mjestima, već tada su pokazivala da čak 86% zaposlenih i onih koji traže posao istražuje recenzije o kompanijama kako bi odlučili gdje se prijaviti.

Također, 86% radnica ne bi se prijavilo ili nastavilo raditi za kompaniju "na lošem glasu" među bivšim zaposlenima ili širom javnosti.

Zanimljiv je i podatak da bi čak 92% ljudi razmislilo o promjeni posla ukoliko bi im se ponudila uloga u kompaniji sa sjajnom korporativnom reputacijom.

Čak i po ovome, može se prepoznati značaj Employer Brandinga. Međutim, kako biti uspješan u njemu i doći do titule poželjnog poslodavca?

Kompanije koriste različite prakse - od interne komunikacije i korporativne kulture do eksternih aktivnosti poput marketing kampanja i društvene odgovornosti, sve s ciljem stvaranja pozitivne percepcije.

U nastojanju da pronađemo neke od uspješnih Employer Branding primjera i praksi u BiH, razgovarali smo sa rukovodećim menadžerima HR sektora kompanija Porsche BH, ProCredit Bank i Telemach.

Porsche BH i Porsche Sarajevo

Za Porsche BH, Employer Branding obuhvata pažljivo planiranje i implementaciju strategija koje zajedno stvaraju pozitivnu sliku o kompaniji. Za njih, to je postao strateški imperativ ako žele imati najbolje kadrove.

"Proces izgradnje Employer Brandinga zahtijeva jasnu definiciju korporativnih vrijednosti, pozitivan radni ambijent koji je ključan za zadovoljstvo zaposlenika te kontinuirane prilike za učenje i napredovanje, jer zaposleni žele osjetiti da njihov rad ima smisla i da imaju priliku profesionalno rasti. Također, redovno prepoznavanje i nagrađivanje postignuća doprinosi motivaciji zaposlenih i lojalnosti", kaže Amina Bahtanović, HR menadžerica kompanije.

Porsche Sarajevo stavlja naglasak i na inkluziju zaposlenika u društveno odgovorne projekte i aktivnosti, čime se gradi osjećaj međusobnog ponosa i pripadnosti.

Telemach BH

Telemach se, već od procesa selekcije, fokusira na transparentnu komunikaciju, ali i na povratne informacije od zaposlenika. Već godinama važe za jednog od "najpoželjnijih poslodavaca" u zemlji.

"Zadovoljan zaposlenik je najbolja preporuka za poslodavca. Nama je izuzetno važno da od početka komuniciramo jasno, transparentno i na vrijeme u svim fazama selekcije jer to pomaže da se u startu izgradi povjerenje i privuku kvalitetni kandidati. Bitno je konstantno analizirati i unapređivati radne procese, uslove rada i osluškivati potrebe zaposlenika", objašnjava HR menadžerica Anela Kasapović.

Telemach nudi i razne druge pogodnosti za zaposlenike kroz različite oblike finansijske podrške, preventivne ljekarske preglede, zajednička druženja i slično. Pružaju prilike za kontinuiran razvoj profesionalnih vještina, edukaciju i hibridni rad, a ne zaboravljaju ni podršku novopečenim mamama.

ProCredit Bank

Biljana Hadžimustafić-Jevtić, direktorica odjela ljudskih resursa u ProCredit Bank, naglašava važnost kreativnih i odgovarajućih praksi u gradnji brenda ove kompanije.

"Integralni dio naše komunikacijske strategije je i onaj koji se odnosi na Employer Branding, čemu pažljivo prilagođavamo ključne poruke, nastojeći autentično prenijeti atmosferu rada u ProCredit Bank. Primjerice, naši oglasi za posao su zanimljivi i kratki, ali sadržajni. Također, jedinstveni šestomjesečni Onboarding programa namijenjen mladim osobama bez radnog iskustva je inicijativa ProCredit Bank usmjerena ka Employer Brandingu", kaže ona.

ProCredit Bank insistira na balansu između posla i privatnog života i kroz sportske te well-being inicijative. Primjer takve inicijative je teretana u sklopu upravne zgrade, uređena za zaposlene.

Koliko je važna promocija Employer Brandinga i koji su sve njegovi izazovi

Kompanije smo pitali i o važnosti promocije brendiranja poslodavca, a iz svake su se složili da je to ključna komponenta uspješnog Employer Brandinga. Naglasili su važnost korištenja različitih kanala komunikacije, od društvenih mreža do profesionalnih platformi poput LinkedIna, kako bi dosegle širu publiku i privukle kvalifikovane kandidate.

U konačnici, tvrde, bez adekvatne promocije, čak i najbolji Employer Branding - ostaje nevidljiv.

Također, naši sagovornici osvrnuli su se i na izazove dinamičnog poslovnog okruženja prilikom implementacija efikasnih strategija.

Kako kažu, izgradnja Employer Brandinga nije jednokratan zadatak, nego kontinuiran proces, a u doba kada smo "bombardovani" informacijama na svakom koraku, izazov je isticati se.

Ističu da je važno, prije svega, razumjeti način na koji ljudi konzumiraju informacije i prilagoditi im načine promocije. Treba biti otvoren prema inovacijama i fleksibilnosti, dok veliku ulogu igra uključenost cijele kompanije, timski rad i zajedničke ideje.

"Employer Branding je svojevrsna prodajna strategija. S obzirom da se kroz nju promoviraju pozitivne strane rada za poslodavca, važno je pronaći balans između hvalospjeva i stvarnog stanja, jer jednom narušeno povjerenje se jako teško gradi", poručuju iz Telemacha, gdje su uveli i speed intervju praksu u proces selekcije.

Ključni savjeti za uspješan Employer Branding

Na kraju, pitali smo sve tri kompanije da nam podijele jedan savjet za uspješan Employer Branding:

Porsche BH: "Izgradite kompaniju i radno okruženje u kojem su zaposlenici motivisani unutrašnjim zadovoljstvom i pripadnošću, a ne samo spoljnom nužnošću ili finansijskim potrebama. Dobri lideri stvaraju osjećaj svrhe i pripadnosti. Gradite odnose sa svojim ljudima i priđite im ljudski."

Telemach: "Potrebno je biti autentičan. Dugoročno uspješan Employer Branding mora biti temeljen na stvarnim vrijednostima, kulturi i načinima rada unutar kompanije."

ProCredit Bank: "Ovaj smo recept isprobali i stoga znamo da je snaga uspjeha kompanije u njenim članovima/članicama tima. Uspješan Employer Branding uvijek kao zvijezdu vodilju treba imati zaposlene - potencijalne, koje želimo privući, ali i postojeće, koje želimo zadržati."

Bilo da Employer Branding posmatrate kao još jedan prolazan trend ili ste dio onih koji vjeruju u potencijal ove strategije, činjenica je da kandidati danas biraju poslodavce s jednakom pažnjom kao i poslodavci njih. Stoga, izgradnja jakog brenda kompanije, postaje nešto neophodno, a ne trivijalno i usputno.

Kompanije koje uspješno implementiraju Employer Branding ne samo da privlače najbolje od radne snage, već stvaraju radno okruženje u kojem zaposleni osjećaju pripadnost, zadovoljstvo i motivaciju. Na kraju dana, uspjeh ne dolazi samo od onoga što radite, već i od toga kako vas drugi vide - a u današnjem konkurentnom svijetu, upravo to može biti odlučujući faktor.