Nakon glasanja 27 država članica, Evropska unija je danas odobrila nove definitivne carine za električne automobile proizvedene u Kini. Tako će Evropska komisija na ove automobile uvesti carinu od 35 posto, čemu će se dodati i postojeća carina od 10 posto.
Rezultat odobrenja dodatnog poreza dolazi uprkos nekoliko glasova koji pozivaju na odbijanje novih poreza. Među onima koji su im se usprotivili su i evropski proizvođači poput BMW-a, Mercedes-Benza i Volkswagena. Međutim, Evropska komisija je saopštila da će započeti novu rundu pregovora s Kinom. Vlada u Pekingu najveći je protivnik uvođenja novih poreza.
Ranije ove godine, Evropska komisija je završila istragu koja je zaključila da kineski proizvođači primaju previše subvencija od kineske vlade na štetu evropskih proizvođača. Kineske vlasti su odbacile rezultat istrage i zaprijetile da će uvesti carine na automobile i hranu iz Evropske unije.
Kao rezultat istrage, EU je u julu uvela privremene tarife na električne automobile kineske proizvodnje. Konačni novi nameti morat će da budu upisan u službeni registar do 30. oktobra, navode iz Komisije.
Izvršna vlast Evropske unije također je precizirala da svaka alternativa ovim carinama, kao što je minimalna cijena, mora biti u skladu sa strogim zahtjevima, koji su usklađeni s pravilima koja je nametnula Svjetska trgovačka organizacija (WTO).
Evropska unija pokušava da smanji svoju zavisnost od Kine. U izvještaju koji je potpisao Mario Draghi, bivši premijer Italije i bivši predsjednik Evropske centralne banke, "nadmetanje" koje podržava kineska država doživljava se kao prijetnja EU.