Vlasti austrijske prijestolnice su napomenule da već 80 posto korisnika tramvajskog prijevoza putuje na ekološki prihvatljiv način, a sada je fokus i na dekarbonizaciju autobuske flote. Autobusi će se puniti, servisirati i popravljati u posebnom e-centru koji će biti otvoren krajem 2023.
Solarna elektrana na krovu ovog centra će autobuse snabdijevati strujom, a otpadna toplota iz punionica će se koristiti za grijanje radionice u sklopu centra. Punionicama će biti opremljene i autobuske garaže. Za napajanje se već koriste i postojeće tramvajske i podzemne trafostanice. Kako je navedeno, Wiener Linien svu električnu energiju i vodik dobija iz obnovljivih izvora energije.
"Do 2025. će petina cjelokupne autobuske flote biti na pogon s nultom emisijom. Na ovaj način učinkovito štedimo ugljendioksid (CO2), investiramo u tržište održivog rasta i činimo grad manje zavisnim od uvoza struje iz inostranstva", ukazao je Peter Hanke, član bečke gradske vlade iz resora za finansije, privredu, rad, međunarodne odnose i javna preduzeća.
Šezdeset električnih eCitaro autobusa, proizvođača Daimler, i deset Solarisovih Urbino Hydrogen autobusa na vodik će tokom prvih pet godina rada preći više od 13 miliona kilometara i tako uštedjeti 12.000 tona CO2.
Različite probne vožnje su pokazale da su električni autobusi na baterije s odgovarajućim opcijama punjenja, kako je konstatovano, posebno prikladni za ravne puteve, dok se autobusi na vodik mogu koristiti i na zahtjevnim rutama s nagibima.
Wiener Linien će do kraja 2025. autobuse na devet linija zamijeniti sa električnim, dok će do kraja 2024. na jednoj liniji saobraćati deset autobusa na vodik. Svi autobusi su akumulatorski, bez dodatnog dizel grijača te su opremljeni CO2 klima sistemom sa toplotnom pumpom, koji je znatno klimatski prihvatljiviji od konvencionalnog autobuskog klima uređaja, saopćile su vlasti Beča.