Mate Rimac: Lako je imati ideju, ali je teško tu ideju pretočiti u uspješan biznis
"Nismo mogli doći do kapitala koji nam je trebao, pa sam puno vremena i energije trošio na prikupljanje novca od investitora. Na početku smo morali raditi za druge firme kako bismo mogli opstati. Znali smo da nam je to jedini izlaz i da ne možemo odmah krenuti sa prodajom automobila, pa smo se prebacili na razvoj i proizvodnju za druge firme. Time smo se jedva održavali u životu, uzimali smo pozajmice, ali da nije sve tako bilo, da smo imali više novca na početku sigurno bismo više trošili, išli bismo lakšim putem i stvorili bismo manje vrijednosti. Manje bismo se onda i posvetili razvoju firme. Upravo zbog toga što smo bili na rubu opstanka sve vrijeme, još veći i značajniji nam je bio uspjeh koji smo postigli", istakao je Rimac.
Kazao je Rimac kako je u posao sa električnim automobilima ušao iz znatiželje, jer je htio pokazati da je moguće napraviti i sportske električne automobile.
"S druge strane je upornost, jer je ovaj posao nekada izuzetno teško i naporno raditi. Zna biti i rizično, a zahtijeva i da sebe i sve oko sebe često zapostavite i stavite na drugo mjesto. Za to možeš biti spreman samo ako si uporan i voliš to što radiš. Sagraditi ovakvu firmu je ekstremno puno posla, mukotrpno je bilo doći do ovoga gdje sam sada, ali isplatilo se. Ljudi koji se odluče za nešto slično, moraju biti spremni na ovakav način života, a bez strasti i upornosti neće uspjeti", poručio je.
Rimac se osvrnuo i na preuzimanje Bugattija, te dodao kako trenutno razdvajaju firme. Jedna će raditi samo komponente za automobile, a druga proizvodnju cijelih automobila.
Bugatti Rimac, dodao je, sljedeće godine će imati 300 do 400 miliona eura prihoda, što nije zanemarivo, a ove godine proizvest će 80 do 90 automobila. Rimac, kaže, ove godine kreće sa isporukom Nevere, što im je dodatno veliki posao.
"Bugatti će ići u smjeru elektrifikacije postepeno. Smatramo da i dalje ima prostora za obične motore. Sljedeći modeli će biti hibridizirani, ali ćemo raditi i na električnim modelima vremenom", istakao je Rimac.
Mladim inovatorima poručio je kako je najlakše imati ideju, ali kako je izvršenje ideje ono što je najteže. Istakao je kako je on ideju za proizvodnju Nevere imao još prije 12 godina, ali kako je tek sad uspio da tu ideju realizuje.
"Mnogo je onih koji pokreću neke biznise i žele postići uspjeh, ali, iskreno, ja na ovim prostorima još ne vidim neki veliki kvalitet od kojeg bih očekivao veliki uspjeh. Međutim, najvažnije je da postoje takvi ljudi, ali i da postoje oni koji žele pomoći osobama sa idejama", zaključio je Rimac.
Razgovor na Sarajevo TechLabu sa Rimcem je vodila Nađa Lutvikadić-Fočo, rukovoditeljica Sektora za upravljanje promocijom u BH Telecomu.