Objave na društvenim mrežama mogu biti različite. Neke fotografije napravljene su u restoranima, neke stižu iz udobnosti doma vašeg najboljeg prijatelja, a neke su jednostavno zabilježene iza ponoći. Ono što ih razlikuje jeste i sadržaj, neko fotografiše brzu hranu, neko svoje salate, a neko vas jednostavno želi obavijestiti da uživa u porodičnom ručku.
No, šta god vaši prijatelji govorili svojim fotografijama hrane na društvenim mrežama, vrlo je vjerovatno da ste veoma upućeni u njihove prehrambene navike i ono što preferiraju jesti. A onda, sve informacije koje dobijete o tome kako se hrane vaši prijatelji mogu utjecati na to kako ćete se vi hraniti, tvrde stručnjaci.
"Novo istraživanje govori o tome kako prehrambene navike naših prijatelja i poznanika mogu utjecati na naše odluke čime i kako da punimo svoj frižider i stomak. Možda nesvjesno, ali biramo ono što smo vidjeli na društvenim mrežama kod drugih ljudi", objašnjava autorica istraživanja Lily Hawkins.
Kroz ovo istraživanje ispitano je 369 studenata. Postavljana su im pitanja o tome koliko konzumiraju voće, povrće, energetske pločice i slične slatkiše. Također, upitani su o količini korištenja Facebooka i drugih društvenih mreža, kao i o tome kakvi su njihovi stavovi glede prehrambenih navika njihovih prijatelja.
Rezultati su pokazali sljedeće - društvene norme mogu utjecati na prehrambene navike na dva različita načina: "Kada jedna osoba vidi da njegovi prijatelji ili ljudi koje prati na društvenim mrežama konzumiraju više voća i povrća, onda i sami počinju konzumirati više nego inače. Drugi rezultat je pokazao da nekad jednostavno odlučujemo raditi ono što nam ima više smisla. A to je da, čak i kada vidimo da naši prijatelji jedu previše slatkiša, mi biramo jesti onoliko koliko nam odgovara".
Ovo istraživanje povezano je sa mnoštvom kampanja koje promovišu zdravu ishranu i zdrav način življenja. Autori istraživanja također smatraju da se može koristiti kako bi se ljude ohrabrilo da jedu više voća i povrća i manje slatkiša.
"Ustvari, mi možemo koristiti društvene mreže kao alat da 'poguramo' jedni druge ka zdravijem načinu življenja", zaključuje Hawkins.