Hard test
94

Testiramo električni Peugeot e-208: Stavili smo zabavu ispred potrošnje

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Dio vremena u dvomjesečnom testu Peugeota e-208 GT odvojili smo za zabavu na kružnoj stazi u radnom programu Sport koji "otključava" svih 136 "električnih konja". Nismo marili za intenzitet pražnjenja baterija i bilo je veselo!
Vrijeme koje smo s električnim Peugeotom 208 proveli na autocesti otkrilo nam je da neopterećen automobil pri konstantnih 130 km/h troši 24,7 kWh na 100 kilometara, što sugeriše da vozač(ica) francuskog "električara", čije se baterije (definitivno) najbolje slažu sa gradskim stani/kreni uslovima, prije traženja punjača može računati na prelazak manje od 200 kilometara. Hm.

Zbog potrošnje električne energije na autocesti, zbog koje bismo više vremena trošili na punjačima, za odlazak u Banju Luku pored koje se nalazi kružna staza Zalužani odabrali smo najkraću dionicu iz Sarajeva što je, uz dopunjavanje baterija u Travniku, osiguralo kraće vrijeme dopunjavanja na jednom od besplatnih javnih punjača u gradu na Vrbasu. Računica je bila jasna: Sporiji ritam i dva prevoja koštat će nas manje vremena od putovanja autocestom do Zenice i autocestom od Doboja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U osunčanoj Banjoj Luci čekao nas je prijatelj Nikica Atlagić, višestruki prvak Bosne i Hercegovine u različitim disciplinama cestovnog biciklizma i odavno potvrđen "petrolhead" koji je započeo i završio odličan restomod projekat na osnovici legendarnog Peugeotovog modela 205 GTI s kojim je francuska automobilska kompanija 1984. godine imala predstavnika u društvu "hothatch" automobila iz B segmenta.

Nikica Atlagić - vlasnik Peugeota 205 GTI (Foto: E. Z./Klix.ba)
Nikica Atlagić - vlasnik Peugeota 205 GTI (Foto: E. Z./Klix.ba)

Kao nepopravljivi ljubitelji buke i benzina, dopunjavanje baterija iskoristili smo da pričamo o Nikicinom projektu (po uzoru na restomod priče iz Singera) ispod čijeg se prednjeg poklopca krije atmosferski 1,9-litarski viševentilski četverocilindarski motor "posuđen" iz Peugeota 405 Mi16 koji je dvadesetak „konja“ snažniji od 1,9-litarskog motora u standardnom 205 GTI, a onda smo pri ugodnih dvadesetak stepeni Celzijusa krenuli prema kružnoj stazi Zalužani na kojoj smo iz prve ruke željeli saznati može li se električni 208 GT nositi sa sniženim, snažnijim i znatno lakšim Peugeotom 205 GTI.

Zaboravimo li na emocije koje budi zvuk motora, usisa i izduvnog sistema superkrutog Peugeota 205 GTI, gotovo nečujni e-208 GT pokazao je da s njim nema šale, jer je u radnom programu Sport elektromotor sa 136 KS i trenutnih 260 Nm obrtnog momenta u "potezanju" iz mjesta prilično dugo vukao i držao e-208 ispred vrištećeg GTI-ja bez limitatora najveće brzine koji je na kraju, očekivano, išao ispred trenutno najsnažnijeg Peugeota 208.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Raniji kilometri koje smo napravili na bosanskohercegovačkim cestama s mnogo zavoja i malo kvalitetnog asfalta pokazali su da dodatnih 300 kilograma (u odnosu na 208 koji pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem) ne utječu mnogo na upravljivost električnog 208 koji se u zavojima snalazio mnogo bolje od očekivanog i vjerovatno mnooooogo bolje od očekivanja kupaca ovakvih automobila čiji je koncept okrenut prema štednji.

S dodatnom masom koja je otimalno raspoređena u podu između osovina, dijelom i u prostoru ispod zadnjih sjedišta, postavljen na naglašeno čvrstom ovjesu e-208 se (i na zimskim gumama) hrabro držao i kroz zavoje kružne staze u blizini banjalučkog sportskog aerodroma na kojoj su, na kraju maltretiranja, jedino kočnice pokazale da im baš i ne prija "race" ritam automobila čija masa s vozačem prelazi 1.500 kilograma. Kada smo se navikli da s punim "gasom" i brzinom kretanja nema adekvatne popratne buke, što je u početku proizvodilo osjećaj nesigurnosti, doprinos zabavi s "muzikom na struju" dala su solidno oivičena sjedišta i precizniji sistem upravljanja koji se aktivira u radnom programu Sport.

Prije povratka kući opet smo se "zakačili" na jedan od javnih punjača, a dvosatno čekanje za dostizanje punog kapaciteta poluprazne baterije iskoristili smo za šetnju ulicama jednog od najljepših bosanskohercegovačkih gradova. Da, kasnije smo prošetali i Travnikom, pa iznova zaključili da će udobni e-208 u međugradskoj upotrebi biti dobar partner osobama koje nisu u škripcu s vremenom.

Avangardna ergonomija u originalnom i-Cockpitu

Kroz intenzivno druženje i vožnju električnog e-208 i-Cockpit postao nam je drugi dom, a zahvaljujući bogatoj GT opremi, to je jedan vrlo ugodan i bogat dom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Činjenica je da maleni, skoro kvadratni, upravljač i visoko postavljeni vozački instrumenti na prvi susret izgledaju neobično, ali ono što možemo potvrditi je da je Peugeot i u kompaktni 208 uspješno uklopio ovo jedinstveno vozačko okruženje. Ono što svakako treba naglasiti je da i-Cockpit definitivno nudi dobru ergonomiju i preglednost, te da svi oni koji ne vjeruju u to jednostavno trebaju više vremena za navikavanje i pronalazak idealne vozačke pozicije.

Također, pri nekoliko čestih izlazaka iz skoro spartanskog Peugeota 205 GTI u električni e-208 teško je ne ostati zapanjen evolucijom kroz koju su prošli automobili u zadnji 30-ak godina. Najbolje je to primijetiti gledajući kokpite ova dva auta kroz suvozačka vrata, gdje e-208 izgleda kao "svemirski" brod, ali i dalje je jasna orijentacija i posvećenost vozaču.

Jasno, najveća razlika unutra je nivo buke, pa tamo gdje nas je 205 GTI očarao grlenim zvukom usisa i još prodornijim notama iz ispuha, e-208 je druga suprotnost i vozi u apsolutnoj tišini koja je još više izražena sjajnom zvučnom izolacijom koja ne propušta ni buku vjetra pri visokim brzinama. Zbog toga su duge vožnje, bilo u gradu ili na otvorenoj cesti, znatno ugodnije i lakše, a psihički zamor vozača je nemjerljivo manji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S druge strane, napredni 3D prikaz instrumenata daju vozaču priliku da se zabavi i ujedno ima sjajnu preglednost svih potrebnih informacija, dok je u sportskoj vožnji lako odabrati prikaz samo osnovnih informacija i tako poboljšati preglednost. Uz to, centralni ekran infotainmenta uvijek je u vidnom polju, bez obzira želite li Spotify ili Google Maps ili vas zanima detalja statistika potrošnje električne energije.

Nekoliko dana nakon banjalučke epizode "električar" je zimsku "obuću" zamijenio s ljetnom. I eto prilike da u novim okolnostima na otvorenoj cesti izmjerimo prosječnu potrošnju električne energije za svaki od ponuđena tri radna programa. Ukupna dužina odabrane dionice sa tri prevoja iznosila je nešto više od 200 kilometara, a brzina nije prelazila 90 km/h.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz temperature zraka koje uopšte nisu asocirale na proljeće, polovično opterećen e-208 u radnom programu Eco (82 KS) u prosjeku je trošio 12,9 kWh na 100 kilometara. U radnom programu Normal (109 KS) za prelazak 100 kilometara trebalo mu je 14,6 kWh, a uz podršku svih 136 KS i 260 Nm trenutnog obrtnog momenta koje nudi radni program Sport prosječna potrošnja iznosila je 15,8 kWh na 100 kilometara. Do narednog osvrta...

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Cijena osnovnog električnog modela: 67.001 KM

  • Cijena testnog modela: 73.165 KM

  • Motor: električni, smješten naprijed. Najveća snaga 100 kW – 136 KS. Najveći obrtni moment 260 Nm od 0 km/h.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 1-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 205/45 R17.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina – 150 km/h. Prosječna potrošnja električne struje na testu (ECO način rada): 12,9 kWh/100 km. Prosječna potrošnja električne struje na testu (NORMAL način rada): 14,6 kWh/100 km. Prosječna potrošnja električne struje na testu (SPORT način rada): 15,8 kWh/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja po WLTP - 17,6 kWh/100 km. Prosječna emisija CO2: 0 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 265 do 1.106 litara. Masa praznog automobila – 1.455 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Garancija: na bateriju važi 8 godina odnosno 160.000 kilometara kod 70% napunjenosti.