Rimac: Radim dan i noć, a uspijevam ostvariti samo 20 posto onog što zamislim
Rimac mnogo vremena provodi u "radnom odijelu", ali ipak ne uspijeva uraditi sve ono što želi.
"Ustajem u 5 sati i na poslu sam do 23 sata. Radim danju i noću kako bih ostvario barem 20 posto onog što želim ostvariti. Primjera radi, želio bih razviti centralni nervni sistem za kompaniju koji prenosi svu komunikaciju, sve informacije koje 'plutaju' mailovima i nakon sastanaka. Još uvijek morate pozvati nekoga kako biste se informisali o projektu, niko još nije osmislio bolji način za to i to me izluđuje", izjavio je Rimac.
Mate želi sve napraviti boljim te je ispred ostatka svijeta. Šta god zamislite o budućnosti automobila, on već ima veze s tim. Ne brine se za rivale, jer sve što oni imaju, on ima bolje i naprednije. Njega ne motiviše novac, za sebe kaže da nije materijalista.
Rimac smatra da dolazi kraj industriji tradicionalnih automobila.
"Definitivno. Dolazi 'oluja', neki proizvođači će uspjeti proći tranziciju te umjesto proizvoda početi nuditi usluge. Mislim da će svi biti šokirani koliko brzo će doći do promjene", rekao je ovaj mladi vizionar.
Njegov hiperautomobil Rimac C_Two, potpuno električni hiperautomobil vrijedan 2 miliona dolara, omogućio mu je da stane na crtu Koenigseggu i Paganiju. Na svoj put do kreiranja električnog hiperautomobila krenuo je od uništenog motora BMW-a Serije 3.
"Napunio sam 18 godina i htio sam učestvovati u utrkama, a najjeftiniji način je bilo driftanje. Kupio sam stari BMW Serije 3 sa stražnjim pogonom koji je imao kraći diferencijal. Ja sam ga zavario i osigurao dovoljno rezervnih guma. Učestvovao sam na dva događaja prije nego se pokvario motor. Želio sam ga zamijeniti 4,0-litarskim V8 motorom iz modela E39 M5, ali je to bilo preskupo pa sam ugradio električni motor. Poželio sam učiniti automobile boljim i uzbudljivijim tako što ću ih elektrificirati. Čak je i Aston Martin Valkyrie bolji zbog elektrifikacije (koristi Rimčevu bateriju). Rimac C_Two će ostvariti ono što ne može automobil s tradicionalnim pogonom, najbrži je i najsnažniji cestovni automobil ikada", dodao je Mate.
Prisjetio se i trenutka kada je voditelj emisije The Grand Tour Richard Hammond potpuno uništio jedan Rimac C_Two u užasnoj nesreći. Neki smatraju da je to dobra "reklama", ali on ne misli tako.
"Bio je to težak dan, ljudi mi govore da je to najbolje što nam se dogodilo, ali bih ja radije da nije. Druge stvari su fascinantnije od izgleda automobila, njegova izrada, karbonska monokokna šasija, tehnologija u unutrašnjosti koja između ostalog omoćava otključavanje i paljenje automobila prepoznavanjem lica, autonomija četvrtog nivoa te mod koji prikazuje savršen krug prilikom vožnje na stazi", rekao je Rimac.
Put do uspjeha je bio težak.
"Oduvijek sam volio automobile, rođen sam u BiH u ruralnom dijelu zemlje koji je još uvijek takav. Tada su putevi bili makadamski, bilo je malo automobila. Kada me je rodila, moja majka je imala 19 godina, a otac se školovao. Tada je bilo normalno vjenčati se sa 17 ili 18 godina te dobiti djecu. U Bosni je prije 30 godina bilo kao u Velikoj Britaniji prije 100 godina. Zaista, svi su živjeli od zemlje", istakao je Mate.
Porodica se iz BiH preselila u Njemačku, a ostalo je historija. Prvi put se pojavio na Sajmu automobila u Frankfurtu, a kako bi pripremio svoj automobil na vrijeme, spavao je ka kaučima i radio gotovo bez prestanka. Njegov trud se vremenom isplatio, 2017. godine je Rimac ostvario prihod od 20,2 miliona eura, ali je zbog ulaganja u automobil opet otišao u "crveno". Ipak, uslijedile su investicije, Porsche je investirao 18,7 miliona eura u junu prošle godine, a nedavno je objavljeno da će Hyundai i KIA uložiti 80 miliona eura u kompaniju. Mate se ne namjerava zaustaviti.
"Moramo donijeti mnogo odluka i raditi veoma brzo. Konstantno razgovaramo, previše radimo i trebamo se fokusirati. Želim sve raditi, jer znam da sve moćemo bolje. Nekad odlučimo da nešto nećemo raditi, ali ipak to uradimo", otkrio je Rimac.
Svijet se mijenja, a potražnja za automobilima u Kini opada. Prodaja je u januaru ove godine pala za 18 posto što je rezultiralo stotinama miliona dolara gubitaka. Kinezi sve više naručuju usluge prijevoza.
"Ljudi gledaju na parkinge i pitaju me kada će automobili biti potpuno električni i kad će oni tradicioan nestati. Nikad neće svi biti električni, bit će ih 10 posto, ali tada neće biti parkinga jer će se poslovni model potpuno promijeniti", završio je Rimac.