Od Beča do češkog Mikulova: Vozili smo osvježenu i poboljšanu Škodu Octaviju
Kao što je poznato, Octavia je uvjerljivo najprodavaniji Škodin model, a u njene četiri moderne generacije, čija historija traje od 1996. godine, prodano je više od sedam miliona primjeraka na više od 60 tržišta. Za Octaviju se može reći da pruža sjajan omjer uloženog i dobijenog, a to pokazuje i činjenica da je 2021. godine bila finalist izbora za najbolji evropski automobil godine te da je iste godine izabrana za najbolji automobil u Švicarskoj.
Atraktivniji izgled, bogatija oprema i unaprijeđena sigurnost
Njena osvježena četvrta moderna generacija je početkom ove godine donijela nešto drugačiji izgled, bogatiju opremu, održivije materijale u unutrašnjosti, dodatne sigurnosne i pomoćne sisteme koji unapređuju aktivnu i pasivnu sigurnost, ali i još više opcija za personalizaciju.
Kada je riječ o eksterijeru, obnovljeni model je doživio promjene uočljive na prednjem i stražnjem dijelu, ali je i sam automobil nešto duži. Dostupna su četiri paketa opreme, a to su Essence, Selection, Sportline i RS. Novi korporativni identitet se prije svega ogleda u novom dvodimenzionalnom Škodinom logotipu i natpisu na vratima prtljažnika, prednji i stražnji dio automobila su redizajnirani, što je utjecalo na povećanje ukupne dužine hatchback i Combi verzije za devet milimetara na ukupno 4.698 milimetara. Niži usisnici zraka, zračne zavjese i prednji lukovi točkova su redizajnirani tako da automobil sada ima još dinamičniji izgled, a dizajneri su prilagodili rešetku hladnjaka kako bi se bolje slagala s novim svjetlima.
Prednja svjetla donose najveću vizuelnu promjenu, a sada već osnovna standardno koriste LED tehnologiju. Druga generacija LED Matrix svjetala dostupna je kao opcija u Selection i Sportline paketima opreme, dok su standardna na RS modelima. Ova svjetla imaju novi svjetlosni potpis te sadrže dva LED modula, čiji je izgled unaprijeđen novim Crystallinium elementom, koji naglašava konture prednjih svjetala i izgleda kao obojeno kristalno staklo. Vanjski bi-LED modul se koristi za kratka i duga svjetla, a unutrašnji je sačinjen od 36 individualnih matrix segmenata u dva reda, što znači da sadrži 12 više u odnosu na prednju generaciju. Rezultat je još bolje osvjetljenje s tim da ova svjetla efikasnije štite vozače iz suprotnog smjera od zasljepljivanja kada je aktivan dugi svjetlosni snop. Svjetla za maglu su zamijenjena funkcijom za sve vremenske uvjete, koja optimalno prilagođava jačinu svjetla ovisno o potrebi.
Nazad su tu sada svjetla potpuno u LED tehnologiji, te su dio standardne opreme i dostupna su u dvije verzije. Osnovna verzija dolazi u paketima opreme Essence i Selection, dok najbolja verzija uključuje animiranu funkciju Coming/Leaving home, kao i dinamične pokazivače smjera koji se protežu na vrata prtljažnika zajedno s gornjim dijelom svjetala u obliku slova C. Ova verzija je standardna za Sportline i RS modele, no kupci primjeraka opremljenih paketom Selection moći će dobiti ova svjetla uz doplatu.
Felge su važan dio izgleda svakog automobila, tako da je izbor proširen. Kupci Octavije će standardno u Selection paketu opreme dobiti srebrni 16-inčni Matar set, koji je aerodinamički optimiziran. Za Sportline paket opreme namijenjene su nove sjajne crne 17-inčne Slagard felge. Također, među novim opcijama je 18-inčni Lerna set, kao i 19-inčne Elias felge za RS u sjajnoj srebrnoj ili antracit boji s crnim aerodinamičnim dodacima. Paleta boja karoserije sastoji se od tri osnovne i sedam metalik boja. Mamba zelena boja je ekskluzivna za Sportline i RS modele, dok je Phoenix narandžasta dostupna samo za Octaviju Combi.
Obnovljena Octavia donosi još bogatiji paket standardne opreme, kojo uključuje i samostojeći centralni 10-inčni ekran infotainment sistema, koji je kombinovan s 10-inčnim Digital Display instrument klasterom. Međutim, sada je kao opcija dostupan i 14-inčni display. Glasovni asistent pod nazivom Laura koristi ChatGPT chatbot baziran na AI tehnologiji, što donosi niz novih mogućnosti.
Dvozonski Climatronic sistem je standardan za sve modele, a oni koji su opremljeni paketom Selection i boljim sadrže i 15W Phone Box brzi punjač za mobitele, kao i funkciju ventilacije. USB portovi sada isporučuju snagu od 45W, trostruko više nego ranije. Octavia je dobila i unaprijeđeni Kessy keyless pristup automobilu, koji automatski otključava i zaključava vozilo kad vozač ulazi u njega ili se udaljava, a sve u radijusu od 1,5 metara.
Unutrašnjost obnovljene Octavije obogaćena je novim presvlakama, ukrasima i dizajnom panela vrata. Škoda je koristila održive materijale u nekim od devet Design Selection paketa, koji su grupirani oko četiri pomenuta paketa opreme, Essence, Selection, Sportline i RS. Kao primjer se može navesti reciklirana tkanina u Lodge i Sportline Design Selection paketima te održivo tretirana koža u Suite Design Selection paketu. U drugom navedenom slučaju je riječ o perforiranoj koži dostupnoj u crnoj boji i boji konjaka, što je prvi put u slučaju Octavije. Koža je štavljena korištenjem održivih materijala među kojim su ljuske kafe, a cilj je bio zamijeniti tradicionalne hemikalije.
Ergonomska prednja sjedišta opcionog Design Selecitiona imaju AGR (Healthy Back Campaign) pečat, kao i funkciju ventilacije i masaže. Također, prvi put za Octaviju prisutni jedinstveni tamni hromirani elementi u unutrašnjosti te na upravljaču, koji sada krasi novi, dvodimenzionalni Škodin logotip.
Ne treba zanemariti ni nova Simply Clever rješenja, među kojima je i opcioni automatski pokrivač prtljažnog prostora, koji je moguće izabrati za karavan Combi, kako bi pristup prtljažnom prostoru bio lakši. Namjenska kutija za odlaganje torbi, čaša i flaša putnika na stražnjim sjedištima također debituje u Octaviji. Multifunkcionalni džep u prtljažniku sada ima dvije varijabilne kuke. Opcioni držač tableta na stražnjoj strani prednjih sjedišta dostupan je za sportska sjedišta. Strugač za led se nalazi u poklopcu rezervoara goriva, dok je opcioni kišobran smješten u prednjim vratima proizveden od održivih materijala. Četka u posebnom odjeljku prednjih vrata ostaje dio standardne opreme.
Što se tiče sigurnosti, Škoda je unaprijedila već visok nivo aktivnih i pasivnih sigurnosnih sistema u obnovljenoj Octaviji. Novi Attention and Drownsiness Assist sistem koristi inovativni algoritam kako bi preciznije procijenio ponašanje vozača. Ukoliko detektuje umor, sistem će aktivirati vizuelna i zvučna upozorenja u virtuelnom kokpitu i to na tri nivoa, a to su preporuka, upozorenje i eskalacija. Također, poboljšana Octavia dolazi sa do 10 zračnih jastuka te pomoćnim sistema koji dodatno "olakšavaju život" vozaču, a među njima je i napredniji sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.
Vozaču je na raspolaganju i novi Intelligent Park Assist sistem dostupan samo za modele s DSG mjenjačem. Ovaj sistem omogućava Octaviji da uđe i izađe iz parking mjesta automatski. Pored toga što kontroliše upravljanje kao Park Assist u drugim Škodinim modelima, sada kontroliše i kočnice, brzinu i smjer kretanja (naprijed i unazad). Automobil će se automatski zaustaviti ukoliko sistem detektuje prepreku.
Nadolazeći Remote Park Assist, koji će biti dostupan samo za modele s DSG mjenjačem, ide korak dalje te će omogućiti vozaču da kontroliše manevre Intelligent Park Assist sistema na daljinu izvan vozila putem MyŠkoda aplikacije. Vozilo i smartphone se povezuju putem Bluetootha kada je korisnik udaljen do četiri metra od Octavije. Sve što je potrebno jeste da odabere tip manevra i smjer u kojem želi da automobil izađe iz parking mjesta. Maksimalna brzina tokom manevra iznosi 9,5 km/h.
Octavia je jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi s pet Euro NCAP zvjezdica, čak i nakon rigoroznijih testiranja. Putnike štiti do 10 zračnih jastuka u slučaju nesreće. Stražnji bočni zračni jastuci su dostupni kao opcija.
Četiri benzinska i dva dizelska motora, dvije blage hibridne opcije
Obnovljena Octavia je dostupna s naprednim četverocilindričnim motorima među kojim su četiri benzinska i dva dizelska. Snaga se kreće od 115 KS u dvije osnovne varijante pa do 265 KS u modelu Octavia RS. Međutim, 2,0-litarski TSI motor s 204 KS u ponudu stiže nešto kasnije, a ovaj model će standardno imati pogon na sva četiri točka.
Ponudu otvaraju 1,5-litarski TSI benzinski i 2,0-litarski TDI dizelski motor, a oba razvijaju 115 KS i upareni su s manuelnim 6-stepenim mjenjačem. Kao što je slučaj s 1,5-litarskim TSI motorom od 150 KS, osnovni benzinski motor se može dobiti i s blagom hibridnom tehnologijom te DSG mjenjačem. Energija vraćena kočenjem se skladišti u 48-voltnu litij-jonsku bateriju pomoću vodom hlađenog i remenom pokretanog 48-voltnog starter-generatora. Ovaj sistem podržava motor s unutrašnjim sagorijevanjem svojom električnom energijom ili omogućava Octaviji da krstari s potpuno ugašenim SUS motorom. Kada je potrebno manje snage, oba 1,5-litarska TSI motora gase dva cilindra koristeći ACT+ tehnologiju deaktivacije cilindara kako bi se smanjila potrošnja goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine i superiornu termičku efikasnost.
Oba 2,0-litarska TSI motora ubrizgavaju gorivo pod pritiskom od 350 bara te imaju varijabilno podizanje ventila. Poboljšani usis zraka i optimizacija trenja daju doprinos povećanju izlazne snage. Verzija od 204 KS sa standardnim pogonom na sva četiri točka radi po Budackovom ciklusu s povećanim omjerom kompresije od 12.2:1 te je za 14 KS snažnija od prethodnika. Najsnažniji benzinski motor u Octaviji RS sada razvija 265 KS, odnosno 20 KS više nego ranije.
U slučaju oba 2,0-litarska TDI motora radilica s čeličnim klipovima efikasno smanjuje gubitke toplote dok istovremeno povećava brzinu sagorijevanja. Pritisak ubrizgavanja iznosi 2.200 bara, dok turbopunjač ima koristi od varijabilne geometrije turbine, koja osigurava optimalan pritisak u širokom rasponu obrtaja. Optimizirani sistem za tretman izduvnih gasova, koji smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx), pozicioniran je blizu motora te koristi proces dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBlue tečnosti od dva SCR katalizatora raspoređena u seriju.
Detaljno, ponuda motora izgleda ovako:
- benzinski motori:
-1,5-litarski TSI, 115 KS, 220 Nm, 6-stepeni manuelni mjenjač, prednji pogon
- 1,5-litarski TSI mHEV, 115 KS, 220 Nm, 7-stepeni DSG, prednji pogon
- 1,5-litarski TSI 150 KS, 250 Nm, 6-stepeni manuelni mjenjač, prednji pogon
- 1,5-litarski TSI mHEV, 150 KS, 250 Nm, 7-stepeni DSG, prednji pogon
- 2,0-litarski TSI (2025) 204 KS, 320 Nm, 7-stepeni DSG, pogon na sva četiri točka
- 2,0-litarski TSI, 265 KS, 370 Nm, 7-stepeni DSG, prednji pogon
- dizelski motori:
- 2,0-litarski TDI, 115 KS, 300 Nm, 6-stepeni manuelni mjenjač, prednji pogon
- 2,0-litarski TDI, 150 KS, 360 Nm, 7-stepeni DSG, prednji pogon.
Škoda Octavia Sportline, "paket" za sportske tipove
Sportline paket opreme je dostupan za dva dizelska i dva benzinska modela. Riječ je benzinskom 1,5-litarskom TSI motoru sa 150 KS i 2,0-litarskom TSI motoru koji razvija 204 KS, koji su upareni s pogonom na sva četiri točka, kao i 2,0-litarskim TDI dizelima sa 115 i 150 KS. Sportski ovjes spušten za 15 mm i progresivno upravljanje su dio standardne opreme. Okvir maske i kućišta bočnih retrovizora su lakirani u Magic crnu metalik boju, dok su stražnji bočni prozori i stražnje staklo više zatamnjeni. Okviri prozora su u sjajnoj crnoj boji, kao i krovni nosači karavana Octavia Combi. Lip spojleri naprijed i na poklopcu prtljažnika hatcbacka su također u Magic crnoj metalik boji, dok je krovni spojler na karavanu u boji karoserije. Ista boja krasi i difuzor u stražnjem braniku. Pored toga, LED stražnja svjetla standardno imaju dinamičke pokazivače smjera te dinamičku Coming/Leaving Home funkciju, dok su LED Matrix prednja svjetla dostupna kao opcija. Octavia Sportline posjeduje nove standardne crne 17-inčne Slagard aerodinamične felge, no kupcima su na raspolaganju 18-inčni Vega i 19-inčni Draconis ekskluzivni set za Sportline. Recimo i da su Sportline oznake redizajnirane, na haubi se nalazi dvodimenzionalni Škodin logotip, dok je nazad natpis "Škoda", a oba su u crnoj boji. Otvaranjem vrata se na tlo projektuje pomenuti natpis.
U unutrašnjosti je trokraki multifunkcionalni upravljač presvučen kožom, strop je u crnoj boji, a na papučicama su aluminijski dodaci. Dio standardne opreme je 10-inčni Virtual Cockpit, koji sadrži sportski dizajn. Prednja sportska sjedišta imaju integrisane naslone za glavu, dekorativne linije u Black Middle Carbon boji krase armaturnu ploču, dok se na panelima vrata nalaze sjajni crni detalji. U Sportline Design Selection paketu presvlake sjedišta su napravljene od sive reciklirane tkanine i umjetne kože, a ovi materijali su korišteni i za panele vrata i detalje na armaturnoj ploči, a sve to "kompletiraju" dupli redovi sivih šavova.
Škoda Octavia RS u vrhu ponude, razvija 265 KS
Kada stigne na tržište u posljednoj sedmici augusta, Octaviju RS će pokretati isključivo 2,0-litarski TSI motor, koji razvija 265 KS i 370 Nm, što je za 20 KS više u odnosu na prethodnika. Motor će biti uparen sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Riječ je o snažnom i efikasnom motoru zahvaljujući usvajanju Budackovog ciklusa. Standardni sportski ovjes spušten je za 15 milimetara te zajedno s progresivnim upraljanjem i elektronski kontorolisanim VAQ diferencijalom s ograničenim proklizavanjem osigurava sjajno prijanjanje i dinamiku vožnje u svakoj situaciiji. Ocravia RS sada ima poseban sportski izduvni sistem s crnim završecima izduvnih cijevi. Novi softver motora podržava moćni zvuk, povećava broj obrtaja motora pri startanju te pruža još veći užitak prilikom vožnje u Sport modu.
Detalji modela RS naglašavaju njegov sportski dizajn, a uključuju okvir prednje rešetke, okvire prozora i bočne retrovizore u sjajnoj crnoj boji, što se odnosi i na krovne nosače Octavia Combi RS karavana. Mnoštvo je sjajnih crnih detalja, a za Octaviju RS su ekskluzivno dostupne crne i aerodinamični optimiziranie 18-inčne Comet felge, kao i nove opcione 19-inčne Elias fegle u srebrnoj ili antracit boji. Samo RS modeli Octavije standardno imaju LED Matrix predanja i LED stražnja svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera, kao i dinamičnom Coming/Leaving Home funkcijom. Naravno, tu je i novodizajnirani RS logo, koji je prisutan spolja u vidu "značke", kao i u unutrašnjosti.
U unutrašnjosti dominira crna boja, 13-inčni centralni ekran i navigacijski sistem su standardni, kao i automatski pokrivač prtljažnog prostora u karavanu. Kupci će moći birati dva Design Selections paketa pripremljena za RS, opcioni RS Suite Desing Selection i RS Fabric Design Selection koji je standardan. Sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu sadrže novi RS logotip. Crveni konac pravi lijep kontrast u unutrašnjosti. Panele vrata krase dekorativne sjajne crne linije, dok armaturna ploča sadrži Black Middle Carbon crne detalje. Trokraki sportski upravljač presvučen je kožom, dok papučice imaju izgled nehrđajućeg čelika.
Opcioni RS Suite Design Selection paket uključuje sjedišta presvučena Suedia mikrovlaknima i vještačkom kožom te su perforirana. Dodatni crveni konac nalazi se na površini sjedišta i naslonjaču. Prednja sjedišta se elektronski podešavaju, posjeduju funkciju memorisanja i mogućnost podešavanja jastuka. U Octaviji RS standardno dolaze s funkcijom masaže i prilagodljivom lumbalnom potporom. Kombinacija Suedia mikrovlakana i vještačke kože nalazi se na panelima vrata u paketu RS Suite Design Selection. Središnji dio armaturne ploče presvučen je mikrovlaknima i sadrži dva reda crvenog konca.
Bestseller nastavlja putem slave
S obzirom na uočene promjene i navedena oboljšanja, "nova" Octavia se s pravom može nazvati redizajnom i osvježenjem inače vrlo dobrog modela. U Škodi su napravili sasvim dovoljno da se "zategnu bore" modela Octavia, ako ih je uopće i bilo, kako bi on ostao konkurentan i samouvjereno nastavio svojim putem bestsellera češkog proizvođača. Osjećaj je ostao poznat, kako vizuelno tako i u vožnji, no istovremeno je osjetno unaprijeđen. Zvučna izolacija od okoline je na solidnom nivou, motori nisu bučni što se odnosi i na dizelske, a odgovor na papučicu gasa srazmjeran je realnim očekivanjima kada se u obzir uzme njihova snaga. Sve funkcije su na dohvat ruke i prilično su jednostavne, tako da će se lako snaći čak i oni koji prvi put sjednu u Octaviju. Sama vožnja je ugodna, sjedišta su udobna i "drže" tijelo čak i u mekšim varijantama, ovjes dobro "pegla" neravnine, upravljanje je precizno, a u zavojima automobil ostaje stabilan i pri većim brzinama dajući vozaču osjećaj sigurnosti. Octavia je i dalje sjajan saputnik, posebno kada je riječ o bolje opremljenim modelima koji pružaju više mogućnosti, udobnosti, funkcija pa i osjećaja luksuza. Taj zaključak je definitivno zapečatio primjerak koji smo imali na raspolaganju drugog dana testnih vožnji. Riječ je o srebrnoj Octaviji u hatchback varijanti, koju je pokretao 2,0-litarski TDI motor sa 150 KS uparen s DSG mjenjačem i čija je unutrašnjost presvučena kožom u boji konjaka, a koja se "kotrljala" na 18-inčnim felgama u antracit boji. Osim što je privukao našu pažnju, automobil je mamio i poglede slučajnih prolaznika među kojim će definitivno biti i kupaca.
Poboljšana Octavia uskoro stiže u BiH
Kupci u BiH neće morati dugo čekati na osvježenu i poboljšanu Octaviju, jer ovaj model na naše tržište stiže uskoro, odnosno u julu. Tada će biti poznato i više informacija o dostupnosti modela i njihovim cijenama.