Pored gore naved., vazno je pomenuti jos 2 stvari: cijenu kapitala i socijalni ucinak naplate putarina. Zavisno od nacina finan. projekta od strane invest., ukoliko je finan. iz zaduzenja, onda je sljedece vazno: ako se trenutni makroek. trendovi nastave--i glob. ekon. dodatno oslabi--za ocekivati je da ce investment grade firme u EU moci veoma jeftino pribaviti kapital na trzistu, sto bi se povoljnije odrazilo na "cijenu projekta." http://uk.businessinsider.com/yields-on-european-corporate-b
Buduci da su prinosi inv. instrumenata niski, a teznja fin. managera da povecaju povrat svojim klijentima, potraznja za prinosom bi mogla omoguciti i nekim low-grade (junk-grade) firmama da dodju do jeftinijeg kapitala. Ali, sve zavisi od pojedinace firme (dichotomy)--neke bi u situaciji dodatnog pogorsanja morali platiti investitorima u korp. obveznice i vise--tako da bi se "jeftinije" proslo kod MFI. I kineski ponudjaci ce vjerovatno biti konkurentni. Ali, iskustvo ponudjaca je veoma bitno.
Druga stvar je socijalni efekat, jer putarine se odrazavaju kao regresivna taksa/porez, tj. vise neg. pogadj. siromasnije (10KM nije isto za osobu koja zaradjuje 400KM i 1000KM, ili koja predstavlja preduzece). Kod nas bi to moglo biti izrazeno jer su relativno male dionice (broj KM) u pitanju, i trosak ce vise snositi lok. nego str. korisn.--znaci platice gradjani. U svakom sl., kad postoje fisk. ogranicenja, PPP je alt., dokle god cijena nije losija od drugih alt. Sad su uslovi pov. za PPP.
Prikaži sve komentare (232)