Na zapadu ipak nešto novo: VW Golf na 50. rođendan uzdrmao tržište i zasjenio rivale u C segmentu
Nekada je VW Golf vedrio i oblačio nad evropskim tržištem, a C segment, na kojem je bilo više od 25 modela različitih proizvođača, dominantno predvodio prodaju u Evropi. Dolaskom crossover i SUV vozila, njihova superiornost je pala na margine tržišta. Međutim, Volkswagen Golf se ponovo digao iz pepela kao čisti primjer otpora.
Predstavljen 29. marta 1974., Golf je nastao kao moderno i ekonomično vozilo s prednjim pogonom i komfornom karoserijom kao nasljednik koncepcijski zastarjele Bube. Danas je Golf službeno najprodavanije Volkswagenovo vozilo s više od 37 miliona prodatih primjeraka u svojih 50 godina postojanja po kojem je cijela klasa dobila ime – Golf klasa.
Nedavno osvježeni Golf osme generacije je uzburkao tržište kao u stara dobra vremena. Kao najprodavaniji Volkswagen model u periodu januar - februar tekuće godine, njemački kompakt je ujedno daleko najtraženiji model na tržištu u cijelom C segmentu, uključujući SUV i električne modele. Ovaj njemački kompakt je zabilježio rast prodaje veći od 50 posto u odnosu na prva dva mjeseca prošle godine.
Prodaja Golfa zadnjih godina je čak bila pala, jer su automobili poput T-Roca i drugih predstavnika takozvanog C-SUV segmenta bili preuzeli palicu na tržištu. Golf je prošle godine bio lošije prodavan čak i od Tesle Y, te godinu završio tek na sedmoj poziciji. Međutim, njegova popularnost i efektan minimalistički redizajn vratili su ga na evropski tron u matičnoj klasi, čak i u njenom širem smislu s uključenim C-SUV segmentom.
Iako je prodaja automobila Golf klase pod naletom sve popularnijih crossover i SUV, ali i nove ere vozila s električnim pogonom, počela da jenjava, većina popularnih i nama poznatih modela se još drži na površini, ali neće zadugo.
Kod Toyote, subkompaktni crossover Yaris Cross je daleko najprodavanije vozilo, koje je čak zasjenilo i legendarnu Corollu. U Renaltovom taboru, Megane već odavno ne može da diše od Captura, a sad mu je na vrat sjeo i SUV Austral, jer se oba prodaju u većim količinama. Peugeotovi kupci uglavom biraju crossover 2008 prije 308-ice, a slično je i kod Opela, gdje Astra, kao jedan od rijetkih rivala koji je znao "skinuti" Golfa s evropskog trona, sad nema adekvatan odgovor na Mokku.
Ni kod korejskog dvojca ne cvjeta prodaja kompakata, s obzirom da je prodaja Tucsona, odnosno Sportagea čak dva i po puta veća od prodaje kompaktnog i30, odnosno Ceeda. Zanimljivo, novonastali brend Cupra prodaje bolje Leona pod svojom, nego Seat isti i mnogo povoljniji model pod svojom značkom. Međutim, prodajne brojke oba ova modela zajedno skoro u stopu prati crossover Cupra Formentor, što još jednom potvrđuje tržišni trend.
Tržište se zadnjih godina promijenilo, pa smo navikli da kupci u Evropi kupuju "odignutije" modele s atributima "terenaca". Stoga, ne čudi da je prodaja kompaktnih automobila C segmenta u padu, a neki modeli poput Forda Focusa pred potpunim gašenjem. Međutim, to se evidentno ne odnosi na Golfa, koji svojom popularnošću i novom energijom prkosi čak i najprodavanijim SUV modelima. I tako njegov prkos traje već 50 godina, samo se suparnici i trendovi s druge strane mijenjaju.
Prodaja u C segmentu za prva dva mjeseca 2024.
- Volkswagen Golf – 38.081
- Škoda Octavia – 33.297
- Toyota Corolla – 23.096
- Audi A3 – 20.710
- Peugeot 308 – 18.470
- BMW Serija 1 – 14.950
- Ford Focus – 13.805
- Opel Astra – 13.447
- Citroen C4 – 11.606
- Kia Ceed - 10.231
- Mercedes A klasa – 9.718
- Cupra Leon – 8.369
- Renault Megane – 8.019
- Seat Leon – 7.980
- Hyundai i30 – 7.639
- Mazda3 – 2.941
- Fiat Tipo – 1.723
- Honda Civic – 1.301