Ali prvo, ako se vratimo u 1980. prisjetit ćemo se da je BMW izbacio M535i E12, vozilo koje je stvarno imalo veliku snagu za ono vrijeme. Sa 160 kW (218 KS) model je izazvao pomutnju među onima koji su željeli voziti limuzinu, ali se nisu htjeli odreći performansi i većeg užitka u vožnji. BMW je nudio te ''začinjenje'' sportske verzije sa modelom BMW-a 525i i 528i iz kasnih 1970-ih, ali aspekt traženih performansi nije bio dominantan sve do pojave BMW-a M535i E12. Ali taj vrhunski model BMW-a Serije 5 bio je samo uvod i preteča onoga što je BMW M odjel imao kao asa u rukavu. Lansiran početkom 1985., BMW M5 E28 jasno je naznačio željeni smjer. Njime je BMW M GmbH predstavio novu klasu: limuzinu visokih performansi.
Prvi BMW M5 bio je prekretnica u historiji BMW-a M. U isto vrijeme, bio je mjerilo za sve limuzine visokih performansi koje je nudila konkurencije. To potvrđuje nekoliko čistih brojki: s izlaznom snagom od 210 kW (286 KS) pri 6500 o/min, ubrzanjem od 6,5 sekundi do 100 km/h i najvećom brzinom od 245 km/h, prije više od 35 godina, ovaj model je bio jedan od najbržih dostupnih automobila za svakodnevno cestovno korištenje. I u pogledu obrtnog momenta, M5 je visoko postavio ljestvicu: redni 6-cilindarski motor razvijao je 340 Nm iz svojih 3,5 litara zapremine. Masa od 1430 kg značila je izvrstan omjer snage i težine, odnosno omjer je bio 5 kg/1 KS. Brojke koje i danas tjeraju srca entuzijasta da brže kucaju.
Ogromni potencijal performansi motora s internom oznakom M88/3 nije bio stvar slučajnosti: motor s četiri ventila po cilindru izvorno je razvijen za legendarni sportski automobil BMW M1 s motorom u sredini. Promjene u usporedbi s M88 BMW-a M1 su bile minimalne: M5 motor imao je takozvane "podloške" za podešavanje zazora ventila umjesto hidrauličkih podizača - što je olakšalo održavanje. Istovremeno, imao je jedinstveni zvuk motora, koji je ovu limuzinu učinio dijelom historije automobilizma, a kasnije je montiran i u modelu M635CSi.
Na prvi pogled, klasično dizajnirani notchback prve Serije 5 visokih performansi, ipak je bio pokazatelj njegovih izvanrednih performansi. Iako BMW M5 ima spojler na prtljažniku, ukupni dojam je možda malo i podcjenjivački. No, sliku mijenjaju dobro poznati amblemi M5, koji krase prtljažnik i rešetku još od prve generacije.
BMW M5 E28 razvijen je kao potpuno razvijena limuzina sa sportskim aspiracijama. Njegova dužina od 4,62 m i širina od 1,70 m predstavljale su popularnu veličinu za ovu klasu sredinom 1980-ih. Dimenzije nisu umanjile sportsku stranu: upravo zbog svog relativno malog međuosovinskog razmaka od 2,65 metara, BMW M5 E28 je bio agilan i dinamičan u zavojima – i u tom je području također bio daleko ispred konkurencije.
Ekskluzivna oprema i detalji izrađene od visokokvalitetnih materijala uvijek su bile važna karakteristika BMW-a M5. Tako bi se po želji putnici mogli naći u potpunom kožnom interijeru, ili u verziji sa krovnim nosačima. A dodatna sportska sjedišta zaslužuju poseban spomen: ona su električno podesiva i nose izvezeni M logo na naslonima za leđa. Bočni oslonci daju sportski osjećaj sigurnosti – posebno u brzim zavojima.
Prednjom aramturom dominirala je tipična BMW-ova zakošena centralna konzola, jer je vozač bio u centru pažnje. Sadržavala je sve važne kontrole za audio i klima uređaj. Da, dobro ste pročitali: čak i prije 38 godina klima uređaj bio je dostupan. Putni računar nalazio se desno pored obrtomjera. Nepogrešivo dizajnirana M zdepasta ručica mjenjača za ručni mjenjač s 5 stepeni prenosa i sportski upravljač, zajedno s M amblemom na donjem kraku, upotpunile su sportski DNK ove limuzine doprinoseći većem užitku u vožnji tipičnoj za ovu seriju.
Kako je BMW M3 E30 iz 1986. godinama bio tražena ''roba'' na tržištu klasičnih performansnih modela, to se također odnosi na i prvu generaciju BMW M5. Ovaj model s iznadprosječnom vrijednošću je jednako tražen. Jedan od razloga je mala brojka proizvedenih primjeraka. Napravljeno ih je samo 2.241.