Testovi
41

VOZILI SMO / Klix.ba na pretpremijeri novog Hyundaija i30: Spreman za vrh klase?

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Hyundai je ove sedmice organizovao pretpremijernu promociju nove generacije svog kompaktnog modela i30. Bila je to odlična prilika da isprobamo ovaj ambiciozan evropski model južnokorejske marke na jednoj pravoj turneji kroz Bosnu i Hercegovinu.

Hyundai Auto BH prvi put je bio domaćin regionalne prezentacije jednog svog modela, a to je novi i30. Ovlašteni bh. distributer za prodaju i servisiranje Hyundaijevih vozila u našoj zemlji je dobio priliku da u BiH prezentira i promoviše potpuno novi i30, a učestvovali su novinari iz šest zemalja, Makedonije, Albanije, Crne Gore, Ukrajine, Srbije i BiH. Također, prvi put su svi automobili imali bh. registarske oznake.

Svi učesnici su imali priliku da isprobaju novi model južnokorejskog proizvođača, ali i da na odlično organizovanoj vožnji upoznaju neke znamenitosti naše zemlje.

Novinari su krenuli iz Sarajeva, napravili su pauzu u Konjicu, a potom su se nešto duže zadržali u Mostaru, gdje su imali priliku od vodiča saznati ponešto o prelijepom hercegovačkom gradu, Starom mostu i Neretvi. Drugog dana programa su novinari posjetili vodopad Kravice, gdje su uživali u ljepotama prirode, a potom su se vratili u Sarajevo.

Ova turneja organizovana je u sklopu pretpremijerne promocije novog i30, za Hyundai jednog od najvažnijih i ujedno najprodavanijih modela u regiji.

Atraktivan, elegantan i sportski dizajn

Kao što smo mogli i očekivati od Hyundaija, treća generacija modela i30 je napravila značajan korak naprijed. Odlikuje je moderan, dinamičan, sportski i "svjež" dizajn, koji osvaja na prvi pogled. Karoserija je napravljena od nehrđujućeg čelika koji je lakši i čvršći nego ikada ranije.

Naprijed se ističu full LED farovi s LED dnevnim svjetlima, "spuštajuća" rešetka hladnjaka, a nazad stop svjetla u kombinovanoj tehnologiji. Elegantan detalj je i crni spojler visokog sjaja na vratima prtljažnika. Bočna linija koja se širi od stražnjeg branika preko stražnjeg luka točkova, vrata, prednjih lukova točkova te završava na prednjem braniku, kao i oblik prozora i lajsna, istovremeno daje sportsku i elegantnu notu.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Bočni električni retrovizori su sklopivi i imaju ugrađene pokazivače smjera.

U ponudi su 16-inčni i 17-inčni desetokraki dvobojni naplaci od legura.

Novi i30 se razlikuje po dimenzijama od prethodnika, dug je 4.340 (+40 mm), širok 1.795 (+15mm) i visok 1.455 (-15mm).

Pored već poznatih boja karoserije, paleta je proširena za još pet boja, a to su Stargazing Blue, Demitasse smeđa, Intese bakrena, Engine crvena i Fiery crvena boja. Moguće je kombinirati i boje unutrašnjosti.

Udobna, prostrana i skladna unutrašnjost

Kada je riječ o unutrašnjosti, horizontalno orjentisana instrument tabla izgleda atraktivno iako je poprilično jednostavna.

Na sredini instrument table, odmah iznad ventilacijskih otvora, nalazi se odvojeni 8-inčni ekran infotainmenst sistema s navigacijom, koji smanjuje umor vozača tokom noćne vožnje. Također, podržava Android Auto i Apple CarPlay sisteme. Trokraki upravljač ima funkciju grijanja, a kontrole grijača sjedišta i ventilacije su smještene na centralnu konzolu. Među novitetima je električna ručna kočnica, dock za bežično punjenje smartphonea, sistem otkrivanja vozila u slijepom uglu i sistem automatskog paljenja i gašenja dugih svjetala.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Ono što vrijedi istaći je da novi i30 nudi dosta prostora za putnike u kabini te je među najprostranijim u klasi. Električna sjedišta su izuzetno udobna i pružaju sasvim solidnu bočnu , širok potporu u zavojima. Ugodnosti .pri vožnji pridonosi i ventilacija sjedišta vozača i suvozača na tri nivoa.

Ispod naslonjača za ruku je pretinac za odlaganje manjih predmeta, a tu su i već standardni pretinci u vratima za manje flaše i slično.

Zapremina prtljažnika iznosi 395 litara, zbog čega je novi i30 superiorniji u odnosu na konkurente, Volkswagenov Golf, Fordov Focus i Opelovu Astru.

Četiri benzinska i jedan dizelski motor

Hyundai će u ponudi motora za svoj novi i30 četiri benzinca, 1,4-litarski MPI motor, 1,0-litarski TGDI, 1,4-litarski TGDI i 1,6-litarski MPI motor, dok je na strani dizela 1,6-litarski VGT motor.

Novinari su na bh. prezentaciji isprobali 1,4-litarski atmosferski motor (šestostepeni manuelni mjenjač, 100 KS), 1,0-litarski motor s turbopunjačem (šestostepeni manuelni, 120 KS), potom 1,4-litarski motor također s turbopunjačem (šestostepeni manuelni mjenjač/sedmostepeni DCT mjenjač, 140 KS) te 1,6-litarski turbodizelaš (šestostepeni manuelni/sedmostepeni DCT mjenjač, 95, 110 i 136 KS).

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Utisak o "atmosfercu" je da se radi o pristojnom gradskom automobilu koji će definitivno ispuniti umjerene zahtjeve, no, na autoputevima i kod preticanja ne treba previše očekivati. Nešto "življi" je 1,0-litarski motor s turbopunjačem, a odličnu ocjenu je zaslužio 1,4-litarski turbobenzinac, koji je ujedno i naš favorit. Ništa manje dobar utisak je ostavio i 1,6-litarski turbodizel.

Respektabilan paket sigurnosnih sistema

Novi i30 se može pohvaliti respektabilnim paketom sigurnosnih sistemima kao što su autonomni sistem kočenja u hitnim situacijama sa sistemom upozorenja na sudar naprijed, "pametni" tempomat, sistem otkrivanja vozila u slijepom uglu, sistem upozorenja na vozilo koje se nalazi iza, pomoćni sistem držanja automobila u traci, sistem informisanja o ograničenju brzine, automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala, kao i sistem koji otkriva umor vozača. Automobil posjeduje ukupno sedam zračnih jastuka.

Dolazak na bh. tržište

Zvanična bh. premijera će biti upriličena krajem aprila, odnosno početka maja, kada će se pojaviti prvi modeli u prodaji. U tom periodu će biti poznate i cijene za naše tržište.