Da li je najavljeni rast cijena automobila još jedan poklon za Daciju i kineske brendove?
Ušli smo u 2025., veoma komplikovanu godinu za automobilsku industriju. Brendovi su primorani da sjednu s onima koji su odgovorni za kreiranje čudne politike koja već izaziva pravi haos širom kontinenta.
Odustajanje od automobila s klasičnim motorima i nametanje električnih automobila je medvjeđa usluga evropskom stanovništvu, čak i onom najbogatijem sloju. Oni su već svjedoci značajnog gubitka preostale vrijednosti svojih električnih automobila, a to je također veliki nedostatak za industriju i cijeli ekonomski sistem u Briselu. Najavljeno podizanje cijena benzinskih automobila nije novost, ali je uobičajeno za sve marke i nije iznenađenje.
Spuštanje cijena električnih automobila nije metoda, već prava "vještina". Proizvođači znaju da je nemoguće prodati baterijske modele u velikoj količini pa žele na druge načine prodrijeti do kupaca. Pravog spuštanja cijena nema, ali taktika proizvođača električnih automobila je ponuditi bolje opremljena izdanja, održavati postojeće cijene ili ih minimalno podići, čineći značajnu razliku u odnosu na klasična vozila. To naravno uključuje i hibride.
Teško je povjerovati da će se bilo koji brend odreći zarade, pa će prvi korak biti dizanje cijena standardnih automobila. Najavljeno povećanje, od nekoliko stotina do nekoliko hiljada eura, upravo čini električne automobile privlačnijima, ali to baš i ne funkcioniše tako. Neprodate jedinice su gubitak i, u isto vrijeme, nenadoknadiva dobit.
Nova Škoda Elroq je savršen primjer. Kompaktni električni automobil češke marke u prodaji je za nešto više od 30.000 eura, s dometom baterije manjim od 400 kilometara i pristojnom standardnom opremom. Naravno, radi se o osnovnoj verziji, ali se prodaje ispod cijene samo da bi se izbjegle evropske kazne za emisije štetnih plinova.
Elroq je u suštini pun pogodak, jer je "ozbiljan" komad automobila koji se prodaje po više nego pristojnoj cijeni i ustvari primjer koji bi trebali slijediti i drugi brendovi. Ako su Česi spremni uskladiti cijene, što to ne bi mogli i ostali!
Obim problema je mnogo veći nego što se čini. Brendovi će teško postići cilj kojem teže, jer neće prodavati mnogo više električnih automobila. Kupci će i dalje tražiti cjenovno pristupačnije automobile, a to su još uvijek oni sa SUS motorima ili pak hibridi, čak i ako su nešto skuplji. Ovaj bumerang efekat će kupce usmjeriti prema Daciji, što i nije neka novost, ili čak više prema kineskim markama, čineći krug više začaranim.