Stručnjaci tvrde: Dolazak na posao ranije i kasno zadržavanje nisu put karijernog razvoja
Taj savjet je dobila i američka stručnjakinja za marketing Brianna Doe, kada je svoju karijeru počela prije desetak godina. Često je ranije dolazila i dugo radila kako bi pokazala da ima volju i motivaciju za poslovni razvoj. Doe je bila nestrpljiva da dokaže da može ići "iznad" i "dalje". No, pritom je iskusila intenzivno sagorijevanje (burnout).
Kada se osvrne na prošlost, uviđa da dobronamjerni savjeti često dolaze s upozorenjem da dugo radno vrijeme jeste odraz posvećenosti poslu, ali na štetu privatnog života.
"Nisam imala nikakvu harmoniju između posla i privatnog života", izjavila je Doe koja sada ima vlastitu marketinšku agenciju.
Sada vjeruje da je spomenuti savjet neutemeljen, posebno kada je mentalno zdravlje prioritet. Karijerna savjetnica Stacie Haller, koja ima 30 godina iskustva u zapošljavanju drugih, saglasna je s Doe.
"Mislim da su ljudi sada dovoljno pametni da znaju da samo zato što u kancelariji sjedite osam sati dnevno ne znači da ste produktivan radnik", napomenula je.
Bolji način za napredovanje
Umjesto toga, postoji mnogo drugih načina da iskoristite svoje vrijeme da dokažete da ste uzbuđeni zbog posla i da želite napredovati.
"Uspostavite odnose, pronađite mentora, upoznajte tim. Posmatrajte uspješne ljude, pogledajte kako rade i pitajte ih za savjet", savjetovala je Haller.
Ukazala je da su radnici iz generacije Z (osobe rođene u periodu od sredine 90-ih godina prošlog stoljeća do 2010.) u posebno dobroj poziciji da prioritet daju izgradnji odnosa koji im mogu kasnije pomoći.
"To je ono što biste trebali raditi na radnom mjestu. Nemojte se fokusirati na to da stignete ranije i da ostanete dokasno samo da biste uvjerili da ste marljiv radnik", naglasila je Haller.
Doe smatra da bi nadređeni trebali preispitati svoja očekivanja ako su samo fokusirani na vrijeme koje zaposlenici provedu za radnim stolom, a ne na to šta rade ili kako izražavaju svoje ambicije.
"Ako vaš novi zaposlenik radi odličan posao, a od vas traži više prilika i želi da bude na različitim projektima, to bi trebalo da govori više nego od onoga ko na poslu ostaje duže", istakla je Doe.
Haller je podsjetila da je važno poštovati radnu kulturu, a to znači doći na vrijeme na posao, ne propuštati sastanke i nemati "jadne izgovore". Prema njenim riječima, ako su svi tu od 8:30 do 18 sati, budite tu od 8:30 do 18. No, ako se pojavite u 7 sati samo da biste poentirali, to je, kako je zaključila, malo ludo, piše CNBC.