Testirali smo Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition: Originalan u još privlačnijem izdanju
Kada napravite tako uspješan i odlično prihvaćen auto kao što je to Yeti, onda je jasno da njegova poboljšanja trebaju biti vrlo suptilna i promišljena. Ostati staložen pri redizajniranju Yetija nije bilo teško za dizajnere Škode, kojima se često zamjera i previše konzervativnosti. Tako je Yeti obnovljen na provjeren način, time što je dobio novi izgled prednjeg dijela, nekoliko novih detalja vani i unutra, te nešto modernija zadnja svjetla.
Tačnije, najveća novost koju donosi osvježeni Yeti je ponuda dva različita paketa izgleda i same namjene. Tako je Škoda sada za Yeti ponudila City i Outdoor paket, a koji se razlikuju oblikom odbojnika. City verzija, kao na našem testnom modelu, prikladnija je kupcima koji će svoj Yeti, ipak, najviše voziti na asfaltu. Za one koji će ipak istraživati makadamske i blatne puteve Outdoor verzija nudi malo robusnije odbojnike, čiji je donji dio izrađen od crne plastike, pa su tako i otporniji na ogrebotine i manje uadrce kamenja.
Ukupno, Yeti je sada izgledom usklađen s najnovijim modelima Škode, Rapidom i Octavijom, što znači da je dobio dosta ozbiljniji i "oštriji" izgled. Prepoznatljiva okrugla svjetla na prednjem dijelu su nestala i ustupila mjesto velikim i skoro pravougaonim svjetlima. Nezavisno od ukusa, ovako prerađen Yeti definitivno izgleda ozbiljnije, a ujedno će i teže zastarjevati u odnosu na prethodnika.
Sviđa nam se: kvalitetna unutrašnjost, preglednost, izgled, cijena, vozne osobine na cesti i terenu...
Ostatak automobila, uz izuzetak odbojnika i drugačije grafike stop svjetala, ostao je nepromjenjen, pa je i dalje vrlo lako prepoznati Yeti među bilo kojim drugim SUV-om i crossoverom, što je svakako pohvalno.
Unutra je Yeti ostao manje-više isti, uz nekoliko novih i drugačijih detalja kao i nešto moderniju opremu. Instrumenti su savremeniji i generalno primjećuje se više hromiranih umetaka, kao i lakiranih dijelova što je odavno postao jednostavan trik da unutrašnjost automobila izgleda skuplje i prestižnije bez korištenja skupih materijala.
Kako je testni model došao uz srednji paket Ambition napravljen je odličan kompromis razumne opremljenosti ali i doplatne opreme koja unaprijeđuje svakodnevicu s Yetijem. Tako je odabrana i pomoć za parkiranje, s obzirom na to da je Yeti ustvari prvi Škodin automobil s kamerom za vožnju unazad. Gledano na tržištu, to zaista nije ništa novo, ali treba ipak pohvaliti kvalitet kamere koja I u uslovima slabog svjetla na ekranu daje jasnu i preglednu sliku. U zadnje vrijeme smo se nagledali kamera za vožnju unazad koje su gotovo neupotrebljive, pa u poređenju s njima Yetijeva slika koja dolazi s poklopca prtljažnika izgleda kao HD film.
Ne sviđa nam se: zvučna izolacija, zapremina prtljažnika u osnovnoj postavci, položaj upravljača, mala visina od tla kod zadnjih ramena ovjesa...
U Yetiju je prisutan prepoznatljiv nivo kvalitete izrade, dok su i materijali koji dolaze pod ruku prilično ugodni. Yeti s time nije imao problema nije prije redizajna, pa jedino što mu možemo zamjeriti je činjenica da kokpit ipak izgleda pomalo zastarjelo, uprkos osvježenju koje je donio redizajn.
Zbog svoje "kutijaste" forme u Yetiju je boravak vrlo ugodan i rijetko kada će putnicima nedostajati prostora. Zadnja klupa gdje su sva tri mjesta individualno podesiva vrlo je komotna, a podesiv nagib naslona je zgodna pogodnost za duže puteve. Pored udobnosti putnika, klizna i podesiva zadnja sjedišta imaju i veliki uticaj na zapreminu prtljažnika. Tu dolazimo do jedne velike dileme. Iako zvanični tehnički podaci kažu da u osnovnoj postavci prtljažnik Yetija prima preko 400 litara, u praski to ne izgleda ni izbliza tako. Razlog tome je što širinu i dubinu prtljažnika ne prati i njegova visina. Kako naš Yeti nije imao dvostruko dno, onda smo uvijek ostali zatečeni vrlo plitkim prtljažnikom koji se vrlo brzo popuni već i dječijim kolicima. Srećom, uz malo pametnije podešenje zadnjih sjedišta moguće je dobiti dodatni prostor u prtljažniku, ali činjenica je da ostaje problem njegove visine.
Pravi razlog za kpovinu Yetija nije ni njegov dizajn ni njegova unutrašnjost. Ono čime fascinira su odlične vozne osobine na asflatnoj cesti, gdje kao i u prvom izdanju ne pretjeruje u naginjanju i vozaču daje osjećaj sigurnosti, za razliku od nekih SUV-ova kod kojih je osjećaj visokog težišta previše naglašen. Nepisano pravilo je da auti koji su dinamični i dobri na asflatu ne mogu biti dobri u terenskoj vožnji van ceste. U Škodi su zaista napravili odličan posao i kompromis, pa Yeti ostaje jedan od najsposobnijih crossovera na terenu. Iako će ponekad zagrebati podnicom, ili najviše ramenima zadnjeg ovjesa, Yeti se čini nezaustavljivim, a zahvaljujuči vrlo kratkim prevjesima ni zahtjevni lomovi terena i usponi ne predstavljaju mu velik napor.
Motor i pogon Yetija su itekako poznati i tu nije bilo potrebe za ekspermentima. Dvolitarski prigušeni turbodizelaš sa 110 KS odlično se nosi s oko 1,5 tonom Yetija, prilično je skroman s potrošnjom goriva te bi jedino mogao biti malo tiši i uglađeniji.
Teško je ne ostati fasciniran i privučen konceptom ovakvih automobila. Iako ih je sve više, te odavno ne predstavljaju novost, i dalje mi se čini da se njihovi talenti ne cijene dovoljno. Svaki auto koji će u istom danu poslužiti kao praktični prevoz za porodicu, zabavan auto na zavojitoj planinskoj cesti i vrlo sposoban terenac na zahtjevnom penjanju prema vrhu neke planine, treba biti u užem izboru kupaca koji od svog automobila žele što više.
Upravo ovim redosljedom smo i mi ispitivali Yetija, pa je tokom sedmice bio poslušno porodično vozilo koji je ponekad pravio organizacijske probleme s ipak skromnim prtljažnikom. U testnoj fazi i "nabijanju" kilometara zaključili smo da je Yet možda i najdinamičniji SUV ove cjenovne klase, gdje izostankom naginjanja i odličnim promjenama pravca iza sebe ostavlja i vrlo sposobnog Qashqaija (sada već prethodne generacije). Istina, nusproizvod je nešto grublji rad ovjesa koji bi mogao zamarati na dužim putovanjima, ali to je ipak prihvatljiva žrtva. I treći režim u kojem nam se Yeti dokazao kao pravi multitalent je uspon do vrha Trebevića. Istina, nije to nikakva putešestvija niti avantura, ali itekako nam se svidjela lakoća s kojom je Yeti savladao vododerine i vrlo dubok snijeg u zasjenjenim dijelovima ove planine.
Čini nam se da sa Yetijem ne može nikada biti dosadno, a prethodni uspjesi potvrđuju da nismo jedini koji smo ostali fascinirani njegovom svestranošću. Najbolje od svega, iako ne spada među jeftine aute, Yeti je i dalje jedan od najpovoljnijih SUV-ova i crossovera koje možete kupiti kod nas. Već i sa srednjim paketom opreme ima i više nego dovoljno, a dizelski motor i pogon na sve točkove čine se kao obavezna polazna osnova za ovaj auto. Istina, voljeli bismo vidjeti u akciji i TSI od 160 KS, jer nam se čini da bi uz ovakvu voznu dinamiku Yeti možda mogao biti i prvi "hot" SUV.
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, promjer i hod klipa 81,0 × 95,5 mm, radna zapremina - 1.968 ccm, maksimalna snaga 81 kW (110 KS) pri 4.200 okr/min, maksimalan obrtni moment 280 Nm pri 1.750–2.750 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, gume 215/60 R16 (Dunlop SP Winter Sport M3).
Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 174 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,2 s. Potrošnja na testu – 7,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,8 l/100 km. Emisija CO2 152 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.222 mm, širina – 1.793 mm, visina – 1.691 mm. Međuosovinski razmak – 2.578 mm, prtljažnik – 405/1.760 litara, težina praznog vozila - 1.525 kg.
Serijska oprema testiranog modela: Elektronski imobilizator motora, ESC (Elektronska kontrola stabilnosti), Airbag za vozača i airbag za suvozača sa mogučnošću deaktivacije, Električni podizači prozora naprijed sa sigurnosnom "dječijom bravom", dnevno svijetlo, 12V utičnica u centralnoj konzoli nazad, prednji i zadnji branik u boji vozila, paket za pušače - pepeljara i upaljač, zaštita motora od udara (samo za 4x4 modele), bočni zračni jastuci naprijed, informacioni display za vanjsku temeperaturu, varioflex sistem zadnjih sjedišta, krovni nosači - crne boje, elektro podesiva i preklopiva vanjska ogledala pretinac na centralnoj konzoli, 2 svijetla za čitanje naprijed, polen filter, mreža u prtljažnom prostoru, Alu felge "NEW DOLOMITE" 7J x 16'', senzor za kišu, pretinac sa hlađenjem ispred suvozača, pretinac na centralnoj konzoli - sa poklopcem, dekor "Ambition", bočne zaštitne lajsne - crne, svjetla za maglu naprijed, "MFA" multifunkcionalni display (board computer) sa funkcijom - aktuelno vrijeme, vanjska temperatura, prosječna potrošnja, servisni interval, AUX priključak u srednjem naslonu za ruke "JUMBO BOX", "OFF ROAD" ESP (za *4x4 izvedbe), daljinsko centralno zaključavanje (2 preklopiva ključa), zadnja svjetla u LED izvedbi, elektro podesiva i grijanja vanjska osvrtna ogledala, auto zasjeniva sa "tačkama" za ukrcavanje, bočni zračni jastuci naprijed, 8 zvučnika (pasivni), radio "SWING" - 2 DIN sa CD player, MP3, paket za odlaganje ispod sjedišta suvozača, prednji naslon za ruke "JUMBO BOX", ISOFIX - Priprema za dječije sjedište na suvozačevom sjedištu, Mali kožni paket (3 kraka kožni upravljač, kožna ručica mjenjača).
Dodatna oprema na testnom automobilu: Optički Parking Asistent, poptuno preklopiv naslon sjedišta suvozača, električni podizači stakala naprijed + nazad, mali kožni paket (3 kraka multi-funkcionalni upravljač sa komandama za radio) , "MAXI DOT", navigacioni uređaj AMUNDSEN, vozačevo i suvozačevo sjedište sa mehničkim sistemom podrške za kičmu, parking senzori nazad, karta - zapadna Evropa, Moon bijela metalik.
Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara.