Testirali smo hibridni Renault Austral: Efikasnost bez kablova i gubljenja vremena
Nije nam se dopala odluka u rukovodstvu Renaulta nakon koje je jedan od njihovih najpoznatijih modela (i prvi evropski monovolumen) Espace u svom šestom izdanju postao dvovolumenski SUV na adekvatno produženoj platformi u koji se može smjestiti više od pet osoba, a čija karoserija na kraju poprilično podsjeća na Austral u XXL verziji. Prethodna generacija u crossover izdanju još je i mogla zadržati ime Espace, ali aktuelna nikako.
S druge strane, dopala nam se druga generacija Koleosa, jer je prva generacija bila bolno bezlična, a još više nam se dopao odlično urađen posao koji su u Renaultu napravili s Australom koji pripada SUV društvu iz C segmenta. Prvo zbog izbora pogonskih opcija, a onda i zbog nekolicine drugih stvari koje Austral čine mnogo primamljivijim od Kadjara, prethodnika kojeg smo od prvog do redizajniranog izdanja ostavljali u sjeni.
Za broj veći od modela Captur koji i dalje svrstavamo među najbolje opcije u ponudi SUV/crossover modela iz B segmenta, prošle godine predstavljen Austral sa sobom donosi skladnu dvovolumensku karoseriju „oslobođenu“ nepotrebnih kičastih detalja na kojoj se ističu prepoznatljiva kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala u obliku slova C, a u konkretnom slučaju primamljivom izgledu Renaultove uzdanice u „moru“ modela iz C segmenta doprinose posebna mat siva boja karoserije kombinovana s detaljima i krovom u sjajnoj crnoj boji i dvobojne 20-inčne felge koje stižu s najboljim paketom opreme Iconic Esprit Alpine.
Nismo iznenađeni što u marketinškom odjelu Renaulta misle drugačije, pa su naziv čuvene francuske kompanije koja proizvodi jedan od najboljih sportskih automobila današnjice (A110), posljednjih godina ima zapaženo učešće u trkama izdržljivosti i nastavlja gdje je stao odjel Renault Sport, iskoristili da dodatno animiraju kupce koji znaju šta predstavljaju automobili koji na sebi nose čuveno stilizovano slovo A, ali nećemo odustati od zaključka da hibridni porodični SUV i ono što predstavlja Alpine nemaju dodirnih tačaka.
Kako god, ukrašen pločicama na kojima je logo/natpis Alpine i velikim plavim slovom A na naslonima za glavu na prednjim sjedištima, najbolje opremljen Austral predstavlja zanimljivu alternativu kupcima koji su na kraju podlegli rastućem trendu podignutih automobila, ali i dalje ne žele slično koncipiran i vizuelno primamljiv novi električni model Renaulta koji se krije iza naziva Mégane E-Tech.
Iza vrata 4,5-metarskog SUV-a krije se kabina u tamnim tonovima s udobnim sjedištima koja su obložena kombinacijom tkanine i alkantre, a među detaljima koji prvo upadaju u oči je vertikalno orijentisan i prema vozaču blago zakrenut veliki 12,3-inčni display multimedijalnog sistema koji se nastavlja na preglednu digitalnu adaptivnu instrumentnu tablu. Displeji u boji donose odličnu rezoluciju, a pohvalno je da ne treba mnogo vremena za privikavanje na korištenje multimedijalnog sistema koji sa sobom donosi mogućnost glasovnog upravljanja, povezivost s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, Google navigaciju/usluge i vrhunski audio-sistem Harman/Kardon. Doprinos ergonomiji su fizički prekidači za upravljanje grijanjem/hlađenjem kabine uredno složeni ispod displeja.
Za upravljanje automatskim multi-mode mjenjačem Renault je odabrao rješenje koje već dugo koriste u Mercedesu, jer kao selektor služi ručica na stubu upravljača. Zgodne su i poluge ispod kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača koje služe za podešavanje intenziteta rekuperacije električne energije, što na najvećem nivou faktički isključuje papučicu kočnice prije samog zaustavljanja. Iza podesivih naslona zadnjih sjedišta krije se prostran prtljažnik, a ponuđeni prostor u kabini koja je obložena kvalitetnim materijalima osigurava dovoljno mjesta (i) za odrasle putnike na zadnjim sjedištima koja se, ako zatreba, mogu uzdužno pomicati do 16 centimetara, pa osnovna zapremina prtljažnika može porasti do 555 litara.
Dugonogim osobama iza upravljača moglo bi zasmetati što nema podešavanja nagiba sjedeće površine na solidno profilisanom elektropokretanom sjedištu s memorijom, što bi pomoglo kao oslonac za natkoljenice kojima spomenuta površina nije dovoljno duga. Praksa je pokazala da bi i vozaču i ostalim putnicima ipak više mogao zasmetati izrazito čvrsto podešen ovjes koji se u kombinaciji s 20-inčnim točkovima ne može adekvatno izboriti s različitim neravninama koje nažalost nisu rijetke na bh. cestama, što na kraju ne ide u prilog udobnost.
Nakon pojedinih dionica učinilo nam se da umjesto porodici okrenutog Australa vozimo Clio RS treće generacije na Cup ovjesu u kojem na neravnoj podlozi, realno/provjereno, može uživati samo osoba iza upravljača fokusirana na obrtaje i idealnu putanju. Uz pitanje gdje završava novac koji izdvajamo za ceste na koje nemamo odgovor, vjerujemo da bi s manjim prečnikom i nešto većim profilom guma stvari oko upijanja neravnina bile znatno povoljnije, ali ne smijemo zaboraviti da se Australov ovjes u kombinaciji s adaptivnim upravljačem, adaptivnim sistemom upravljanja preko zadnje osovine (4Control) i multilink osovinom veoma dobro snalazi u dinamičnom ritmu kroz različite zavoje. Pored toga, spomenuti sistem svoj doprinos daje i smanjenom krugu okretanja, što se najbolje osjeti u skučenom okruženju.
S dovoljno akumulirane struje u bateriji u podu ispod prednjih sjedišta suvišno je i spominjati ugodnu tišinu u prostoru za putnike kada automobil pokreće samo elektromotor, a ugodno je i pri brzinama na otvorenim cestama. Da bi nivo zvučne izolacije između motornog prostora i kabine mogao biti i bolji otkrile su situacije u kojima, pored spomenutog elektromotora, u kretanju Australa učestvuje i ostatak hibridnog pogona koji čine 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac (na koji otpada većina od kombinovanih 199 konjskih snaga) i dodatni elektromotor koji ima ulogu startera/generatora. Dopunjavanje baterije prilikom stajanja i pri malim brzinama kretanja u kojem učestvuje i vrckavi 'benzinac u kabinu tada donosi priličnu količinu buke koja se ne može smatrati plemenitom.
Ako će vlasnica ili vlasnik plug-in hibrida prilikom svakog polaska krenuti s punom baterijom, makar statistika govorila drugačije, onda potrošnja goriva hibridnog Australa na 100 pređenih kilometara neće biti konkurentna, ali je u većini situacija i dalje znatno manja od potrošnje sličnih automobila koje pokreću samo motori s unutrašnjim sagorijevanjem.
U ležernom ritmu na otvorenim cestama (do 90 km/h) s ravnim dionicama, uzbrdicama i nizbrdicama automobil je oko 60 posto vremena (pređenih kilometara) pokretao samo tihi elektromotor, pa je potrošnja benzina u takvim situacijama bila ispod pet litara na 100 kilometara. Za prelazak 100 kilometara na autocesti, malo iznad brzine do koje automobil može pokretati samo elektromotor (130 km/h) potrošnja je, očekivano, rasla znatno iznad osam litara, a SUV koji će prilično brzo stići iz mjesta do 100 km/h nije prvi HEV koji je upečatljivo pokazao da će veliku uštedu u odnosu na konvencionalnu neelektrificiranu konkurenciju ostvariti u zagušenim gradskim uslovima s mnogo usporavanja (dopunjavanja baterije), bez „trke“ od semafora do semafora.
Potencijalni kupci koji insistiraju na SUV-u iz C segmenta s pogonom preko obje osovine neće se osvrtati na Austral koji se u svim varijantama nudi samo s pogonom preko prednje osovine, ali ostalima bi se mogla svidjeti odluka Renaulta da najsnažniju pogonsku opciju neće nuditi samo uz najbolji (najskuplji) paket opreme, pa se štedljiv SUV čije je lijepo „lice“ zajedno s elementima kabine već „posuđeno“ novom Espaceu može kupiti i za znatno manji iznos od iznosa testnog primjerka koji je, usput, pojačan i s nekoliko elemenata s liste opcione opreme.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Austral E-Tech full hybrid 200 Iconic Esprit Alpine
-
Cijena osnovnog HEV modela (Austral E-Tech full hybrid 200 Techno): 72.400 KM
-
Cijena testnog modela: 92.800 KM
-
Motor: trocilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 131 KS pri 4.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.750 obr/min. Elektromotor: 50 kW – 68 KS i 205 Nm obrtnog momenta. Starter/generator: 25 kW – 34 KS i 50 Nm. Najveća kombinovana snaga: 199 KS pri 4.500 obr/min. Kapacitet baterije: 2 kWh.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. E-TECH multi-mode automatski mjenjač s 15 kombinacija prijenosa snage. Aluminijske 20-inčne felge, gume dimenzija 235/45 R20 (Michelin Pilot Alpin 5 SUV, M+S).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,4 s. Najveća brzina - 175 km/h (elektronski ograničeno). Prosječna potrošnja prema WLTP normama: 4,6 l/100 km. Potrošnja na testu: od 4,9 do 8,7 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 104 g/km. Euro 6D + Euro 6E.
-
Dimenzije: Dužina – 4.510 mm. Širina – 1.825 mm. Visina – 1.664 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.667 mm. Zapremina prtljažnika: od 430 do 1.455 litara s preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta. Masa praznog automobila: 1.627 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.153 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 lit.
-
Serijska oprema testnog automobila: Renault Austral E-Tech Esprit Alpine
-
Dodatna oprema: Boja: mat siva 'schiste' s biserno crnim krovom – 3.600 KM, Matrix LED prednja svjetla – 1.800 KM, sistem 4CONTROL advanced – 3.000 KM, Head-Up display – 1.200 KM, paket Harman Kardon (audio-sistem Harman Kardon s 12 zvučnika snage 485 W, openR link 12,3-inčni sistem s navigacijom i Google uslugama) – 1.700 KM.
-
Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.