Jan de Jong - čovjek zaslužan što je Hrvatska među 10 država na svijetu koja je uvela digitalne nomadske vize
"Estonija je postala svjetska vijest kada je postala prva zemlja koja je uvela digitalnu nomadsku vizu, podstičući visokokvalifikovane i visoko plaćene radnike koji dolaze u Estoniju da rade tu i da troše svoje plate u ovoj zemlji. Prošle godine pokrenuo sam inicijativu za uvođenje takve digitalne nomadske vize u Hrvatskoj i ponosan sam na to što je Hrvatska od 1. januara 2021. godine među prvih deset zemalja u svijetu koja pozdravlja digitalne nomade dajući im dozvole za boravak do 12 mjeseci. Do sada imamo 200 digitalnih nomada koji su podnijeli zahtjev za dozvolu boravka u Hrvatskoj. Očekujem da će ovaj broj značajno porasti u godinama koje su pred nama", kazao je Jan de Jong u razgovoru za Klix.ba.
Nizozemsku je, prisjeća se de Jong, napustio sa 22 godine kada je počeo živjeti u Splitu. Cijeli svoj profesionalni život bio je poduzetnik, a svoj prvi biznis započeo je upravo u Splitu, nazvavši ga M+ Group. Ova kompanija, kaže, trenutno je uvrštena na Zagrebačku berzu i zapošljava preko 8.000 ljudi u cijeloj regiji.
"Svoje dionice u M+ Grupi prodao sam 2016. godine, koja je tada zapošljavala više od 400 ljudi, ali i dalje sam ponosan na činjenicu da je kompanija koju sam osnovao prije skoro 15 godina među najvećim poslodavcima u regiji danas", kaže de Jong.
Nekoliko mjeseci nakon izlaska iz M+ Grupe, postao je suosnivač Webpower Adria, mlade i dinamične kompanije sa sjedištem u Zagrebu.
"Webpower Adria je prva lokalna kompanija u regiji koja je nudila marketing putem e-pošte i usluge automatizacije marketinga. Danas pružamo usluge za preko 100 klijenata u cijeloj regiji. Većina naših klijenata ima sjedište u Hrvatskoj, dok opslužujemo i nekoliko većih klijenata u Srbiji, uključujući Air Serbia, Fashion & Friends, SOS Dječije selo RS i Huawei Srbija. Volimo raditi stvari drugačije, biti otvoreni i imati jedinstven pristup načinu na koji vodimo i razvijamo svoje poslovanje", istakao je de Jong.
Prošle godine, kaže, napravili su veliki uspjeh sa kampanjom #BuyLocal, a za svakih 25 kompanija koje bi prešle s usluga poput MailChimpa ili drugih inozemnih pružatelja usluga na Webpower Adria, zaposlili su po jednog radnika sa punim radnim vremenom u Hrvatskoj. Ova kampanja, ističe de Jong, rezultirala je sa 50 novih klijenata, što im je omogućilo da zaposle dvoje dodatnih kolega.
"U skladu sa našim jedinstvenim pristupom načinu vođenja i razvoja poslovanja, željeli smo biti među prvim kompanijama u zemlji koje su uvele četverodnevnu radnu sedmicu. Čvrsto vjerujem da, ako se brinete za svoje uposlenike, i oni će se više brinuti o vašim klijentima. Osim toga, odluka o tome hoće li raditi od kuće ili iz ureda u potpunosti je njihova. Današnji način rada drastično se promijenio otkad smo prvi put doživjeli globalnu pandemiju. Preko noći su se naši domovi pretvorili u urede, a kompanije su promijenile način mjerenja rezultata. Više nismo mjerili vrijeme koje su ljudi proveli u uredu, već smo bili više fokusirani na ono što je zaista važno, a to su rezultati", poručio je de Jong.
Ideju za uvođenje četverodnevne radne sedmice de Jong je dobio od drugih zemalja, a kaže i kako je u Nizozemskoj vrlo uobičajeno raditi manje od pet dana i kako to ljudi generalno vole. Zbog ove promjene očekuje veće zadovoljstvo svojih uposlenika, što će, smatra, rezultirati i zadovoljnijim klijentima. Uposlenike je, kaže, ova vijest zaista obradovala.
Za tržište Bosne i Hercegovine, kaže, nisu do sada nešto mnogo radili, tek za nekoliko klijenata koji su aktivni i u našoj zemlji, uključujući Sport Vision i Fashion Company. Za zemlje regiona kaže kako su u smislu internet marketinga jako dobro razvijene, te kako u ovom regionu postoji mnogo sjajnih agencija za digitalni marketing, koje podržavaju mnoge kompanije u njihovim marketinškim naporima na internetu i koje rade odlične online kampanje.
"Webpower Adria se fokusira isključivo na marketing putem e-pošte i automatizaciju marketinga pružajući svoj softver kao uslugu. Svjedočimo značajnom rastu našeg poslovanja, što samo pokazuje da sve više kompanija shvata važnost slanja biltena svojim korisnicima i pretplatnicima. Što se tiče internetske pretplate, generisane putem web trgovina, to je u zemljama regiona očito manje u odnosu na zemlje poput Nizozemske. No, to je također posljedica činjenice da u ovoj regiji jednostavno postoji manja kupovna moć u odnosu na zemlje zapadne Evrope", poručio je de Jong.
U Hrvatskoj, kaže, planira i ostati, zajedno sa suprugom Slavicom, koja je iz Splita, i njihovo četvero djece, a u domu de Jongovih govore se tri jezika.
"Supruga sa djecom priča na hrvatskom, ja na nizozemskom, dok supruga i ja razgovaramo na engleskom jeziku. Dakle, naši mali de Jongovi tečno govore tri jezika", ispričao nam je za kraj razgovora, a jedan od njegovih govora možete pogledati na sljedećem linku.