Gdje su električni auti najmanje zastupljeni: Razlog je jednostavan
Olakšice i poticaji pri kupovini električnih automobila prvi su argumenti i razlozi za ubrzan proboj električnih modela. Zahvaljujući državnom ekološkom bonusu u Njemačkoj udio registracija električnih automobila trenutno iznosi 17,8 posto, te je svaki šesti novi automobil bez emisija štetnih gasova.
Slična je situacija i u Velikoj Britaniji (16,6 posto) i Francuskoj (13,3 posto), dok su u nekim slučajevima, procenti čak i znatno veći u korist električnih automobila, pa je u Danskoj (20,8 posto), Holandiji (23,5 posto), Švedskoj (33 posto) dok je jasan predvodnik u Evropi Norveška sa čak 79,3 postotnim udjelom električnih automobila.
S druge strane, potpuno drugačija slika može se vidjeti u Italiji , Španiji, Poljskoj i posebno u jugoistočnoj Evropi. Tako se u Italiji svake godine registruje 1,3 miliona novih automobila (četvrto mesto u Evropi). Međutim, samo 3,7 odsto tog broja prošle godine činili su električni automobili. To je samo svaki 27. novi automobil. Španija je sa 813.000 novih automobila godišnje na petom mjestu tržišta u Evropi, ali udio električnih iznosi tek 3,8 odsto tog broja.
Očekivano, u zemljama jugoistočne Evrope električni automobil je još manje rasprostranjen, pa Slovenija ima udio od 4,9 posto, Mađarska: 4,2 posto, Bugarska i Kipar: po 3,5 posto, Hrvatska: 3,2 posto i Grčka: 2,7 posto. Na začelju su Češka (2 posto) i Slovačka (1,8 posto) gdje samo jedan od 50 novih automobila tamo ima električni pogon. Bosna i Hercegovina sa praktično tek nekoliko prodanih električnih automobila godišnje još uvijek nije dio te statistike.
Tako u ukupnom prosjeku EU, isključivo električni automobili čine samo 12,1 posto svih novoregistrovanih automobila. Tu su i hibridi sa udjelom od 9,4 posto, dok skoro 80 odsto svih novih automobila još uvijek ima motor sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Razlog je jednostavan - punjenje
Nedostatak poticaja za kupovinu nije jedini razlog. Naime, u mnogim zemljama s niskim udjelom električnih vozila postoje subvencije slične onima u Njemačkoj, dok su u nekim slučajevima čak i veće. S druge strane, u Češkoj i Slovačkoj, nema ni eurocenta poticaja.
Ipak, primarni razlog za nizak udio električnih u prodaji je mreža za punjenje. Grčka je, na primjer, imala tačno 0,06 posto svih evropskih punjača 2021. godine. Dakle, samo jedan od 1.700. Slična je situacija i u Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj. Zaključak je jednostavan: ako ne možete napuniti električni automobil, nećete ga ni kupiti.