Na cesti od 2026. godine
51

Iz Zagreba u cijeli svijet: Novi projekt genijalca Mate Rimca je samovozeći taksi Verne

D. B.
Hrvatski vizionar Mate Rimac već je veliko ime u svijetu superautomobila gdje je sa svojom Neverom oborio brojne rekorde, a sada želi unijeti revoluciju i u taksi usluge.

Rimčev robotaxi pod nazivom Verne nije fokusiran na brzinu, ima samo dva sjedišta i karoseriju u obliku coupea, ali ipak izgleda više sportski od automobila koje koriste kompanije Cruise i Waymo.

Za razliku od Jaguara i-Pace, SUV-a koji je adaptirao Waymo te Chevrolet Volta, koji koristi Cruise, Verneov automobil je potpuno nov, što znači da je dizajniran od samog početka kao samovozeće vozilo. Zbog toga je Verne, kao podružnica kompanije Rimac koja je dobila ime po piscu Julesu Verneu, mogla dizajnirati taksi sa samo dva mjeseca. Iako će neki pomisliti da je to greška, provedeno istraživanje govori drugačije. U podacima se navodi da devet od deset taksi vožnji podrazumijeva samo jednog do dva putnika.

Taksi se poziva putem aplikacije, a putnici mogu koristiti kontrole na smartphoneu da podese ambijentalno osvjetljenje, temperaturu pa čak i miris prije dolaska samog vozila. Kada vozilo stigne, putnik ulazi u prostranu kabinu kroz klizna vrata i udobno se smješta u sjedišta koja su dizajnirana tako da se osoba osjeća kao da je u dnevnom boravku, a ne u automobilu.

U unutrašnjosti nema upravljača, tako da on ne ometa pogled na 43-inčni ekran, koji nudi različitu zabavu i informacije o putovanju. Ozvučenje uključuje 17 zvučnika i omogućava slušanje omiljene muzike. Touchpad između sjedišta se koristi za kontrolu podešavanja automobila, a tu je i Median, funkcija koja putnicima omogućava da započnu i prekinu vožnju, tako da bi osjećali da imaju određenu kontrolu.

Kružni stakleni oreol urezan u strop je interesantna "verzija" panoramskog krova, a materijali u kabini su dizajnirani tako da budu otporni. Međutim, i dalje izgleda premium i udobno. Zanimljivo, automobil nema brisače pa se postavlja pitanje da li će putnik vidjeti okolinu u slučaju kiše.

Detalja o tehničkim specifikacijama motora i baterije nema, no platforma je skalabilna i može se prilagoditi za upotrebu na različitim tipovima cesta. Navodi se da Mobileye autonomni paket kamera, radara i LiDAR mogu usvojiti lokalne stilove vožnje, što vjerovatno omogućava da se uklopi u zemljama gdje su pravila vožnje "samo opcija".

Kompaniju Verne su osnovali Rimac i njegova dva prijatelja iz Rimac Grupe, Matko Pejković, koji je direktor nove firme te dizajner Nevere Adriano Mudri, glavni dizajner za taksi biznis. Treba istaći da automobil nije koncept te da je spreman za cestu nakon što Mate uloži novac.

Usluga će zaživjeti u Zagrebu u Hrvatskoj 2026. godine, a potom će se proširiti na Veliku Britaniju, Njemačku, ostatak Evrope i Bliski istok. Također, stići će u još 30 gradova svijeta. Automobili će se proizvoditi u Hrvatskoj.