Fiat 500 hybrid stiže tek iduće godine, da li će ovaj put uspjeti spasiti čast Italijanima?
Prekid evropske proizvodnje Fiatovog šarmera i ujedno bestellera marke, dobro je uzdrmao italijanski brend. Prodaja preostalih nekoliko klasičnih modela, uključujući njegovog električnog brata Fiat 500 Electric, nije ni do koljena legendarnom Cinquecentu.
Zato Fiat ubrzava strategiju njegovog povratka u godini kada ovaj "starac" ili bolje rečeno vječni mladić, slavi 67. rođendan. Ono što je također bitno, menadžeri će pokušati ispraviti temeljnu stratešku grešku i vratiti novi model na proizvodne trake u Italiji, tako da će nova generacija Fiata 500 ustvari biti model koji ima italijanski rodni list, na koji se vlada neće moći ni na koji način žaliti.
Oslanjanje samo na 500 Electric velika greška
Fiat nije imao izbora osim da prihvati realnost usred okolnosti izazvane padom prodaje električnih automobila koje su utjecale na sve brendove, a uz sve to pratile su ga loše strateške odluke. Niska potražnja za električnim automobilima postala je više nego evidentna nakon ljeta prošle godine kada su glavni evropski proizvođači počeli da doživljavaju urušavanje elektromobilnosti padom prodaje širom kontinenta.
Fiat je bio jedan od prvih brendova koji se pozabavio situacijom privremeno obustavivši proizvodnju 500 Electric u svojim pogonima u Mirafioriju. Veliki problem koji je postao još veći kada su početkom godine saznali da je benzinski model osuđen na nestanak iz kataloga, a marka se već uveliko počela oslanjati isključivo na električni model. I šta se tada dogodilo? Italijanski specijalist za gradske formate u tom trenutku nije izgubio samo jedan, već dva mala i izuzetno bitna modela.
Ipak kad se sagleda šira slika, možda takav scenarij u konačnici i ima smisla. Možda na kraju od plana za novi Fiat 500 ne bi bilo ništa da Italijane takav sunovrat nije natjerao da pronađu brzo rješenje za njegovo drugo oživljavanje.
Treća generacija Fiata 500 i druga u modernom izdanju, koji će se pojaviti tek krajem iduće godine, će ruku na srce konačno doživjeti neophodnu evoluciju i modernizaciju. Pitanje je koliko je dugo Fiat u ponudi kanio držati već pomalo arhaični prethodni model, koji je uskrsnuo prije 17 godina.
Poznati pogon, ali automatik povećava cijenu
Tehničari su navodno već započeli rad na ponovnoj implementaciji benzinskog motora u prednji prostor električnog Cinquecenta, ali stvari idu suviše sporo za italijansku marku. Prevelikog iznenađenja za budući Fiat 500 Torino (naziv uveden po mjestu nastanka, umjesto prvobitnog naziva "Ibrida") neće biti, jer će on biti pogonjen aktuelnim Stellantisovim 1.2-litarskim blagim hibridom od 100 konja.
Šta može biti kamen spoticanja? Naime, Stellantis zbog problematičnog zupčastog remena na Pure Tech benzincima, uvodi u sve više modela novi motor s pogonskim lancem, ali taj pogonski sklop je po "defaultu" povezan s automatskim mjenjačem. To je više nego zanimljiva opcija s tehničke strane, ali ne i finansijske. Zbog automatskog mjenjača, iduća generacija Cinquecenta hoće definitivno biti povoljnija od njegovog električnog brata, ali će sveukupno imati visoku cijenu u odnosu na model na odlasku čiji lager se polako prazni širom Evrope. Naime, Italijani ciljaju na osnovnu cijenu od 18.000 eura, dakle, oko 15 posto veću u odnosu na "stari" 500.