Mesne ćelije

Kineski naučnici genetski modifikovali rižu tako da ima okus mesa

S. M.
Foto: Shutterstock/Klix.ba
Istraživači u Pekingu kažu da su razvili jela od riže koja uključuju ugrađivanje mesnih ćelija u različite vrste žitarica koje rastu u laboratoriji kako bi se proizvele uravnotežene, hranljive obroke.

Istraživanje, koje još nije objavljeno u recenziranim akademskim časopisima, vodio je Kineski centar za istraživanje mesa Pekinške akademije nauka o hrani, a izvijestio je u ponedjeljak državni list Science and Technology Daily.

Wang Shouwei, glavni naučnik koji stoji iza projekta, rekao je da se jela od piletine i pirinča uzgajana u laboratoriji vizuelno ne razlikuju od običnih varijanti.

"Ali kada se skuvaju, oslobađaju kombinovanu aromu mesa i riže", rekao je Shouwei.

Uzgojno meso, proizvedeno uzgojem životinjskih ćelija u laboratoriji, smatra se jednim od najperspektivnijih rješenja za neefikasnost i ekološke utjecaje tradicionalnog uzgoja stoke.

Prema novinskom izvještaju, istraživači su prethodno tretirali rižu, koristeći je kao strukturu za uzgoj sloja pilećih ili svinjskih ćelija na površini.

"Proces može uključiti i mišićne i masne ćelije kako bi se stvorio uravnotežen nutritivni profil", navodi se.

Dobiveno jelo zadržava dijetalna vlakna, ugljikohidrate, vitamine i minerale obične riže uz dodavanje esencijalnih aminokiselina i životinjskih proteina. Slike koje su objavile novine ukazuju na to da su naučnici uzgajali piletinu i svinjetinu u kombinaciji sa rižom, ljubičastim rižom i prosom.

Ali prije nego što bilo šta od ovog postane stvarnost, još uvijek postoje brojni tehnički izazovi koje treba savladati prije nego što uzgojeno meso pređe iz laboratorija na komercijalna tržišta.