Štetna navika
53

Tri najčešća oblika ponašanja onih koji ugađaju radnim kolegama: Kako ih spriječiti

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Neprestano stavljati druge ispred sebe može biti plemenito, ali ova osobina može sa sobom nositi zamke.

Hailey Magee, autorica ranije ove godine objavljene knjige samopomoći "Prestanite ugađati ljudima i pronađite svoju moć (Stop People Pleasing and Find Your Power)", upozorila je da biste mogli biti u nevolji ako sebe zateknete da se osjećate emocionalno iscrpljeni - kao da nikada ne možete kazati "ne" ili ćete izgubiti status izuzetnog radnika.

"Udovoljavanje drugim ljudima definiram kao čin stavljanja tuđih potreba, osjećanja, želja i snova na prvo mjesto, naspram vlastitih potreba, osjećanja, želja i snova. Dakle, nije samo biti ljubazan i velikodušan, već žrtvovati sebe u tom procesu", nedavno je izjavila Magee u podcastu "Harvard Business IdeaCast".

Magee, koja također pomaže klijentima da ublaže udovoljavanje drugima, istakla je da se ova osobina na radnom mjestu obično pojavljuje na tri načina:

  • Nespremnost da izrazite svoje potrebe, kao što je slobodno vrijeme ili produženje roka za izvršavanje radnog zadatka nakon što vam se povećao obim posla;

  • Oslobađate kolege radnih zadataka, a pritom se umarate;

  • Prepuštate se društvenim pritiscima.

Prema istraživanju britanske kompanije YouGov iz 2022. godine, kojim je bilo obuhvaćeno 1.000 osoba iz Sjedinjenih Američkih Država, 49 ispitanika je kazalo da su definitivno ili vjerovatno oni koji udovoljavaju drugima.

Organizacijski psiholog Adam Grant je naglasio da zaposlenici koji se prepoznaju kao oni koji se "daju" na poslu ili često postavljaju pitanje: "Šta mogu učiniti za vas", imaju sklonost da ih vole njihovi nadređeni. No, to može biti na njihovu štetu.

"Kada prioritet dajemo drugim ljudima, izvana možemo djelovati opušteno, sretno i fleksibilno. No, iznutra se obično osjećamo ogorčeno, preopterećeno ili prezaposleno", napomenula je Magee.

Kako se osloboditi kada ova navika postane štetna

Također je podsjetila da udovoljavati drugima nije samo po sebi loše, ali da je potrebno prepoznati kada to negativno utječe na vas. Naime, obratite pažnju na trenutke kada zateknete sebe da za druge idete "preko" i "dalje" te kako se fizički i emocionalno osjećate nakon toga. Kada obratite pažnju na svoje potrebe, možete razviti naviku da se izuzmete iz situacija štetnih po vas.

Stručnjakinja za razvoj karijere Melody Wilding je, primjera radi, sugerisala da se koristite "strateškom tišinom". Spomenuta strategija podrazumijeva da namjerno šutite u trenucima kada biste se inače prijavili za dodatni radni zadatak ili da pomognete radnom kolegi. Prema riječima Wilding, na taj način ćete istrenirati da razmislite prije nego što počnete djelovati te dati sebi snažniji osjećaj kontrole.

Magee ja naglasila da ugađanje ljudima obično više šteti nego što pomaže. Kako je podsjetila, zapravo je od koristi vašoj kompaniji da na radno mjesto možete doći odmorni, uravnoteženi i da ne osjećate ogorčenost prema poslu i svojim radnim kolegama, piše CNBC.