I to je moguće: Kompaktni elektromotor u točku nadmašuje momentom najbolji V12 twin-turbo
Marke i dobavljači neprestano rade na razvoju novih tehnologija povezanih s električnim automobilima, gdje je pogon ključan. Prijedlozi elektromotora nove generacije, koji su sve manji i kompaktniji, nižu se u potrazi za savršenstvom u pogledu performansi, ali i težine i dimenzija.
Električni motori u čiji stator je integrisan ležaj s glavčinom i koji mogu kompletni stati unutar točka automobila san je svakog proizvođača, jer ih njihova mala veličina čini posebno pogodnim čak za prave sportske automobile. Ugrađeni u točak ne zauzimaju prostor ni u unutrašnjosti ni u prtljažniku, a mogu efikasnije kontrolisati trakciju i prijanjanje svakog točka zasebno, kao i značajno smanjiti masu automobila. Sve su to prednosti, a istovremeno nude veću snagu i obrtni moment od onih ugrađenih na osovine.
Mali električni motori ključni su za buduće električne sportske automobile
BMW već ima takve električne motore za svoje buduće sportske automobile, a sada Bavarci imaju i glavnog konkurenta iz Velike Britanije. Protean Electric je predstavio novi električni motor, dizajniran za ugradnju unutar točka promjera 18 inča. Nazvan "Pd18 Gen5", sposoban je generisati maksimalni obrtni moment od čak 1.500 Nm.
Britanska kompanija nije spomenula snagu, ali takav obrtni moment je apsolutno brutalan, ako uzmemo u obzir dva faktora: prvi, da ta brojka odgovara jednom elektromotoru, i da Rimac Nevera, koja ima četiri električna motora, jedan po točku, generiše ukupno 2.360 Nm obrtnog momenta. Diže se kosa na glavi od same pomisli da četiri Protean elektromotora mogu postići moment od 6.000 Nm.
Jedan od najsnažnijih električnih motora na svijetu danas
"Elektromotori unutar točkova pokazuju se kao ključna tehnologija koja omogućuje sljedeću generaciju električnih vozila. Izložen snažnim udarcima, vibracijama, termičkom naprezanju, pijesku, prašini, vodi i hemijskoj kontaminaciji, motor Gen 5 dizajniran je da traje i prelazi velike kilometraže, osiguravajući budućnost s nultom emisijom u više vozila i transportnih rješenja," objašnjava Stephen Lambert , glavni tehnološki direktor u Protean Electricu.
Britanski specijalist je istakao da je motor, usprkos ovoj briljantnoj karakteristici, dizajniran na modularan način, odnosno pogodan je za električne mreže od 400 V i 800 V. Motor je dizajniran i konstruisan da nudi beskompromisni vijek trajanja do 15 godina i ne manje od 8.000 sati rada i gotovo vječne trajnosti do 300.000 kilometara. Britanci već imaju klijenta u Kini zainteresovanog za ovaj stroj, jer će se isti proizvoditi u pogonima Proteana u Tianjinu.