Šef dizajna Peugeota otkrio nam je sve tajne novog 408: Fastback koji mijenja pravila igre
Nakon što smo dugo i detaljno testirali Peugept 408 zanimala nas je potpunija priča o njegovom nastanku, a dobili smo priliku razgovarati sa čovjekom koji je najbolji mogući sagovornik za ovu temu. Matthias Hossann direktor je Peugeotovog odjela za dizajn i pripadnik je nove generacije dizajnera koja je zaslužna za dizajnersku revoluciju ove francuske marke ali i ostalih marki u Stellantis grupaciji. Od 2013. godine Hossann je zasužan za dizajn marke Peugeot s referentnim konceptnim automobilima, uključujući model e-Legend, dok je vodio i početni idejni dizajn ostalih modela Peugeota, uključujući modele 208 i 2008.
Hvala vam na ovoj jedinstvenoj prilici da uronimo u priču o dizajnu Peugeota 408. Gledajući ovaj automobil bilo je detalja za otkrivanje svakog novog dana kada smo mu se približavali, i zaista je privukao prolaznike svih uzrasta. Peugeot 408 nam donosi jedan od najuzbudljivijih oblika u ovom segmentu i zapravo izmišlja novi oblik i klasu.
Za početak, možete li nam objasniti koliko se 408 razlikuje od drugih sličnih automobila u segmentu. Nije SUV niti je crossover?
Plan za projekat 408 bio je da se popuni prazan prostor između klasične limuzine i SUV-a.
Željeli smo stvoriti dinamičnu i atraktivnu siluetu bez ugrožavanja prostornosti unutrašnjosti. Sa 408 inauguriramo potpuno novu siluetu, s posvećenim i specifičnijim oštrijim jezikom dizajna
Stil 408 i njegov formalni jezik su specifični. Zaista ne postoji riječ koja bi opisala ovu siluetu! Nije SUV, nema visinu i pre svega vozačku poziciju. Evo, vi ste u sportskoj limuzini, što se ne može postići terencem gdje sjedite više i uspravno. Što se zadnjeg dijela tiče, nikada nećete vidjeti limuzinu sa bokovima koji dolaze tako visoko sa strane.
Lično mislimo da novi Peugeot 408 izgleda kao vrlo elegantan i dugačak automobil, ali zapravo zadržava svoje kompaktne proporcije. Koji je bio dizajnerski "trik“ za postizanje ovog izgleda?
Proporcije su u potpunosti redizajnirane "paviljonom" koji ostaje ravan iza kvadrata drugog reda, te "zabranjenim" vratima od skoro jednog metra koja doprinose zapremini prtljažnika. Sa ovim ograničenjima morali smo pronaći rješenja da vizualno izbrišemo ovaj "backdoor". Na primjer, crni rez i oštar oblik zadnje ploče doprinose efektu dinamične strelice.
Bočni dizajn 408 baziran je na vrlo specifičnom dizajnu kabine: fastback dio koji donosi dinamiku ne počinje na središnjem stupu (kao klasični fastback), već nakon zadnjih vrata. Ovo daje konzistentnost kabini i ograničava vizuelno rastezanje. Veoma kratak preostali horizontalni prtljažnik smanjuje utisak dužine automobila. Osim toga, crna boja ovog dijela karoserije u velikoj mjeri smanjuje izgled prevjesa, posebno na zadnjoj strani gdje se dio u boji karoserije zaustavlja prije kraja automobila.
Dodatna dužina nije samo vizuelna, 408 je 302 mm duži od 308-ice, a ima 124 litara veći prtljažnik. Sve ima smisla ponuditi drugačiji i praktičniji model. Kao dizajneru, da li vam je ova dodatna veličina olakšala ili bi bilo lakše ugraditi "fastback" dizajn na kraći automobil?
Ključno je razumjeti potrebe korisnika na početku projekta kako bi se pronašao savršen balans između cjelokupnog izgleda automobila i upotrebljivosti. Dizajnerski posao je pronaći neke kreativne kombinacije kako bi se zadržala funkcionalnost i stvorio vrlo atraktivan automobil. Za 408 naša misija je bila da damo osobnost, eleganciju i dinamiku automobilu ne skrivajući činjenicu da je kabina veoma prostrana, a prtljažnik ogroman. Bilo bi teže sa kraćim automobilom.
Novi 408 ima zaista puno malih i velikih dizajnerskih detalja, a naš omiljeni je oblik C stuba i „peraje“ na vrhu zadnjeg vjetrobranskog stakla. Koji vam je omiljeni detalj ovog fastbacka?
Ovaj detalj zovemo "mačje uši". Ovo je prvi put predstavljeno 2014. godine na konceptu Quartz.
"Mačje uši" koje se nalaze sa obe strane zadnjeg kraja krova imaju nekoliko funkcija: aerodinamiku, estetiku, ali iznad svega, omogućavaju da se sakriju šarke vrata prtljažnika pomerene unazad kako bi se uštedio prostor za glave putnika pozadi. Također volim novu horizontalnu interpretaciju 3 kandže koje su Peugeot potpis.
Ali moj omiljeni je možda dizajn točkova od 20 inča, jer je neočekivan, nov, ometajući i kultni. Savršeno se uklapa u 408 filozofiju.
Pored duže karoserije, niže linije krova i uglađenijeg profila očigledno je da 408 sjedi više od 308. Tačnije, 48 mm više. Na papiru, zvuči možda čudno, čineći karoseriju automobila nižom i glatkijom, a od podizanja ovjesa, ali kao što vidimo to zapravo izgleda odlično. Koji su bili izazovi dizajna u ovom aspektu?
Debljina kabine je ključna tačka efikasnosti automobila, poput dinamične limuzine. Povišen razmak od tla i veliki točkovi su jedna od ključnih tačaka njegovog specifičnog stava. Čak i ako ovaj automobil ostane limuzina, on je posudio dio SUV fantazije. Zbog toga je 408 jedinstven.
Također, novi Peugeot 408 ima crne zareze lukova točkova i crne umetke u branicima. Zašto je crni dio na stražnjem braniku toliko izražen, a da li ste uzeli u obzir 408 bez ovih crnih detalja čiji je naglasak visok?
Isprobali smo mnoge opcije za upravljanje globalnim oblikom 408. Kao što sam rekao, specifična ravnoteža između boje karoserije i crnih dijelova je važan vektor percepcije automobila. Korisno je uhvatiti percepciju prevjesa (ograničavanje vizualne dužine automobila) i poboljšati debljinu karoserije. Pozadi smo dizajnirali potpuno crni odvojeni branik kako bi uhvatio neobičnu visinu spojlera na vratima prtljažnika (10 cm viši od klasične limuzine) i dao dinamiku bočnoj strani tako da boja karoserije izgleda kao „obrnuta“, poput strelice. Bez tih rješenja, zadnji dio automobila bi vizualno bio vrlo težak.
Koliko je dizajn točkova bio važan za ukupan izgled 408? Premijerno je predstavio novi dizajn točkova sa više ugaonih oblika, a takođe ima neku remenenciju na istorijske modele Peugeot, pretpostavljam?
Točkovi su, kao i svjetla, uvijek predmet posebne pažnje u Peugeotu (imamo dizajnerski tim posvećen ovim temama). Bilo je očito da dizajn naplataka mora biti hrabar kako bi bio u skladu s ovom neviđenom figurom.
Nove felge od 20 inča s disruptivnim geometrijskim dizajnom doprinose dojmu pokreta i pojačavaju ovu spektakularnu i mačju figuru.
Dizajn točkova 408 je vrlo specifičan za diskruptivni koncept automobila, nije povezan s prošlošću marke. Felge od 20 inča su ikone u pogledu ove ambicije: stavljanje kvadratnog dizajna u krug. To sažima filozofiju automobila.
Prednji dio automobila ima veoma veliku i prepoznatljivu rešetku, koliko je bio izazovan dizajn ovog dijela i da li ga je bilo teško učiniti aerodinamički efikasnim?
Potraga za efikasnošću diktirala je konture i dizajn impozantne rešetke potpuno integrisane u površinu branika; ne samo da ga "učini lijepim", već i da poboljša cirkulaciju zraka oko karoserije i pomogne u smanjenju potrošnje goriva i/ili električne energije.
Specifičnost i neobičan aspekt GT evolutivnog dizajna maske u boji karoserije je to što je, kada stojite daleko od automobila, teško vidjeti gdje rešetka zvijezde i gdje završava. Impresivniji je s bijelom ili crvenom bojom karoserije.
Brzi automobili kroz istoriju su uvijek bili povezani s boljom aerodinamikom i općenito sportskim iskustvom. Kako ste postigli ove ciljeve sa većom težinom i većom visinom u donjem dijelu tijela?
Bočni oblik automobila je zarobljen između fastback dizajna na vrhu kabine i crne unutrašnje obloge karoserije (dinamičnost/debljina) Zbog toga smo odlučili da "presječemo" bočnu stražnju percepciju s odvojenim potpuno crnim branikom , da odgovori na brza vrata prtljažnika i stvori efekat strelice na boji karoserije. Ovo je specifičnost 408 fastback dizajna.
Novi Peugeot 408 dolazi sa izborom od 6 prekrasnih boja. U kojoj boji ste ga dizajnirali i koja je boja za njega najbolja po vašem izboru?
Dok definiramo dizajn automobila koristimo svijetlosive modele. Tokom razvoja projekta, tim za boje i materijale radi na rasponu boja koji će biti ponuđen kupcima. Za svaki projekat dizajniramo novu ponudu koja obično postaje boja otkrivanja (Plava opsesija za 408).
Naravno, radimo testove boja na našim modelima kada je dizajn gotov kako bismo osigurali da se oblik i boja savršeno podudaraju. Plava opsesija savršeno se uklapa u 408 jer je ometajući, miješajući dvije nijanse: plavu i zelenu. Otvorite zadnja vrata i pogledajte ih pored prednjih; jedna je zelena, druga plava. Radi savršeno dobro kao dizajn "dijamantnog fasetiranja“ 408. Ali ako želite uhvatiti svu suptilnost dizajna, evolutivni uzorak rešetke i balans između boje i crne, preporučujem vam da odaberete bijelu. Osim ako ne želite vrhunski osjećaj, uzmite tamnu novu titanijum sivu.
Koncept ovog fastbacka mogao bi biti vrlo uspješan. Nudi jedinstveni stil s velikom praktičnošću. Mislite li da ima mjesta za možda manji fastback, baziran na 208?
Dizajn je uvijek stvar balansa i proporcija. Fastback dizajn može se uklopiti u bilo koju morfologiju ako je balans harmoničan. Mnogi vektori su u pitanju: dužina, visina, položaj i nagib vjetrobranskog stakla, položaj i veličina kotača, debljina bočnih stakala, itd... Dakle, ništa nije nemoguće.
Možemo sve zamisliti, ali moramo biti oprezni jer ne postoji čarobni recept za uspješan dizajn. Ono što radi na velikom volumenu ne mora nužno raditi i na malom volumenu. Peugeotova snaga leži u njegovoj sposobnosti da se obnovi i ostane inovativan: svako vozilo ima svoju ličnost dok integriše sve kodove brendova.
A za Peugeot 2008 prerano je govoriti o njegovoj zamjeni...