Udruženje "Eko akcija": Interventne mjere Vlade KS stižu prekasno, a rezultati će biti skromni
Navode da interventne mjere u slučaju proglašenja "Uzbune" podrazumijevaju maksimalno korištenje kapaciteta sredstava javnog gradskog prevoza koji ne zagađuju okoliš (trolejbusi i tramvaji) i zabrana kretanja autobusa čiji motori imaju normu manju od Euro 3, ograničenja za KJKP "Toplane" Sarajevo, kao i druge subjekte koji se bave proizvodnjom i distribucijom toplotne energije, da smanjuju temperaturu u prostorima koji zagrijavaju za 3 stepena, te privremeno ograničenje upotrebe motornih vozila (sistem par- nepar).
Iz "Eko akcije" ističu da se u interventnim mjerema ne spominje zabrana rada industrijskih i drugih pogona koja u tehnološkom procesu koriste čvrsto gorivo i teža lož-ulja.
"Nije valjda da je glavni razlog da se ne otkrije koliko je takvih pogona u međuvremenu dobilo uredne dozvole i počelo da radi, u gradu koji je ogromne napore svojevemeno napravio da se tih prljavih energenata u potpunosti riješi", pitaju se u Udruženju "Eko akcija".
"Vlada opet propušta da građanima naglasi ozbiljnost stanja u kojem se nalazimo, što je za posljedicu opet imalo da je ovih dana veliki broj građana dosta vremena proveo na ulicama potpuno nezaštićen. Potpuno izostaje briga za one koji po prirodi posla borave napolju, poput policije, radnika čistoće, pošte i ostalih - jedna zaštitna maska košta svega nekoliko konvertibilnih maraka! Izostaje bilo kakav pokušaj, javni ili privatni, da se organizuje besplatan prevoz do planina. Još je duža lista mjera koje je trebalo na vrijeme implementirati, strpljivo i organizovano, da nam se ovakvo nešto više ne dešava", navode u ovom udruženju.
Također smatraju da bilo kakve značajnije promjene nivoa zagađenja zraka koje će se eventualno desiti sljedećih dana, bit će prvenstveno rezultat promijenjenih odnosa prirodnih faktora, pritiska, vjetra, vlažnosti, itd., a ne rezultat bilo kakvih interventnih mjera kantonalne vlade.
"Zagađenje u sarajevskoj kotlini, koje je sve veće posljednjih godina, je u najvećoj mjeri proizvod sagorijevanja čvrstih goriva (i u zadnje vrijeme, kako je nafta pojeftinila, teških ulja), u industriji, ložištima individualnog i kolektivnog grijanja, kao i raznog otpada (gume, iskorištena motorna ulja) koje je Vlada pustila da se zadnjih par decenija nekontrolisano razvijaju i nekontrolisano troše", kažu iz "Eko akcije" zaključujući da se ovim mjerama Vlada uopće nije dotakla tih izvora.