Vodeće zemlje EU-a uglavnom su se složile oko kompromisnog prijedloga koji je predstavila Španija, a riječ je o blažim ograničenjima prvobitno zamišljene Euro 7 norme, izjavili su u petak diplomatski izvori. Prijedlog je ublažena verzija početnog prijedloga Evropske komisije za pooštravanje ograničenja emisija za zagađivače koji nisu CO2 kao što su karbon monoksid i azotni oksidi. Odnosno pored mjernja CO2 čestica Euro 7 norma je trebala uključiti i zagađenja koja formiraju čestice mikroplastike koja se oslobođa kočenjem, te kotrljanjem i degradacijom guma.
Sve su prilike da preambiciozni Euro 7 plan propada, jer osam EU zemalja, uključujući Francusku i Italiju, usprotivilo se strožim pravilima, tvrdeći da su proizvođači automobila već sad pod ogromnim pritiskom kako bi ispunili planiranu zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima do 2035. kako bi se smanjili staklenički plinovi.
Evropski proizvođači automobila kažu da je Euro 7, koji bi trebao stupiti na snagu 2025., preskup i da bi ekološki dobici bili zanemarivi.
Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo smatra da će Euro 7 odvratiti automobilsku industriju od potpune elektrifikacije i prisiliti proizvođače automobila da i dalje ulažu u motore s unutrašnjim sagorijevanjem koji nemaju budućnost. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je da bi prijedlozi doveli do viših cijena za manja vozila, ograničavajući slobodu kretanja za siromašnija kućanstva.
Evropska unija postepeno pooštrava ograničenja emisija iz cestovnih vozila od prvog seta ekoloških propisa, poznatih kao Euro 1, koji su uvedeni još 1992. godine. Konačni detalji o ovom kompromisu tek trebaju biti odobreni na ministarskom sastanku EU-a u ponedjeljak prije nego što konačno stajalište bude spremno za raspravu s Evropskim parlamentom i Komisijom.