Da li je Seat odustao od električnih automobila? Kažu da bi bili skupi, ali razlog je drugi
Jedna od očitih nepoznanica i ujedno pitanja jeste zašto je Seat odustao od električnih automobila? Oklijevanje brenda da pređe na elektrifikaciju na najvišem nivou izazvalo je mnoge kontroverze, špekulacije i glasine.
Seat se fokusira na termalne SUS i hibridne automobile, što je mapa puta koja će u bliskoj budućnosti morati biti revidirana ako se želi izbjeći nestanak brenda, koji zadnjih godina unatoč "škartiranju" šefova iz Wolfsfurga pravi jako dobar posao.
Međutim, nema sumnje da će se prije ili kasnije morati odlučiti za prelazak na električne automobile. Pogotovo ako uzmemo u obzir budućnost u koju nas vode evropske vlasti. Činjenica da standardni automobil ima "rok trajanja" u Evropi nije dobra stvar za one kompanije koje poslovanje temelje na standardnim automobilima poput Seata.
Wayne Griffiths, izvršni direktor Seata i Cupre, otvoreno je izjavio u nedavnom intervjuu da bi električni Seat danas bio preskup da bi bio komercijalno održiv. Španska marka se posljednjih godina suočila s dugom listom glasina o budućnosti kompanije, pogotovo s nezaustavljivim usponom Cupre. Izuzetan rast koji Cupra doživljava u Evropi bio je odlučujući u tome što je ovu mladu marku učinilo preferiranim brendom za Volkswagen Grupu, pogotovo ako uzmemo u obzir brojne probleme kroz koje prolazi njemački automobilski konglomerat.
U ovoj novoj paradigmi u kojoj Seat i Cupra moraju naučiti koegzistirati, jasno je da je uloga Seata da učvrsti svoju novu poziciju kompanije koja proizvodi konvencionalne automobile po pristupačnoj cijeni, dok Cupra ima prioritet kada je u pitanju razvoj baterijskih vozila. I upravo ovdje se otkriva pravi razlog zašto Seat pod "ručnom" drži električne automobile. Cupra trenutno ima prioritet i to će tako ostati i dalje.
Seat je već imao pristupačan električni automobil, koji je bio relativno uspješan. Riječ je naravno o malenom modelu Mii Electric u A segmentu, predstavljenom 2019. godine. Električni Seat Mii stigao je u evropske salone s ciljem da postane jedan od najpristupačnijih električnih automobila.
U svojoj vrhunskoj verziji, sa gotovo svim dostupnim opcijama, imao je maloprodajnu cijenu ispod 22.500 eura bez promocija, popusta ili pomoći države. I što je bilo jednako važno, imao je pouzdane performanse za svakodnevno korištenje. Sa litijum-jonskom baterijom od 32,3 kWh (neto kapacitet) i motorom od 83 KS, Mii je imao domet od skoro 260 kilometara prema WLTP ciklusu.
Isporuke Mii electric počele su u prvim mjesecima 2020. godine. Nažalost, imao je prolaznu pojavu na tržištu. Potražnja je daleko premašila proizvodne kapacitete Volkswagen grupe, koja je bila prisiljena dati prednost klonovima kao što su Volkswagen e-up! i Škoda Citigo iV. Uprkos činjenici da je na tehničkom nivou to bilo isto vozilo, na većini EU tržišta popularniji su bili modeli Volkswagena i Škode.
Međutim, prije ili kasnije, Seat će morati u svoju ponudu ponovo uključiti potpuno električna vozila. Iako se očekivalo da Seat već lansira jeftini električni automobil na tržište, to će nažalost pričekati još neko vrijeme. Španci očekuju zeleno svjetlo onog dana kada Cupra prestane dobivati veliku pažnju vrha Volkswagen Grupe.