Posjetili smo Hyundaijevu fabriku u Češkoj: Za sat vremena se proizvede 66 automobila
Riječ je o ogromnom kompleksu za proizvodnju automobila pod nazivom Hyundai Motor Manufacturing Czech u kojem su zaposlene 3.273 osobe. U jednom satu se proizvede 66 automobila, što znači da dnevno iz fabrike izađe 1.500 vozila. Ljudskoj radnoj snazi u procesu proizvodnje pomaže 535 robota. Prošle godine su od ukupnog broja proizvedenih automobila 36 posto činila elektrificirana vozila, odnosno vozila s hibridnim, plug-in hibridnim i električnim pogonom.
Inače, više od 80 posto proizvedenih automobila u HMMC-u namjenjeno je za četiri evropska tržišta, a to su Njemačka (46,5 posto), Francuska (16 posto), Norveška (10 posto) i Nizozemska (9,5 posto). Ove zemlje imaju ključan udio u brzom razvoju elektromobilnosti.
Kratke transportne rute između fabrike i budućih vlasnika znatno doprinose smanjenu emisija povezanih s transportom. Baterije za električne automobile se također proizvode lokalno, a taj posao obavlja kompanija LG Energy Solution u obližnjem Wroclawu u Poljskoj. Svoju finalnu formu dobijaju odmah do HMMC-a u postrojenju Hyundai Mobis udaljenom svega 700 metara.
HMMC je jedna od dvije Hyundaijeve fabrike u Evropi te se smatra jednim od najmodernijih postrojenja za proizvodnju modernih automobila. U ovoj fabrici se proizvode modeli i30 (sve karoserijske izvedbe), i30 N, Tucson (uključujući N LIne i plug-in hibridne verzije), kao i model Kona Electric. U novembru prošle godine je fabrika proizvela 4-milioniti Tucson N Line.
Kada je riječ o novoj Koni Electric, ona se proizvodi u ovom postrojenju od 11. augusta, do kraja ove godine će s proizvodne trake sići 21.000 primjeraka, dok će naredne biti proizvedeno 50.000 primjeraka.
Potpuno električna verzija modela Kona prvobitno je predstavljena u martu 2018. godine na Sajmu automobila u Ženevi te se proizvodila u Ulsanu u Južnoj Koreji. U martu 2020. godine je Kona Electric postala prvi električni automobil koji se počeo proizvoditi u Hyundaijevoj fabrici u Češkoj, a u novembru iste godine je osvježen te je dobio brojna poboljšanja koja se odnose na dizajn, tehnologiju i praktičnost. U martu 2021. je HMMC počeo proizvoditi Konu Electric s baterijom kapaciteta 39,2 kW i sa 134 KS, a tokom 2022. godine je ovaj model premašio granicu od 100.000 prodanih primjeraka u Evropi.
Digitalna svjetska premijera potpuno nove Kone Electric održana je u martu ove godine, dok je u augustu započela proizvodnja modela u HMMC-u u Nošovicama. Plan je da do 2030. godine 70 posto proizvodnje ovog postrojenja čine potpuno električni automobili, a do 2035. godine će Hyundai prodavati samo električna vozila u Evropi. Do 2040. godine kompanija želi zadovoljavati 90 posto svojih energetskih potreba za globalne operacije iz obnovljivih izvora s ciljem postizanja karbonske neutralnosti, a do 2045. postići karbonsku neutralnost za globalne proizvode i operacije.
Zbog velikog rasta potražnje za električnim automobilima. HMMC je svoje dvije hale ranije korištene za proizvodnju manuelnih mjenjača odlučio transformisati u postrojenja za baterije. Jedna je transformisana prošle, dok će proces u drugoj biti završen naredne godine, što će ujedno i označiti kraj proizvodnje manuelnih mjenjača u HMMC-u. Ovaj primjer pokazuje da se sva postojeća postrojenja mogu transformisati i prilagoditi modernim tehnologijama. Do 2030. godine će električna vozila činiti 60 posto proizvodnje ove fabrike.
Poznato je da Hyundai svojom rastućom flotom elektrificiranih modela želi predvoditi promjene u automobilskoj industriji s ciljem očuvanja planete.