Pored gore naved., vazno je pomenuti jos 2 stvari: cijenu kapitala i socijalni ucinak naplate putarina. Zavisno od nacina finan. projekta od strane invest., ukoliko je finan. iz zaduzenja, onda je sljedece vazno: ako se trenutni makroek. trendovi nastave--i glob. ekon. dodatno oslabi--za ocekivati je da ce investment grade firme u EU moci veoma jeftino pribaviti kapital na trzistu, sto bi se povoljnije odrazilo na "cijenu projekta."
http://uk.businessinsider.com/yields-on-european-corporate-b
Buduci da su prinosi inv. instrumenata niski, a teznja fin. managera da povecaju povrat svojim klijentima, potraznja za prinosom bi mogla omoguciti i nekim low-grade (junk-grade) firmama da dodju do jeftinijeg kapitala. Ali, sve zavisi od pojedinace firme (dichotomy)--neke bi u situaciji dodatnog pogorsanja morali platiti investitorima u korp. obveznice i vise--tako da bi se "jeftinije" proslo kod MFI. I kineski ponudjaci ce vjerovatno biti konkurentni. Ali, iskustvo ponudjaca je veoma bitno.
Druga stvar je socijalni efekat, jer putarine se odrazavaju kao regresivna taksa/porez, tj. vise neg. pogadj. siromasnije (10KM nije isto za osobu koja zaradjuje 400KM i 1000KM, ili koja predstavlja preduzece). Kod nas bi to moglo biti izrazeno jer su relativno male dionice (broj KM) u pitanju, i trosak ce vise snositi lok. nego str. korisn.--znaci platice gradjani. U svakom sl., kad postoje fisk. ogranicenja, PPP je alt., dokle god cijena nije losija od drugih alt. Sad su uslovi pov. za PPP.
U Hrvatskoj: http://www.b92.net/mobilni/biz/308376
A u EU imaju grant scheme koje pomazu regionalni razvoj i jacanje ekonomske i socijalne kohezije, sto ce nekada olaksati poziciju BiH.
A, evo jos nesto, kako se u razvijenim drustvima sa razvijenim trzistima kapitala, moze po jednom modelu PPP napraviti multiplicirana korist za drustvenu zajednicu, i time otkloniti protivljenje:
http://tollroadsnews.com/news/local-equity--citizen-dividends-proposed-in-variant-on-p3s---investment-fund-p3s-
Za post iznad: http://www.wsj.com/articles/a-hint-of-trouble-in-european-debt-1453155026
(za one koji razumiju, a valjda ima neko; ostalim izvinjenje za previse postova.) Iako je, generalno, trenutna situacija nepovoljna za sektor, solidni klijenti ce moci doci do veoma jeftinih kreditnih sredstava i putem banaka, ako je projekat ok. A, ovo za banke se odnosi i na drzave (i, opet, zavisno od projekta)...(Ono sto bi trebalo biti povoljnije je i cijena materijala--u odnosu na raniji period.)
@binarycode10 Prvi Post (nepotpun link)
http://uk.businessinsider.com/yields-on-european-corporate-bonds-going-to-zero-2015-3?IR=T
http://www.reuters.com/article/eurozone-bonds-corpbonds-idUSL8N16A28Z
Za pojasnjenje, kod pogors. ekon. uslova, skuplje kosta i zaduziv., te zbog povec. rizika posl. dolazi do sirenja "spreada" prinosa izmedju vlad. i korp. obveznica. Ali, zbog spec. tren. situac., pojedini "najbolji" i oni "veoma dobri" klij. na trzistu korp. obvez. mogu biti dobri kao vlade