Kako se Seat s pet vremešnih modela othrvao recesiji, nadigrao političke igre i izdigao iz pepela
Ko bi rekao da će Seat usred električnog vala ostvariti najbolju komercijalnu godinu u svojoj zanimljivoj historiji. Sa 33 miliona eura u nestabilnoj 2022. godini operativna dobit je u prošloj godini skočila na 625 miliona eura. Španski brend u ovoj godini postiže još bolje prodajne rezultate i još nije rekao posljednju riječ.
Dugo se nagađalo o lošem zdravstvenom biltenu španske marke, a Seat je početkom pandemije Covid-19 djelovao kao životinja pred smrt oko koje nadlijeću lešinari. Nije to bilo daleko od istine, jer su rezultati u tom trenutku bili više nego očajni. To je navelo mnoge "lude" glave, tamo negdje u odboru Volkswagena, da unaprijed otpišu Seat i da mu dodijele neku drugu, još marginalniju ulogu.
Seat se prošlu godinu othrvao s odličnim prodajnim brojkama, koje su stabilizovale marku. Međutim, ova godina je još plodnija. Nakon pet mjeseci prodaje, Seat ima novi plus u prodaji u Evropi. Prema podacima koje iznosi Evropsko udruženje proizvođača automobila, Seat je u maju prodao 4.385 automobila više nego u istom mjesecu lani, ostvarivši rast od čak 21,1 posto. To je daleko najveći rast na nivou VW grupe.
Istovremeno, na nivou prodaje za prvih pet mjeseci, Seat je plasirao 121.169 novih vozila u Evropi, što je također rast od 10,3 posto u odnosu na prošlu godinu kada je isporučeno 109.827 vozila. Dakle, kompanija je u jako dobrom stanju i za informaciju najvećim kritičarima i dušmanima neće nestati.
Čak, Seat u asortimanu ima relativno zastarjelu i dijelom "potrošenu" gamu od svega pet vozila sa SUS motorima i niti jedan električni model. Pretpostavimo da trenutna situacija sa usporenom prodajom baterijskih vozila godi Seatu, koji se uglavnom oslanja na automobile sa klasičnim motorima. Ibiza, Arona i Ateca čine glavnicu prodaje, a prodaju se isključivo sa benzinskim i dizel motorima. Leon i Tarraco u ponudi imaju i hibridne verzije, ali i njihova egzistencija zavisi od verzija s motorima na unutrašnje sagorijevanje, jer PHEV-ovi generalno više nemaju podršku u vidu subvencija.
Ako u obzir uzmemo Cupru, Seatov luksuzni ogranak u kojem je u zadnje dvije godine poslovanje poprilično prometno i koji će krajem decenije okušati sreću na američkom tržištu, Španci postaju gorak okus u ustima velikih šefova koji su do "jučer" imali drugačije namjere s ovom markom. S ovakvim kartama na stolu, jasno je da Seat ima puno bolje izglede za opstanak nego do par godina unazad.
Najavljena ažuriranja održat će udarne modele na tržištu najmanje do 2028. godine. Tokom ove četiri godine, rukovodstvo Volkswagen koncerna će zasigurno mjeriti brojke kroz lupu i tražiti dlaku u jajetu, a Seat tražiti način kako da lakše preživi srednjoročnu strategiju.
Ono što ostaje neriješeno pitanje za Seat je elektrifikacija, ali s obzirom na aktuelno stanje na tržištu, gdje analize pokazuju pad interesovanja kupaca, električni horizont je dovoljno daleko da bi brinuo Špance. Odgoda stupanja na snagu pravila o Euro 7 normi takođe ide na ruku menadžerima u Barceloni.