Stara priča
29

Evropski proizvođači automobila ne osporavaju zabranu SUS motora, ali nisu spremni spustiti cijene električnih modela

A. M.
Predsjednik Asocijacije evropskih proizvođača automobila Luca de Meo, rekao je da proizvođači neće osporavati zabranu SUS motora u EU od 2035. godine. Istovremeno, de Meo poziva vlade država da pomognu sa poticajima i širenjem mreže punionica.

Salon automobila u Ženevi je u punom jeku. Iako je ove godine u Ženevi izloženo drastično manje noviteta nego u prethodnim godinama, prisutni mediji imali su priliku da vide uživo najnovije modele, ali i da saznaju informacije o važnim temama u industriji, direktno od ljudi koji su maksimalno uključeni u njene tokove.

Na konferenciji za novinare, Luca de Meo, generalni direktor Renaulta i predsjednik ACEA-e, govorio je o 2035., odnosno o godini kada će motori sa unutrašnjim sagorijevanjem biti zabranjeni u Evropskoj uniji. Prema njegovim riječima, proizvođači automobila u Evropi neće osporavati zabranu dizelskih i benzinskih motora u EU od 2035. godine bez obzira na to ko pobijedi na izborima za Evropski parlament koji se održavaju ove godine.

De Meo je rekao da je industrija već uložila milijarde u elektrifikaciju i da bi to bilo uzalud potrošeno ako se odustane od postepenog ukidanja automobila sa SUS motorima. S druge strane, usporavanje rasta potražnje za električnim vozilima povećalo je pritisak na evropsku automobilsku industriju da smanji troškove, ali ne i cijene, dok razvija pristupačnije modele u borbi sa jeftinim kineskim konkurentima.

Istovremeno, de Meo smatra da je zabrana termičkih motora od 2035. godine potencijalno ostvariva, ali da se moraju stvoriti povoljni uslovi za to kako bi se kupci ohrabrili i prešli na automobile sa nultom emisijom štetnih gasova. Osim što šef Renaulta naravno nije spomenuo visoke cijene električnih automobila, oslanjajući se vjerovatno na kompenzaciju s valom pristupačnijih modela u dolasku, on je targetirao pomoć države kao jednu od dvije solucije za privlačenje kupaca. Naime, de Meo je podcrtao da se povoljni uslovi trebaju realizovati preko državnih subvencija, ali i više ulaganja u infrastrukturu za punjenje.