Dakle, Mazda CX-30 stiže kao dugo iščekivani kompaktni SUV te odmah treba razjasniti nedoumice u vezi s imenom. Mazda CX-3 je zasnovana na platformi Mazde 2, a Mazda CX-30 na potpuno novoj platformi Mazde 3. Logično pitanje je zašto se onda barem ne zove CX-4, a odgovor je da Mazda CX-4 postoji od ranije te se prodaje isključivo u Kini. Nelogično ili ne, tako je, ali samo ime i nije toliko bitno.
Ono što je važno je to da je Mazda svoj fenomenalni Kodo dizajn uspjela gotovo savršeno prenijeti sa kompaktne i atletski građene Mazde 3 na SUV model kojem po definiciji ne bi trebalo da odgovara takav dizajn i filozofija. Ipak, Mazda voli aute raditi po svom i zahvalni smo na tome. Rezultat je vrlo kompaktan i dinamičan SUV čije same proporcije otkrivaju da Mazda nije htjela pretjerati u ukupnim gabaritima i narušiti eleganciju samog dizajna. Gledajući CX-30 parkiranu pored običnih kompakta lako je primijetiti da je tek neznatno viša pa je jasno zašto je Mazda dodala velike plastične obrube na blatobrane. Iako bismo voljeli da su nešto manji, ovako je ipak CX-30 jasno istaknut kao SUV model. Uz nešto obilniju upotrebu hroma nego na Mazdi 3, nove LED žmigavce u dnu prednjeg branika i odlično oblikovan zadnji dio, ovaj put bez neobičnog rješenja masivnog C nosača krova, CX-30 je zaista jedan od najprivlačnijih kompaktnih SUV-ova koji su se pojavili u posljednje vrijeme.
Sviđa nam se: kvalitet materijala i izrade, vozne osobine, vozačka pozicija
Jasno je zašto su SUV-ovi toliko popularni i neophodni. Visoka pozicija sjedenja, preglednost, dobra ponuda prostora i praktičnosti uz moderan izgled dovoljni su argumenti za svaku marku. Tako je Mazda uradila upravo to pa je svoju "trojku" koja je oblikovana kao vrlo sportski i nizak kompakt kojem je jedna od najvećih slabosti skromna zapremina prtljažnika, transformisala u novoj dimenziji i pokušala eliminisati te nedostatke. Zaista, i na prvi pogled CX-30 je znatno praktičnija alternativa te ovdje prtljažnik prima 430 litara, što uz nešto lakši pristup i veći otvor čini mnogo bolju alternativu.
Jedan od razloga zašto svi vole SUV modele je visoka pozicija sjedenja koja donosi preglednost, ali i samu lakoću ulaska u automobil. Mazda je kod CX-30 zaista bila oprezna s visinom, jer nije htjela izgubiti dinamičnost izgleda, ali ni vozne osobine koje bi visoko težište karoserije narušilo. Tako je i pozicija sjedenja u CX-30 dobro odmjerena, nije previsoka, ali ni preniska, s tim da, ako ipak želite osjećaj vožnje pravog visokog terenca, ovdje to ne trebate očekivati. Iako je SUV Mazda CX-30 je i dalje vozački auto.
Sama ponuda prostora u CX-30 je dobra te zbog drugačije linije krova i oblika C nosača nudi znatno više prostora za glave putnika nazad nego Mazda 3. Zahvaljujući većim bočnim staklima unutrašnjost je prozračnija, ali putnici nazad ipak nemaju pretjerano mnogo prostora za noge. Istina, sličnu ponudu prostora imaju i konkurentski kompaktni SUV-ovi, a usput nam je bilo drago vidjeti da za razliku od Mazde 3 ovdje nisu izostali ventilacijski otvori za putnike na zadnjim sjedištima.
Ne sviđa nam se: preglednost, ponuda prostora na zadnjim sjedištima
Vozačko okruženje u CX-30 potpuno je jednako onome u Mazdi 3, osim nešto više pozicije sjedenja. Uz dodatak malo boljeg izbora i boja materijala CX-30 zaista izgleda i nudi osjećaj premium automobila, koliko god to postao ispran i previše forsiran termin. Već u osnovnom paketu Mazda CX-30 dolazi s armaturnom pločom koja je obložena mekanom i kvalitetnom kožom, dok su i svi ostali paneli kvalitetno sastavljeni i vrlo ugodni na dodir.
Minimalizam u dizajniranju kokpita i ovdje nas je oduševio, a na odličan način spaja klasičan dizajn i moderne elemente. Tako veliki i elegantni displej infotainmenta i ovdje stoji "ušuškan" na vrhu centralne konzole, ne ometa vidno polje vozača, a jednostavnim komandama na centralnom tunelu možete sve njegove funkcije birati gotovo bez gledanja. Odlično postavljen trokraki sportski upravljač iza sebe krije instrumente koji će oduševiti one koji vole klasiku. Iako ne izgleda tako, u sredini je veliki ekran koji savršeno imitira analogni brzinomjer, ali po izboru može pokazati podatke brojnih sistema za asistenciju, navigacije i sličnog.
Iako većina kupaca SUV-ova radije bira automatik, kod Mazde nam se čini pogrešnim preskočiti ovako precizan i ugodan ručni mjenjač. Njegova ručica je u savršenom položaju, idealno leži u ruci te je jedan od glavnih "krivaca" za potpun sportski ugođaj.
U vožnji CX-30 nastavlja sa sportskim osjećajima. Iako je nešto viša, te je ovjes primjetno mekše podešen, to ne znači da se lošije vozi. Naprotiv, na lošijim cestama CX-30 čak i duže ostaje neutralna te je neravnine na cesti ne ometaju u zacrtanoj putanji. U gradskoj vožnji otkriva najviše prednosti u odnosu na obične kompakte pa bolja preglednost i ugodniji ovjes uz i dalje vrlo kompaktne proporcije vožnji i parkiranju daju odličan omjer ugodnosti i okretnosti.
Kada se nađete na zavojitoj cesti sa CX-30, sigurno je da ćete više uživati nego u većini drugih SUV-ova ove klase. Lagan, ali vrlo precizan upravljač uz dobro podešen ovjes, koji i ovdje nazad ima polukrutu osovinu, čine ovaj SUV vrlo upravljivim i predvidljivim, te je zaista teško primijetiti negativne strane izbora ovakve koncepcije zadnjeg ovjesa u odnosu na modernija multilink rješenja. Također, već od osnovnog paketa svaka CX-30 dolazi opremljena G-Vectoring Control Plus sitemom koji je pri zahtjevnojoj vožnji u zavojima zaslužan za idealan raspored snage i obrtnog momenta, ali i korekciju putanje. U praksi radi gotovo neprimjetno te uz veliku dozu kontrole i stabilnosti i dalje ostavlja vozaču osjećaj da on upravlja automobilom.
Osnovu ponude motora i ovdje čini dvolitreni atmosferski benzinac koji sa 122 KS i 213 Nm okretnog momenta jeste dovoljan za većinu potreba, ali nešto veća i teža karoserija čini da djeluje nešto neuvjerljivije nego u Mazdi 3. Ipak, vrlo tih i uglađen motor odlično odgovara imidžu ovog SUV-a, dok nešto zahtjevniji vozači možda ipak trebaju razmisliti i o novom Skyactiv X motoru sa 180 KS. Uz pomoć blagog hibridnog sistema koji pomaže napajanju uređaja i sistema u automobilu, potrošnja može biti zaista vrlo skromna pa smo na otvorenoj cesti prosjek lako držali oko 5 litara, dok je na kraju testa on ostao na vrijednosti od 7,5 litara na 100 kilometara, što je i dalje vrlo prihvatljivo za ovakav motor.
Mazda je s novom generacijom modela uspjela u BiH postići i vrlo konkurentne cijene te se vrlo promišljeno smjestila na sami prag premium segmenta kojem po mnogočemu i pripada. U startu osnovni modeli CX-30 naizgled imaju nešto višu cijenu od konkurencije, ali pogled na spisak serijske opreme otkriva potpuno drugačiju sliku. Već bazni paket opreme ima elemente kao što su head-up displej, LED svjetla i radarski tempomat što se kod drugih nalazi na listi skupih opcija. Uz promišljenu doplatu mini doplatnih paketa i po nama neizostavne Soul Red Crystal boje karoserije CX-30 lako postaje jedna od najboljih kupovina u segmentu. Također, CX-30 po želji može biti i zaista pravi SUV za sve vremenske prilike uz izbor AWD pogona na sve točkove, što u posljednje vrijeme postaje priličan izuzetak među SUV-ovima ovog segmenta, koliko god to apsurdno izgledalo.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, atmosferski. Direktno ubrizgavanje goriva u cilindre. Kompresioni odnos - 13:1. Radna zapremina 1.998 ccm. Najveća snaga 90 kW – 122 KS pri 6.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 213 Nm pri 4.000 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 18 inča, gume 215/45 R18 (Toyo Proxes R51 A).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Maksimalna brzina - 186 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,5 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 51 l. Prosječna emisija CO2 116 g/km. Euro 6d.
Dimenzije: Dužina – 4.395 mm. Širina - 1.795 mm. Visina - 1.540 mm. Međuosovinski razmak - 2.655 mm. Zapremina prtljažnika - od 430 do 1.406 litara. Masa praznog vozila – 1.335 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.927 kg.
Oprema testnog automobila: INFO-sistem (board computer), Digitalni instrumenti Head-up displej - s projekcijom na vjetrobransko staklo, LED prednja svjetla s halogenim dnevnim svjetlima, LED pokazivači pravca, LED zadnja svjetla, 18" ALU felge, Sistem nadzora pritiska u gumama, Set za reparaciju gume, Elektro podesivi, grijani i sklopivi retrovizori, Električna parkirna kočnica + funkcija 'Auto Hold', Prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), Kožni upravljač (novi dizajn), Kožna ručica mjenjača, Elektro-podizači stakala naprijed i straga, Zadnja sjedišta - preklopiva u odnosu 60:40, Centralna konzola s naslonom za ruku naprijed, Sistem "MZD Connect" +8,8" displej u boji osjetljiv na dodir + HMI komander (novi dizajn), Centralno daljinsko zaključavanje, Automatsko zaključavanje, Sistem G-Vectoring Control Plus (GVC+) - sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama, Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), Sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), Prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), Zračni jastuk za koljena vozača Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u gradskoj vožnji s detekcijom pješaka (AEB) Sistem automatskog kočenja pred preprekom (SBS) Senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača) Adaptivni radarski tempomat (MRCC) Pomoć pri zadržavanju u voznoj traci (LKA) Nadzor mrtvih uglova (BSM) + upozorenje na bočni saobraćaj nazad (RCTA) Navigacioni sistem Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (TSR), Automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala (HBC) Sistem upozorenja vozača na umor (DAA), Parking senzori - naprijed i nazad, Kamera za vožnju unazad - digitalna, Audio-sistem s 8 visokokvalitetnih zvučnika (AM/FM, USB) Apple Carplay / Android Auto Prijemnik digitalnog audiosignala (DAB), Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, Sistem E-Call (poziv u slučaju nužde), Multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, Grijanje sjedišta naprijed, Grijanje obruča upravljača, Odleđivač brisača, Dvozonski automatski klima-uređaj, Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), Unutrašnji retrovizor - samozatamnjujući (s okvirom), Električno otvaranje poklopca prtljažnika.
Opciona oprema na testnom automobilu: premium metalik boja Soul Crystal crvena: 1.320 KM, Sound: Bose ozvučenje, 12 zvučnika Style: Prilagodljiva LED prednja svjetla, Zatamnjena stakla - pozadi, Unutrašnji retrovizor bez okvira, Ukrasne sjajne obloge nosača krova. Luxory: Sjedišta obložena kožom (standardno crna koža), Elektro-podešavanje prednjih sjedišta (vozačevo sjedište s memorijom pozicije), Head-Up Display/ vanjski retrovizori - s memorijom podešavanja, Automatsko zakretanje vanskih retrovizora prema dolje (vožnja unazad), Safety: 360° Top View Monitor, Upozorenje vozača na umor s kamerom (DAA+), Upozorenje na bočni saobraćaj naprijed (FCTA), Upozorenje na bočni saobraćaj pozada s automatskim kočenjem, Automatsko kočenje u gradskoj vožnji - pozada (Raer-SCBS), Sistem podrške vozaču Cruising & Traffic.
Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, 12 godina na koroziju, 3 godine na boju.