Mašta radi svašta
32

FIAT Panda zamišljena kao mali snažni hatchback

D. B.
FIAT-ova Panda je prisutna gotovo 40 godina, ali nikad nije dobila tretman koji bi je pretvorio u snažni hatchback. No, mašta umjetnika nema granica.

Panda se i dalje odlično prodaje u Italiji i nekim drugim evropskim zemljama, a danas najsnažniju verziju pokreće 1,4-litarski četverocilindrični motor koji razvija 100 KS. Pojavila se 2006. godine, a treća generacija modela je debitovala 2011. godine.

FIAT ima snažne verzije modela 500, ali Panda nikad nije dobila model visokih performansi. Međutim, to nije spriječilo umjetnika Matthewa Parsonsa da zamisli takav model i kreira rendere.

Njegov projekt nosi naziv 200HP te predstavlja duhovnog nasljednika već pomenutog modela od 100 KS. Render je baziran na trećoj generaciji Pande te ima radikalni dizajnerski jezik sa znatno širim lukovima točkova, automobil je niži i ima neke promjene karoserije. Crni naplaci i dodatni difuzor u prednjem braniku svakako doprinose izgledu.

Mnogi bi voljeli vidjeti Pandu visokih performansi, a taj posao bi modao obavii Abarth tunirannjem i ugradnjom jednog od svojih snažnih 1,4-litarskih motora s turbopunjačem koje koristi za modele Abarth 500. Iako FIAT-ov 1,4-litarski Multiair motor razvija 100 KS, Abarth ima nekoliko verzija tog motora koji isporučuju do 200 KS i 300 Nm obrtnog momenta. Takav motor pokreće Abarth Assetto Corse.

FIAT vjerovatno nema planove Pandu visokih performansi, barem ne u ovoj generaciji, ali se za nekoliko godina očekuje nova generacija.