Inovativno rješenje
0

Čini se da je LG pronašao način da spriječi zapaljenje baterija kod električnih automobila

A. M.
Južnokorejski proizvođač baterija za električne automobile LG Chem tvrdi da je pronašao ključ za sprječavanje pojave termičkih curenja baterija koje na kraju izazivaju opasne požare u ovoj vrsti vozila.

Iako se pokazalo da su električni automobili manje skloni požarima i da je broj događaja ovih karakteristika mnogo manji u odnosu na vozila sa SUS motorima, još uvijek postoji velika zabrinutost među vozačima oko ovog problema.

Istraživanja pokazuju da vozila na benzin imaju i do pet puta veću vjerovatnoću da će se zapaliti od električnih automobila. Naravno, ne može se poreći da su, ako se i najmanji nagovještaj požara pojavi u baterijskim vozilima, posljedice mnogo gore.

Manja je vjerovatnoća da će se baterija električnog automobila zapaliti, ali ako se to dogodi, to predstavlja ozbiljne sigurnosne rizike ne samo za to vozilo, već i za one oko njega. Požar kod električnih vozila je, zapravo, veoma komplikovan.

LG odlučan da spriječi požare

LG Chem je jedan od vodećih svjetskih proizvođača baterija za električne automobile. Južnokorejska firma je daleko iza brojeva kineskih giganata CATL i BYD u ovom biznisu, ali počinje da dobija na značaju.

U Južnoj Koreji, osim toga, postoji strah od električnih automobila kao posljedica nekoliko požara koji su, istina, bili tema razgovora, debata i zabrinutosti čak i među južnokorejskim političarima. LG, koji svoje baterije isporučuje velikim proizvođačima kao što su Tesla, VW i Ford, upravo je najavio najnoviji patent do kojeg su došli uz pomoć specijalnog inžinjerskog tima sa Pohang University of Battery Technology, u samoj Južnoj Koreji.

Njihova najnovija tehnologija je dizajnirana da spriječi ili kontroliše moguća termalna curenja baterije koja bi mogla dovesti do ozbiljnih požara u električnim automobilima o kojima govorimo.

Inovativno rješenje

Sam LG je dao prve naznake svog razvoja, koji tvrdi da rješava problem toplotnog curenja. Korejci su postavili poseban sloj koji se nalazi između katode i strujnog kolektora, unutar baterije. Ojačani sigurnosni sloj osjetljiv na temperaturu potiskuje toplinsko curenje.

Oštećenje ćelije baterije, kratki spoj, sudar, dugotrajno zalivanje... mogu uzrokovati termičko curenje, što zauzvrat uzrokuje nekontrolisano pregrijavanje baterije. Ako se to dogodi, može doći do lančane reakcije sa susjednim ćelijama i završiti požarom koji može gorjeti satima.

Ovaj sloj koji je razvio LG ima jedva jedan mikrometar debljine - stoti dio debljine dlake ljudske kose. Fleksibilan je i svestran, toliko da može mijenjati svoj električni otpor zavisno od temperature. To znači da, s jedne strane, djeluje kao 'osigurač' koji blokira protok električne energije u ranim fazama pregrijavanja, zahvaljujući tome što je njegova molekularna struktura promijenjena. S druge strane, kada se otkrije da temperatura baterije pada, zahvaljujući fleksibilnosti ovog sloja učinak može biti smanjen.

Obećavajući rezultati

U ovom trenutku, testovi koje je obavio LG s NCM (nikl, kobalt i mangan) i LCO (litijum kobalt oksid) baterijama su bili uspješni. Čak 70 posto NCM baterija opremljenih LG zaštitnim slojem za termičko suzbijanje nije se zapalilo. Preostalih 30 posto, što je veoma važno, ugašeno je u roku od nekoliko sekundi od prvog plamena, a nijedna od testiranih LCO baterija se nije zapalila.

LG će nastaviti testiranje ovog sloja u baterijama za električne automobile velikog kapaciteta do 2025. godine, pripremajući se za masovnu proizvodnju kasnije u kratkom vremenskom periodu.