Uspješni Bosanac
215

Sarajlija Kemal Curić je direktor dizajna u Lincolnu: Kako izgleda dizajn električnih auta

N. V.
Kemal Curić
Kemal Curić
Sarajlija Kemal Curić je jedan od najcjenjenijih dizajnera automobila, a trenutno je na čelu tih operacija u Lincolnu. On je bosansko-njemački dizajner koji je rođen u Sarajevu, ali je poslije rata odselio u Njemačku, a trenutno živi u Kaliforniji.

On je u posljednjem intervjuu otkrio kako izgleda dizajnirati električni automobil.

Kemal Curić je 44-godišnji direktor dizajna Lincoln Motor Company, koji je zadužen za uvođenje 100 godina starog brenda u sljedeću eru - onu u kojoj željezo i čelik u prvom planu više ne definiraju dizajn ili inženjering automobila .

"Osjećam se kao da smo se vratili u 1880. godinu i izumljen je prvi automobil. To je promjena igre za dizajnere i inženjere", kazao je Curić za Gearpatrol.

Govoreći o električnim vozilima, ističe da za njihov dizajn vrijede nova pravila.

"Upotreba prostora je drugačija, mnogo važniji postaje način na koji je dizajnirana unutrašnjost u kojoj više nema grbe mjenjača ili pogonskog vratila, također jako je važan i način na koji kabina može da se pomjeri naprijed sada kada nema motora sprijeda. To je šansa da zaista zaronimo u načela našeg svetišta", kaže on.

Unutrašnjost Lincolnovog električnog automobila
Unutrašnjost Lincolnovog električnog automobila

Navodi da će se i spoljni dizajn također promijeniti.

"Postoji nekoliko stvari o kojima razmišljamo", kaže Curić.

Masivne hromirane rešetke koje definišu Lincolne su nepotrebne sada kada više nema potrebe za hlađenjem motora tako da su umjesto njih postavljeni fleksibilni LED rasvjetni elementi. Curić tu rasvjetu naziva "novim hromom".

Električni Linkolnov automobil nazvan je Lincoln Star, a Curić je predstavio sve elemente budućeg izgleda. Svi će biti SUV s tim da neki mogu biti veliki i glomazni poput Navigatora, a drugi elegantni i karavanski poput konkurentskog Cadillacovog Lyriga.

Lincoln Star
Lincoln Star

Curić kaže da se ne osjeća ograničenim zbog toga što mora da razvija SUV-ove.

"Mi dizajneri rješavamo probleme. Sedan, SUV ili sportski automobil, svi oni imaju svoje izazove. Morate tako pristupiti", rekao je on.

Međutim, postoji jedno mjesto gdje Lincoln još uvijek prodaje limuzine, a to je Kina. Kao i General Motorsovi vrhunski brendovi Buick i Cadillac, Lincoln je postigao uspjeh 21. stoljeća u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.

"Tamošnji kupci su vrlo jasno rekli šta žele", kaže Curić. "Oni stalno govore istu stvar: insistiraju na čistom američkom luksuzu".

Ćurić je započeo svoju karijeru u Fordu Europe 2003. godine nakon što je diplomirao industrijski dizajn i magistrirao transportni dizajn u Njemačkoj. Dizajnirao je automobile kao što su Fiesta, Mondeo i Kuga na evropskom tržištu, a zatim je prešao u Fordov dizajnerski tim Dearborn 2010. kako bi radio na Mustangu za 2015.

Godine 2014. Ćurić je postao menadžer eksterijera za Lincoln Continental, a zatim je nastavio da vodi transformaciju Lincoln dizajn okvira te je radio kao glavni dizajner za potpuno novi Aviator.