Testirali smo Opel Zafiru Life: Asocijacija na posao, velike porodice i putovanja
Opelov model iz kategorije koja je već godinama (opravdano) potpuno imuna na sve veću popularnost SUV-ova i crossovera, što ponajbolje pokazuju odlični prodajni rezultati izvornih "dostavnjaka“ sa staklima i kliznim vratima na oba boka, dio je zajedničkog projekta u kojem jednake modele u nekoliko različitih dužina karoserije/konfiguracija sjedišta imaju Citroën, Peugeot, FIAT i Toyota.
Uz pretpostavku da bračni par ima troje djece i roditelje, a nisu im strana zajednička druženja/putovanja, teško da ima bolje opcije od "full size“ kombija poput testne Zafire Life čija prostrana kabina u jednoj od mogućih konfiguracija sa sobom donosi devet sjedišta, što će pokriti potrebe spomenute velike porodice. Da, jasno nam je da su takve porodice rijetkost u vremenu u kojem živimo, pa Opelova praktična pravougaona "kutija“ s najvećim međuosovinskim rastojanjem i 5,3-metarskom karoserijom češće asocira na sredstvo za rad u kompanijama koje se bave prevozom putnika, hotelima, agencijama za iznajmljivanje automobila, raznim organizacijama i udruženjima...
Testni primjerak iz kategorije koju su nekada davno zamislili i otvorili u VW-u nije najluksuznija od ponuđenih opcija uz koje po pravilu stižu bolji materijali za oblaganje, više opreme i manje zasebnih sjedišta, ali je i dalje veoma udoban i ugodan kombi koji vrlo dobro prikriva svoje privredne korijene. Za ocjenu "vrlo dobro“ umjesto odlično zaslužna su po dva spojena sjedišta u svakom od tri reda, što donekle kvari ugođaj prvenstveno putnicima u prvom redu, jer bi na dužim putovanjima bilo ugodnije da je suvozačko sjedište rezervisano samo za jednu osobu.
Čak i sa svim sjedištima u funkciji, Zafira Life u najdužoj karoserijskoj verziji sa sobom donosi povelik prtljažni prostor koji se u kombinaciji sa izvađenim sjedištima u drugom i trećem redu pretvara u "skladište“ čija zapremina iznosi skoro 5.000 litara, a vrijedi spomenuti da se u Opelov kombi mogu smjestiti i izrazito dugi predmeti. Zafira Life neće zazirati ni od ulaska u javne garaže, ali se ne može zanemariti činjenica da dužina karoserije nije u ljubavi sa uobičajenom dužinom raspoloživog mjesta na našim javnim parkinzima. Usput, za podizanje petih vrata treba računati na dovoljno slobodnog prostora iza kombija.
S paketom opreme Business Edition, pored prostranosti u svim pravcima, vozač i njegovo društvo mogu računati na podršku efikasnog klima-uređaja i iznenađujuće dobru zvučnu izolaciju, što se najbolje potvrdilo na autocesti, jer se pri "politički korektnoj" brzini kretanja (140 km/h) pokazalo da u kabini s dovoljno otvorenih i zatvorenih pretinaca vlada tiha atmosfera.
Visina podnice, položaj sjedišta i velike staklene površine osobi koja se nalazi iza podesivog multifunkcionalnog upravljača osiguravaju izvrsnu udobnost i višesatni boravak bez trunke zamora, a svemu doprinosi i uglađen 8-stepeni automatski mjenjač kojim se, ako postane dosadno, može upravljati i polugama ispod upravljača.
Zavidnoj ergonomiji doprinose jednostavni analogni instrumenti, pregledan digitalni info-display i tasteri za upravljanje automatskim dvozonskim klima-uređajem, a jednostavan za korištenje je i multimedijalni sistem s instaliranom navigacijom čija grafika na 7-inčnom displeju ne spada u posljednju riječ tehnike. Tu je i mogućnost povezivanja s poznatim aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Neravne i grube podloge kojih se ne boji Zafirin pomalo "heavy-duty" ovjes pokazale su zavidan nivo završne obrade, jer u "busu“ nema suvišnih zvukova. Ukupan utisak bio bi još bolji uz manje tvrde plastike koja se na pojedinim mjestima čini pregrubom za kabinu putničkog automobila.
Za udobnost putnika u drugom i trećem redu u Opelu su pripremili velika klizna vrata na oba boka, dovoljno ventilacionih otvora i zasebno podešavanje temperature prostora, što je isključilo mogućnost otvaranja naglašeno zatamnjenih stakala iza B nosača.
Opelovo staro ime u novom odijelu pokreće posljednja evolucija poznatog i provjerenog dvolitarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora koji razvija 177 konjskih snaga i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta. Pomalo gruba prije dostizanja radne temperature, viševentilska "dizelka“ iza koje stoje inžinjeri francuske automobilske grupacije PSA (sada Stellantis) čini se optimalnim rješenjem u velikoj i prilično teškoj karoseriji, a u kombinaciji s adekvatno proračunatim mjenjačem ne posustaje ni u suočavanju s putnicima i prtljagom, kada masa „paketa“ stiže do skoro 2.900 kilograma.
Uz nisko težište modularne platforme, čvrsto podešen ovjes, širok trag točkova i kvalitetne gume, nije iznenađenje da se Zafira Life odlično snalazi i na zavojitim cestama. Mnogo bolje od očekivanog, zapravo mnogo bolje od praga tolerancije većine putnika. Ako ćemo pretjerivati, željeli bismo precizniji upravljački sistem, ali i ovjes koji bi uz neopterećen automobil mrvicu uglađenije reagovao na poprečne neravnine. Smijemo li se našaliti? Zavojita cesta na jednom od bosanskohercegovačkih prevoja pokazala je (i uzbrdo i nizbrdo) da je ESP podešen baš kako treba.
Šalu na stranu, živahan motor može se pohvaliti i izuzetnom štedljivošću, jer na otvorenim cestama (u ritmu do 90 km/h) traži nešto više od šest litara za 100 kilometara, što je odličan rezultat s obzirom na masu i gabarite, a nije pretjerano rastrošan ni na autocesti.
Kažu da je posljednja generacija Zafire koja je nastala na osnovici Astre prošla prilično nezapaženo, što i nije čudno, jer su s ekspanzijom podignutih automobila među prvima stradali monovolumeni iz B, C i D segmenta. Istovremeno, uz podsjećanje da klasika nema rok trajanja, potražnja i rezultati prodaje pokazuju da Zafira Life u dogledno vrijeme neće doživjeti sličnu sudbinu, jer se (i) Opelov izvorni "dostavnjak“ koji je adekvatno prilagođen za ugodan prevoz velikih i malih putnika veoma dobro snalazi u raznim ulogama.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Opel Zafira Life Business Edition 2.0L EAT8
-
Cijena testnog modela s opcijama: 91.729 KM
-
Motor: Četverocilindarski, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, „common-rail“ ubrizgavanje, radna zapremina 1.997 ccm, najveća snaga 130 kW – 177 KS pri 3.750 obr/min, najveći obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 8-stepeni automatski mjenjač, čelične felge prečnika 17 inča s gumama 225/55 R17 101V (Michelin Primacy 3).
-
Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,4 s. Najveća brzina - 185 km/h. Potrošnja na testu – od 6,3 do 8,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja prema WLTP normama – 7,3 l/100 km. Zapremina rezervoara – 70 l. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama – 190 g/km. Euro 6d.
-
Dimenzije: Dužina – 5.306 mm. Širina – 1.920 mm. Visina – 1.900 mm. Međuosovinsko rastojanje – 3.280 mm. Zapremina prtljažnika – 989 do 4.900 litara. Težina praznog vozila – 2.045 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.870 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Opel.ba
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja (Noir Pearl), sistem Multimedia Navi, dodatni klima-uređaj nazad.
-
Garancija: Dvije godine bez ograničenja pređenih kilometara. Uz program Flexcare: Četiri godine ili 120.000 pređenih kilometara.