Važno otkriće

Pronađeni dokazi o postojanju tekuće vode na Marsu, nalazi se duboko u kori

N. Ž.
InSight Lander
Posljednja istraživanja naučnika pokazala su seizmološke dokaze o postojanju vode u tečnoj formi na planeti Mars, piše BBC.

Nalazi dolaze iz nove analize podataka sa NASA-inog Mars InSight Landera, koji je sletio na planetu 2018. godine.

Lander je nosio seizmograf, koji je bilježio vibracije - Marsove potrese - tokom četiri godine sa dubokih dijelova Crvene planete.

Analizom tih potresa - tačno kako se planeta kreće - otkriveni su "seizmološki signali" tečne vode.

Analiza je otkrila rezervoare vode na dubinama od oko 10 do 20 km u Marsovoj kori.

Studije površine Marsa - sa njegovim kanalima i talasima - pokazuju da su u drevnim vremenima postojale rijeka i jezera na planeti. Ali, već tri milijarde godina, Mars je pustinja.

Lokacija ovog marsovog podzemnog vodonosnika nije dobra vijest za milijardere sa planovima za kolonizaciju Marsa koji bi željeli da je iskoriste.

"Ona je zarobljena 10-20 kilometara duboko u kori. Bušenje rupe 10 kilometara duboko na Marsu - čak i za Elona Muska - bilo bi teško," kaže profesor Michael Manga sa Univerziteta u Kaliforniji, Berkeley.

Ovo otkriće također može ukazati na još jedan cilj u tekućoj potrazi za dokazima o životu na Marsu.

"Bez tečne vode, ne možete imati život. Dakle, ako postoje nastanjivi uslovi na Marsu, oni bi mogli biti duboko pod zemljom," rekao je profesor Manga