Iz historije
0

Corvette Rondine: Unikatna lasta s talijanskim emocijama i američkim mišićima

A. M.
Ovaj unikatni automobil je dizajnirao Pininfarina, a više je ličio na Ferrari iz 1960-ih nego na Corvette C2 na kojem se temeljio. Nastao je iz obične potrebe dizajnerskog studija da se pojavljuje po evropskim sajmovima kako bi ostao u fokusu kupaca.

Tokom svoje 70-godišnje historije, Chevrolet Corvette postao je najomiljeniji američki sportski automobil i jedno od najlegendarnijih vozila ikada napravljenih u SAD-a. Uvijek razumne cijene i dostupan sa snažnim i pouzdanim V8 motorima, bio je popularan izbor i evropskih proizvođača koji su koristili 'Vette kao bazu za neke prekrasne modele.

Za određene modele, karoseriju po narudžbi vlasnika izradile su neke od najprestižnijih evropskih proizvođača karoserija. Poznati primjeri uključuju Scaglietti Corvette - razvijenu uz pomoć Carrolla Shelbyja ili Kelly Corvette, koju je izradila Carrozzeria Vignale. Još jedna Corvette odjevena u odijelo talijanskog dizajnera koja zaslužuje pamćenje bila je Rondine iz 1963. - jedinstveni primjerak koji je kreirao Pininfarina.

Izložbeno vozilo Pininfarine

Čudno, ovaj izuzetni unikat nije naručio vlasnik Corvette koji je želio jedinstveni automobil. Priča o ovom automobilu počinje nekoliko mjeseci nakon službenog predstavljanja Corvette C2 kada je glavnog General Motorsvog dizajnera Billa Mitchella nazvao blizak prijatelj. Bio je to glavom i bradom Sergio Pininfarina.

U to vrijeme svaki etablirani proizvođač karoserija morao se pojaviti na vrhunskim evropskim sajmovima automobila s nečim novim kako bi ostao u fokusu ‘’kupaca’’, a Ferrarijeva dizajnerska kuća nije imala šta pokazati za nadolazeći Pariški salon automobila 1963. godine. Umjesto preinake karoserije Ferrarija, šef studija zaključio je da bi rad na jeftinijem C2 bila bolja ideja, pogotovo jer bi vjerovatno mogao nabaviti šasiju besplatno od svog američkog prijatelja.

Naravno, Mitchell je pristao pomoći prijatelju, a čak je proizvođaču karoserija dopustio korištenje pločice s imenom Corvette. Talijani su se bacili na posao i za samo nekoliko mjeseci koncept nazvan Rondine (talijanski - lasta) bio je spreman za javno predstavljanje.

Ručno izrađen u Italiji, ali ga je dizajnirao Amerikanac

S čeličnom karoserijom umjesto standardne strukture od stakloplastike, Rondine je bio odvažna reinterpretacija Corvette C2. Dizajniran od strane Pinninfarininog stiliste američkog porijekla Toma Tjaarde, konceptni automobil zadržao je dug nos i kratak rep modela Sting Ray, ali je karoserija u potpunosti prerađena, s naglaskom na eleganciju koja zrači čistom jednostavnošću.

Vanjska struktura postala je osjetno duža od originalne karoserije C2, dajući automobilu izrazit evropski grand tourer izgled. Kosi nos Rondine s djelimično prekrivenim prednjim svjetlima i velikom rešetkom hladnjaka okruženom suptilnim odbojnicima bio je hrabar odmak od prednje maske s oštrim rubovima C2. Ista formula smanjivanja oštrih rubova primijenjena je na obje strane, što je rezultiralo prekrasnom fluidnom linijom na bokovima koja je skladno spajala zakošeni prednji kraj s blago izbočenim linijama stražnjeg dijela i uvučenim repom (kao kod laste) koji je konceptu dao ime.

Zadnji kraj Rondinea bio je odvažna mješavina agresivnih linija. Tjaarda je odbacio zaobljena stražnja svjetla standardnog Sting Raya, zamijenivši ih većim, pravougaonim oblikom koja su nadopunjavale oštru temu repa inspirisanu lastom. Iznutra je Rondine bio više C2 nego unikat. Armaturna ploča, centralna konzola i sjedišta su zadržani, ali je zadnja klupa, zajedno s panelima vrata, bila presvučena vrhunskom bijelom kožom.

Mehanika u potpunosti američka

Dok je ručno izrađena čelična karoserija odisala talijanskim luksuzom, Rondine je ispod toga ostala čistokrvna američka Corvette. Čak i ako je automobil imao duže prevjese, šasija nije doživjela nikakve izmjene, hvaleći se hvaljenim ovjesom i disk kočnicama sa servo pogonom masovno proizvedenog C2.

Pogonski sklop je također bio standardni, a sastojao se od atmosferskog Rochester V8 s mehaničkim ubrizgavanjem goriva od 360 KS iz zapremine od 5,4 litra malog bloka povezanog s četverostepenim Borg-Warner ručnim mjenjačem.

Od talijanskog muzeja do privatne zbirke u SAD-u

Na Pariškom sajmu automobila 1963. Rondine je naišao na pozitivnu reakciju javnosti i medija. Sljedeće godine nastavio je obilaziti najprestižnije autosalone Starog kontinenta, nakon čega je izložen u muzeju Pininfarina u Torinu.

Tokom kasnih 2000-ih, dok se Pininfarina studio borio kako bi preživio recesiju i otplatio svoje dugove, uprava se odlučila rastati s nekoliko koncepata, uključujući i Rondine. Stoga se ova unikatnna Corvette našla na tržištu 2008. Prodata je na na Barret-Jackson aukciji za iznos od 1,8 miliona dolara američkom kolekcionaru i trgovcu klasičnim automobilima Michaelu Schudroffu.

Rondine iz 1963. bio je prekrasan primjer talijanske dizajnerske superiornosti iz 60-tih godina prošlog vijeka, koji je legendarnoj Corvette bar nakratko udahnuo emocije.