Podaci UIO-a
4

U BiH u 2020. uvezeno 30 hiljada polovnih vozila, upola manje u odnosu na godinu ranije

Dž. L.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Pandemija koronavirusa, ali i zabrana uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4 (starija od 10 godina), koja je na snazi u našoj zemlji od sredine 2019. godine, pogodovali su smanjenju uvoza starih zagađivača u Bosnu i Hercegovinu u 2020. godini.

Podaci Uprave za indirektno oporezivanje pokazuju da je ove godine gotovo upola smanjen uvoz polovnih vozila. Dok je u našu zemlju od početka januara do kraja novembra 2019. uvezeno gotovo 60 hiljada polovnih vozila, ove godine taj broj iznosi 30.763.

Vrijednost uvezenih novih i polovnih vozila u BiH u 11 mjeseci 2020. iznosi 565 miliona i 165 hiljada KM, dok su dažbine za ova vozila iznosile 102,3 miliona KM. Inače, u 2020. BiH je uvezla 6.411 novih automobila.

Stanje uvoza polovnih automobila u 2020. gotovo je vratilo BiH deceniju unazad kada su u našu zemlju uvezena 23.124 polovna automobila, odnosno kada je krenuo "trend" uvoza starih zagađivača. U posljednjih deset godina najviše polovnih vozila, uvijek više od 60.000, u BiH je uvezeno u 2018., 2019. i 2014. godini.

Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH podsjećaju da ova institucija provodi carinski postupak uvoza svih roba u BiH, pa tako i putničkih motornih vozila.

Da bi vozilo ušlo u BiH, u skladu sa važećom legislativom, mora zadovoljiti minimalne tehničke uslove homologacije vozila. Homologaciju vozila, tj. ispitivanje tehničkih karakteristika svakog pojedinačnog vozila provode ovlašteni tehnički servisi u BiH.

"Dakle, kada neko dolazi s vozilom u BiH, prijavljuje ga za uvoz na graničnom prijelazu, nakon čega dobija provoznu carinsku prijavu na rok od 10 dana i u tom roku mora otići u ovlašteni tehnički servis koji provjerava vozilo i izdaje uvjerenje da vozilo zadovoljava minimalne tehničke uslove homologacije vozila", podsjetio je glasnogovornik UINO Ratko Kovačević.

Podsjetimo da zabrana uvoza vozila s motorom Euro 4 znači da je u BiH moguće uvesti polovne automobile samo ukoliko ispunjavaju standard Euro 5 te nova vozila s Euro 6 motorom. Time se zabrana uvoza odnosi uglavnom na automobile starije od deset godina.

Ukoliko se nastavi smanjenje uvoza starih zagađivača, vozni park u BiH, koji važi za jedan od najstarijih u Evropi s 80 posto vozila starijih od deset godina, mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen.