OD 29.990 EURA
0

Kineski BYD za dvije godine prodao više od 462.000 modela Dolphin

A. M.
Kineski proizvođač BYD (Build Your Dreams) nedavno je proslavio drugi rođendan svog bestseller modela Dolphin. Kompaktni automobil iz C segmenta prodan je u tom periodu u 462.558 jedinica, a prodaja konstatno raste. Sad je plan osvojiti evropsko tržište i to s proizvodnjom na evropskom tlu kako bi cijena bila konkurentnija.

U Kini je Dolphin od marta prodavan u oko 30.000 jedinica mjesečno, ali i prodaja u inostranstvu takođe galopira od aprila kada je BYD ozbiljnije pristupio svom međunarodnom širenju. BYD Dolphin komercijalizovan je u augustu 2021., s početnom mjesečnom prodajom od 1.755 automobila. Od tada je njegova popularnost nastavila rasti nevjerovatnom brzinom. Značajno je da je u augustu 2023., dakle, tačno dvije godine poslije tržišnog lansiranja Dolphin zabilježio rekordnih 32.745 isporuka, što je u prosjeku više od 1.000 prodanih jedinica dnevno.

Trend vrijedan pažnje je širenje mreže zastupništava van Kine. S povećanim proizvodnim kapacitetom, BYD Dolphin je počeo opskrbljivati tržišta u azijsko-pacifičkoj regiji i Latinskoj Americi. U 2021. izvezeno je 27 jedinica ovog modela, a zatim svega 1.303 jedinice u 2022. Ali od januara do augusta 2023. isporučeno je 28.387 jedinica, a očekuje se da će ta brojka nastaviti rasti, učvršćujući status Dolphina kao jednog od glavnih BYD-ovih izvoznih modela.

Predsjednica Europske komisije,Ursula von der Leyen, najavila je 13. septembra istragu o kineskim subvencijama lokalnim proizvođačima električnih vozila. Ako to bude tačno, kineski proizvođači bi se se mogli suočiti sa povećanjem carine od 10%pri uvozu u Evropu. S druge strane, Dolphin za evropsko tržišteje drugačiji (veći i luksuzniji) i samim tim puno skuplji nego u Kini. Zato je plan kineskih proizvođača, koji streme ući dominantno na EU tržište sa pristupačnim cijenama, da otvore tvornicu na evropskom tlu.

Priča se da bi BYD mogao kupiti Fordovu tvornicu u Saarlouisu u Njemačkoj, koja još uvijek proizvodi Focus. BYD je već sklopio ugovor o kupovini Fordove tvornice u Brazilu i blizu je potpisa ugovora za tvornicu u Njemačkoj. Uzimajući u obzir da će proizvodnja Focusa završiti tek 2025., kineski proizvođač BEV-a želi ubrzati stvari s izgradnjom tvornice, posebno nakon što je objavljena istraga EU-a.

Očekivano, VDA (Njemačko udruženje automobilske industrije) već je saopštilo da se ne slaže s nikakvim sankcijama protiv kineskih konkurenata. Razlog je taj što Volkswagen i drugi njemački proizvođači automobila zarađuju mnogo novca u Kini. Sve donedavno, Volkswagen je tamo bio lider na tržištu, dok nije došao BYD, koji je preuzeo lidersku palicu. Dobra vijest za njemačke kompanije je da već proizvode automobile u Kini, dok nijedan kineski proizvođač automobila ne proizvodi svoje proizvode u Evropi. Međutim, BYD je na dobrom putu da to promijeni.

Dolphin se od juna prodaje na pojedinim evropskim tržištima po ulaznoj cijeni od 29.990 eura za Active verziju sa 45 kWh baterijom i 338 km dometa.