Za ispunjenje ciljeva
41

Evropska unija treba postavljati osam puta više punionica godišnje za električne automobile

A. M.
Novi izvještaj Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) otkriva alarmantan jaz između trenutne dostupnosti javnih punionica za električne automobile u EU i onoga što će u stvarnosti biti potrebno za postizanje ciljeva smanjenja CO2 emisija.
Prodaja električnih automobila u Evropskoj uniji rasla je tri puta brže od brzine postavljanja punjača između 2017. i 2023. godine, pokazuje izvještaj ACEA-e. Gledajući u blisku budućnost, EU treba osam puta više punjača godišnje do 2030. godine, prema procjenama industrije.

"Potrebno nam je masovno usvajanje električnih automobila na tržištu u svim zemljama EU kako bismo postigli ambiciozne evropske ciljeve smanjenja CO2 emisije. To se neće dogoditi bez široke dostupnosti javne infrastrukture za punjenje u cijelom regionu", izjavila je generalna direktorica ACEA-e, Sigrid de Vries.

"Veoma smo zabrinuti što uvođenje infrastrukture ne ide u korak s prodajom električnih automobila posljednjih godina. Štaviše, taj infrastrukturni jaz rizikuje da se proširi u budućnosti u mnogo većoj mjeri nego što procjenjuje Evropska komisija", dodala je de Vries

Nešto više od 150.000 javnih punjača instalirano je prošle godine širom EU (manje od 3.000 u prosjeku sedmično), dostižući ukupnu brojku veću od 630.000.

Prema Evropskoj komisiji, 3,5 miliona punjača trebalo bi da bude instalirano do 2030. godine. Postizanje ovog cilja značilo bi instaliranje oko 410.000 javnih punjača godišnje (ili skoro 8.000 sedmično). To je skoro tri puta više od posljednje godišnje stope instaliranja.

Međutim, ACEA procjenjuje da će do 2030. godine biti potrebno 8,8 miliona punjača na evropskim cestama. Da bi se to postiglo, bilo bi potrebno instalirati 1,2 miliona punjača godišnje. To je oko 22.000 sedmično ili osam puta više od aktuelne količine instaliranih punjača.

"Jednostavan pristup javnim punionicama bitan je uslov za dekarbonizaciju cestovnog transporta, uz podršku tržištu i konkurentan proizvodni okvir u Evropi. Ulaganja u javnu infrastrukturu za punjenje moraju se hitno povećati ako želimo da zatvorimo infrastrukturni jaz i ispunimo klimatske ciljeve", upozorila je de Vries.