Kineski Changan planira otvoriti tvornicu u Evropi i prodati 300.000 vozila do 2030. godine
Prema prijavama investitora, Changan će ove godine ponuditi evropskim kupcima svoje električne brendove Deepal, Changan Qiyuan i Avatr sa šest modela koji će biti komercijalizovani do 2027. godine.
Kompanija, sa sjedištem u Chongqingu, prošle godine je pokrenula globalnu strategiju za razvoj svog međunarodnog poslovanja i izgradnju tvornica u inostranstvu. Nakon pokretanja biznisa u Južnoj Americi, Kinezi se okreću Evropi gdje će forsirati baterijska vozila.
Dok će se njihova strategija za Evropu zasnivati na električnim automobilima, Changanovi planovi u Srednjoj i Južnoj Americi usmjereni su na vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, s procjenama prodaje od oko 200.000 jedinica do 2030. godine. Kinezi su još u februaru registrovali predstavništvo u Meksiku.
Ova vijest je došla samo nekoliko dana nakon što je Evropska komisija objavila uvođenje dodatnih poreza na kineska električna vozila. Analitičari ističu da bi uvećani porezi mogli još više potaknuti kineske proizvođače automobila da otvore tvornice u Evropi, budući da se vozila strane proizvodnje lokalno neće smatrati uvozom i neće biti predmet ovih nameta.
Druge kineske kompanije u sektoru autoindustrije, kao što su SAIC, BYD ili Chery, najavile su već ranije planove za pokretanje proizvodnje u Evropi, kako bi izbjegli teret viših carina. Za sada je najbolje prošao Leapmotor, koji već koristi tvornicu u Poljskoj na račun saradnje pod kontrolom Stellantisa. Sličnu sliku vidimo i sa Cheryjem koji je ušao u Španiju, odnosno u Evropu, preko oživljenog domaćeg brenda Ebro.