Obavezno širenje mreže
38

Brisel se umorio od evropskih zemalja i tjera ih na ugradnju punionica za električne automobile

A. M.
Obavezno uvođenje električnih automobila od 2035. godine zavisi od rezultata evropskih izbora koji će se održati krajem proljeća, što ne znači da će zemlje članice odgoditi ugradnju punionica. Nova regulativa, koja ih obavezuje na proširenje infrastrukture, već je stupila na snagu.

Odluka o obaveznom ukidanju automobila s klasičnim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i nametanju uvođenja električnih automobila od 2035. godine za sada zavisi od rezultata evropskih izbora.

Ako pobijedi strana koja insistira na elektromobilnosti, neće se više preispitivati ova odluka, unatoč činjenici da potražnja za automobilima s nultom emisijom pada. Pobijedi li suprotna strana, onda će ovaj prijedlog biti historija, a građani EU će nastaviti po starom, odnosno svaki građanin će imati slobodu izbora pri kupovini novog automobila.

Međutim, rezultati izbora ne izuzimaju zemlje članice od širenja mreže električnih punjača, naprotiv, jer su prije nešto više od godinu dana odobrile i potpisale AFIR. U pitanju je nova regulativa o infrastrukturi alternativnih goriva s kojom je ove godine trebalo započeti sa širenjem mreže punionica na glavnim saobraćajnicama.

Većina zemalja EU nije odradila domaću zadaću, zbog čega je Evropska unija odlučila prestati vjerovati tim zemljama i odredila datum početka relevantnih radova, a taj datum je zvanično bio 13. april/travanj 2024. godine. Vlade EU zemalja, više ne mogu gledati na ovu odluku sa strane, već se trebaju uključiti u strategiju održive mobilnosti u koju su duboko upletene.

Program se sastoji od četiri faze, a prva mora biti gotova do kraja 2025. godine. Dakle, preostalo je nešto više od 18 mjeseci da se dovrši postavljanje potrebnih punionica u osnovnu mrežu, odnosno na svakih 60 kilometara u oba smjera saobraćaja, gdje će biti postavljeni punjači do 400 kW snage uz minimalno jedan punjač od 150 kW.

Dvije godine kasnije, do kraja 2027., mora se povećati snaga brzih punionica na 600 kW i proširiti njihova instalacija na sve ceste, stvarajući sveobuhvatnu mrežu punjača. Za ceste s manjom frekvencijom saobraćaja punionice bi trebale biti na istoj udaljenosti, a snaga najbržih punjača mora biti do 300 kW. Cilj je da 2035. godine sve zemlje imaju punionice s maksimalnom snagom od 600 kW i diferenciranu mrežu za punjenje automobila i kamiona.

Vrijeme za EU zemlje otkucava, a one su sve više uspavane i pasivne kada je elektromobilnost u pitanju. To na kraju pogađa i kupce, koji su sve manje zagrijani za električna vozila.