Cijene benzinaca će rasti u idućoj godini kako bi električni automobili bili privlačniji kupcima

Od 1. januara 2025. godine, Evropska unija će zahtijevati da prosječna emisija CO2 svakog novog automobila ne prelazi 93,6 grama po pređenom kilometru. Ova vrijednost predstavlja smanjenje od 19 posto u odnosu na standarde iz 2024. godine.
Da bi se pridržavali i izbjegli potencijalne kazne, proizvođači automobila će morati povećati prodaju automobila s nultom emisijom. Konkretno, najmanje 20 posto prodaje morat će biti električni automobili.
Međutim, čini se da kupce ne privlače modeli s nultom emisijom, pa su evropski proizvođači automobila primorani povećati cijenu benzinskih i dizel modela kako bi električni automobili bili privlačniji.
Stellantis, Volkswagen i Renault već primjenjuju ovu strategiju, povećavajući cijenu modela sa unutrašnjim sagorijevanjem koji se prodaju na Starom kontinentu za nekoliko stotina eura. U oktobru su svi modeli Peugeota koji se prodaju u Francuskoj, osim električnih, poskupili i do 500 eura.
Kako bi dodatno ohrabrili kupce, proizvođači se pripremaju za lansiranje pristupačnih modela s nultom emisijom. Najbolji primjeri su Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Škoda Epiq i Volkswagen ID.2.
Naravno, ne slažu se svi u autoindustriji sa ovom mjerom. Ove godine automobili s nultom emisijom činili su samo 13 posto evropske prodaje, pa mnogi, uključujući političare, žele da EU ublaži mjere najavljene za 2025. godinu.
Treba reći i da ako automobilska industrija ne ispuni standarde za emisiju CO2, kazne bi mogle dostići impresivnih 15 milijardi eura.