Dvije organizacije će sarađivati u projektu Sustainable Flight Demonstrator s ciljem proizvodnje, testiranja i upotrebe aviona s jednim prolazom do kraja desetljeća, što će smanjiti emisiju gasova.
NASA planira 2028. godine obaviti prvi testni let novog eksperimentalnog Boeingovog aviona nazvanog koncept Transonic Truss-Braced Wing. Dugoročno, svemirska agencija ima cilj da avion zauzme 50 posto komercijalnog tržišta kada je riječ o avionima s jednim prolazom na kratkim i srednjim relacijama.
Avion je dizajniran tako da ima izdužena, tanka krila koja su stabilizirana dijagonalnim podupiračima, a koji povezuju krila s trupom. Eksperimentalni dizajn stvara manje otpora, što znači i manju potrošnju goriva. NASA i Boeing vjeruju da bi novi dizajn mogao smanjiti potrošnju goriva i emisije do 30 posto.
Iz svemirske agencije kažu da će koncept koristiti i druge "zelene" tehnologije u nastojanju da NASA pomogne avioindustriji da ispuni svoj cilj dostizanja neto nulte emisije ugljika do 2050. godine.
Razlog zbog kojeg su NASA i Boeing odlučili raditi na avionu s jednim prolazom je i činjenica da ovakvi avioni stvaraju otprilike polovinu emisija avijacije širom svijeta. Aviokompanije se u velikoj mjeri oslanjaju na ove tipove aviona za prijevoz na kratkim i srednjim udaljenostima.
Međutim, to ne znači da se ne testiraju veći održivi avioni. Airbus je nedavno letio sa svojim ogromnim A380 avionom koristeći 100 posto održivo gorivo. Treba napomenuti da se Airbus A380 i Boeing 747, koji su veliki dvospratni avioni, više ne proizvode, a među razlozima su manja potražnja i veći operativni troškovi. Boeing procjenjuje da će potražnja za avionima s jednim prolazom biti povećana za 40.000 aviona između 2035. i 2050. godine.