ZA AUTOMOBILE I KOMBIJE
16

Ministri EU složni: Ostaje na snazi Euro 6 norma

A. M.
Španija je predstavila kompromisni tekst koji bi zadržao testne uslove aktuelne Euro 6 norme i ograničenja emisija za automobile i kombije, što neće važiti u slučaju teških kamiona i autobusa. Ublažavanje preskupog seta Euro 7 propisa ostavlja u životu i proizvođače sportskih automobila poput Ferrarija, Lamborghinija i Maseratija.

Ministri Evropske unije složili su se ublažiti prijedlog Evropske komisije o emisijama Euro 7 norme nakon što su proizvođači automobila osam zemalja, uključujući Francusku i Italiju, rekli da bi najavljene promjene mogle stvoriti ogromne troškove u postizanju tog cilja. To bi istovremeno dodatno poskupilo povoljnije automobile, te odvratilo proizvođače od ulaganja u električna vozila.

Zemlje EU složile su se da neće mijenjati postojeće Euro 6 testne uslove i ograničenja emisija za automobile i kombije, što u ovom slučaju neće važiti za autobuse i teška vozila. Također su prihvatili nova ograničenja o emisijama čestica za kočnice i gume, o čemu će se dodatno diskutovati.

Španija, koja predsjeda Evropskom unijom, predstavila je kompromisni tekst s kojim se složilo Vijeće Evropske unije i skupina ministara EU-a. "Vjerujemo da smo ovim prijedlogom postigli široku podršku i ravnotežu u troškovima ulaganja proizvođača uz poboljšanje uslove za okoliš proizašlih iz ovih propisa", rekao je Hector Gomez Hernandez španski vršilac dužnosti pri Ministarstvu industrije, trgovine i turizma.

Italija, Francuska, Češka i pet drugih država zalagale su se za blaže propise zbog zabrinutosti da bi prvobitno predložena ograničenja zagađivača poput azotnih oksida u motorima s unutrašnjim sagorijevanjem odvratila razvoj i ulaganja od električnih vozila.

Talijanski ministar industrije Adolfo Urso itekako je pozdravio sporazum o ublažavanju Euro 7 norme. ‘’Novi propis, na talijanski zahtjev, omogućuje također zaštitu opskrbnog lanca automobilske industrije malih proizvođača, visok raspon tipičan za talijansku proizvodnju kao što su Ferrari, Lamborghini i Maserati - simbole '’Made in Italy’' i koji proizvode oko 50.000 automobila godišnje", rekao je Urso.

Evropski proizvođači automobila rekli su da bi prvobitna implementacija Euro 7, koja je pored CO2 trebala uključiti mjerenja čestica mikroplastike dobivene kočenjem i kotrljanjem guma, a koja je trebala stupiti na snagu 2025., bila preskupa, a ekološki dobici zanemarivi.

Evropska unija postepeno pooštrava ograničenja emisija iz cestovnih vozila od prvog seta ekoloških propisa, poznatih kao Euro 1, koji su uvedeni još 1992. godine.

Prihvatajući ove prijedloge, Vijeće Evrope, Evropski parlament i Evropska komisija sada moraju pregovarati o konačnom sporazumu o novim Euro 7 propisima, koji će po svemu sudeći biti blago ažurirana Euro 6.