Domišljata ideja: Evropski proizvođači izjednačavaju cijene "običnih" i električinih automobila
Novi propisi o emisiji izduvnih gasova koje je Evropa nametnula proizvođačima stavljaju u vatru glavne marke automobila. Za sada će samo Toyota biti pošteđena od doprinosa u ogromnu blagajnu evropskog kontinenta, a ostali će dobiti ogromne novčane kazne, od kojih su neke i rekordne.
Od sada pa do posljednjeg dana iduće 2025. godine svi proizvođači su u obavezi, ne samo da pokušaju da što više smanje prosječne emisije cijelog svog asortimana automobila već i, da isporuče više električnih automobila. Prodaja modela s nultom emisijom pomaže da se nadoknade emisije četiri ili pet modela s unutrašnjim sagorijevanjem, ali to trenutno nije izazov, već pravi san jer proizvođači nisu dorasli tome.
Nedavno je Volkswagen podigao cijene kompletne palete modela, a sada isto priprema i Stellantis, koji će podići cijene svojim modelima sa SUS i hibrididnim pogonom. Jean-Philippe Imparato, šef Alfa Romea i također evropskog odjela francusko-italijanskog giganta, smislio mjeru koja ima sve sastojke da natjera kupce da okrenu leđa njegovim brendovima. Francuz je došao na "divnu" ideju da poveća cijene modela sa unutrašnjim sagorijevanjem, uključujući i hibride, kako bi povećao prodaju modela s nultom emisijom.
Drugim riječima, Stellantis želi da kupite njihove električne automobila zato što im je potrebno 25 posto obima prodaje baterijskih modela svih njihovih marki kako bi izbjegli strašne kazne koje će Evropa nametnuti onima koji idu preko CO2 granice praga tolerancije.
Pod pretpostavkom da svi Stellantisovi brendovi prodaju milion jedinica 2025. godine, a gigant ne uspije da smanji prosječnu emisiju na 93 g/km – jer je 95 g/km već kazna – kazna će biti 285 miliona eura. Prisiljavanje ljudi da kupuju električne automobile je ogromna greška, jer bi se mogla pretvoriti u pravu katastrofu. Ništa ne nervira kupce više od nametanja i povećanja cijena kako bi se kompenzirao problem koji je problem brendova, a ne interesnih strana, smatraju analitičari.
Ali, pošto čuda ne postoje, jedini način da se proda više električnih automobila je prisiljavanje kupaca na to, jer će kod nekih konvencionalnih modela cijena biti slična, ako ne i viša od cijene ekvivalentnog električnog automobila.