Za električne automobile
80

Još jedna izgubljena bitka za Evropu, Maroko postaje nova baza Kinezima za proizvodnju baterija

A. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
S obzirom na to da kineski proizvođači baterija dominiraju svjetskim tržištem, a u Evropi je njihov put u najmanju ruku trnovit, Kinezi se okreću drugim partnerima. Maroko postaje nova baza Kinezima za proizvodnju baterija za električne automobile.

Čini se da je Evropa još uvijek neodlučna u kojem smjeru će se kretati mobilnost u bliskoj budućnosti. Ono što je poznato je da dinamika potražnje za električnim vozilima u padu zadnjih mjeseci i da se ne nazire optimizam.

S jedne strane, uvećane tarife koje EU namjerava početkom jula uvesti na električne automobile uvezene iz Kine ne izgledaju kao najbolja ideja ako se želi motivisati kupce na kupovinu pristupačnih vozila bez emisija. S druge strane, Evropa je već ranije na ključnim tržištima, poput Njemačke, odustala od poticaja za njihovu kupovinu.

Također, mnogi brendovi odustaju od svojih planova za elektrifikaciju, igrajući na kartu hibridne tehnologije. U međuvremenu, evropska mreža punionica je još uvijek oskudna i nije moguće uspostaviti lanac opskrbe baterijama koji je dovoljno moćan da smanji ovisnost o Kini.

Upravo ovaj problem s punionicama i baterijama stvara plodno tlo Kinezima u Maroku. Ova sjevernoafrička država s jako razvijenom autoindustrijom na putu je da postane centar za kineske proizvođače baterija kako bi odatle mogli lakše ući u Evropu.

Stari kontinent malo po malo gubi investitore u ovoj oblasti u odnosu na druge zemlje, poput Sjedinjenih Američkih Država, Kanade ili, kako vidimo, Maroka. Sjevernoafrička zemlja također ima prednost, jer je regija bogata resursima, kao što su fosfati, kobalt ili mangan, a oni su ključni ne samo za proizvodnju LFP baterija, već i za ukupnu električnu mobilnost.

Maroku u prilog idu ekonomska i politička stabilnost, sporazumi o slobodnoj trgovini, mlada i kvalifikovana radna snaga, kao i dobra infrastruktura i velike mogućnosti sa obnovljivim izvorima energije. Kineske kompanije su već u Maroku, a neke od njih već planiraju pokrenuti gigafabriku baterija sjeverno od Rabata.

Prema pisanju BloombergNEF-a, Kina ima takvu kontrolu nad globalnom proizvodnjom baterija da može proizvesti LFP baterije po gotovo upola nižoj cijeni od globalnog prosjeka. Ove baterije, iako imaju manju gustoću energije, jeftinije su za proizvodnju, što je bitno za strategiju uvođenja pristupačnih električnih automobila, nešto čemu streme i evropski proizvođači.

Maroko može, u tom smislu, vrlo brzo postati jedno od glavnih izvoznih čvorišta električnih automobila i baterija za Evropu, posebno s jeftinim LFP baterijama. Neprijateljstvo koje Evropa vodi s Kinezima već pokazuje svoje posljedice. Međutim, Maroko je samo jedna u nizu zemalja koja će iskoristiti ovu priliku.