Trend zvani "pingti"
92

Generacija Z u Kini odustaje od brendiranih stvari, sve više kupuju alternativne robne marke

L. R.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Generacija Z u Kini sve češće odustaje od brendirane odjeće i stvari te se okreće kupovini replika i robnih marki.

Direktorica Mintela. kompanije za istraživanjem tržišta sa sjedištem u Šangaju, Laurel Gu navela da je očito gospodarsko usporavanje rezultiralo utrostručenim pretraživanjem visokokvalitetnih replika i alternativnih robnih marki na društvenim mrežama od 2022. do 2024. godine.

Gu je rekla da se za razliku od prije 10 godina, kada su kineski kupci kao najveći potrošači luksuza u svijetu tražili zapadnjačku robu poznatih marki, a sada se potrošači sve više okreću pristupačnijim alternativama, što postaje novi trend.

Pingti, kako nazivaju jeftinije replike brendirane odjeće i drugih stvari poput kozmetike, uglavnom su dostupne putem online platformi poput Tmalla, koje ne samo da su ekonomičnije, već imaju i veću ponudu.

Sve veći interes za replikama i robnim markama, nije samo problem za etablirane brendove, nego utječe i na druge sfere prodaje. Prodaja u multinacionalnom konglomeratu specijaliziranom za luksuznu robu LVMH, pala je za 10 posto u prvih šest mjeseci ove godine u azijskoj regiji u poređenju na prošlu godinu.

Trend "pingtija" pridonosi sveukupnoj slaboj potrošnji i maloprodaji, koja je promašila ionako niska očekivanja od prošlog mjeseca. Niz ekonomskih podataka tokom ljeta bio je toliko slab da su ekonomisti zabrinuti da bi Kina mogla propustiti ciljnu stopu rasta od pet posto, koja je objavljena u martu.

Kina je u petak otkrila da je stopa nezaposlenosti osoba u dobi od 18 do 24 godine, isključujući studente, u augustu porasla na 18,8 posto.

Nastala kriza rezultirala je naglim padom cijena nekretnina i gubitkom povjerenja među potrošačima. Pojedinci i tvrtke pokušavaju sačuvati svoje bogatstvo prodajom imovine i smanjenjem potrošnje, ali i ulaganja.